Gå til innhold

Papirbunken og oppbevaring


Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha googla uten å bli noe særlig klokere lurer jeg rett og slett på hvor lenge man MÅ oppbevare div papirer? Papirbunken min er jo gedigen... Har skatteoppgjør tilbake fra jeg var 18, tatt vare på alle utbetalingsslipper fra omtrent samme alder, osv osv...

Ser at det er litt forskjellig på hva slags type papirer det er, så derfor setter jeg opp forskjellige typer hovedkategorier, og håper noen kan svare..

Skattepapirer

Lønns-og-trekk-oppgaver

Regninger

Kvitteringer/Garantier/Bruksanvisninger

Gamle kontrakter (f.eks tid. leieforhold som i dag er opphørt, jobbkontrakt på gamlejobben)

Vedtak fra det offentlige

Andre papirer?



Anonymous poster hash: aa6a0...da5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva jeg gjør:

Gamle skattekort og selvangivelser kastes.

Årsoppgaver og lønns- og trekksoppgaver sparer jeg til selvangivelsen kommer.

Regninger kastet når de er betalt.

Kvitteringer på store/dyre varer sparer jeg på så lenge garantien er gyldig.

Gamle kontrakter kastes når jeg har flyttet/sluttet.

Jeg ser ikke poenget med å spare på masse papirer. Det viktigste ligger på altinn uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...