AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #1 Skrevet 25. februar 2015 Etter å ha googla uten å bli noe særlig klokere lurer jeg rett og slett på hvor lenge man MÅ oppbevare div papirer? Papirbunken min er jo gedigen... Har skatteoppgjør tilbake fra jeg var 18, tatt vare på alle utbetalingsslipper fra omtrent samme alder, osv osv... Ser at det er litt forskjellig på hva slags type papirer det er, så derfor setter jeg opp forskjellige typer hovedkategorier, og håper noen kan svare.. Skattepapirer Lønns-og-trekk-oppgaver Regninger Kvitteringer/Garantier/Bruksanvisninger Gamle kontrakter (f.eks tid. leieforhold som i dag er opphørt, jobbkontrakt på gamlejobben) Vedtak fra det offentlige Andre papirer? Anonymous poster hash: aa6a0...da5
pippip Skrevet 25. februar 2015 #2 Skrevet 25. februar 2015 Hva jeg gjør: Gamle skattekort og selvangivelser kastes. Årsoppgaver og lønns- og trekksoppgaver sparer jeg til selvangivelsen kommer. Regninger kastet når de er betalt. Kvitteringer på store/dyre varer sparer jeg på så lenge garantien er gyldig. Gamle kontrakter kastes når jeg har flyttet/sluttet. Jeg ser ikke poenget med å spare på masse papirer. Det viktigste ligger på altinn uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå