AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #1 Skrevet 25. februar 2015 Lurer litt på hvilke forventninger dere har ovenfor den andre parten i starten av "Noe" La oss si dere har truffet en person to-tre ganger og hatt sex. Har en god tone og holder jevnlig kontakt gjennom snapchat sms o.l. Slutter dere å date andre da? Eller drar dere fremdeles ut på byen og flørter/roter med andre? Når forventer dere at personen dere har et godt øye til ikke dater/roter/flørter med andre? Anonymous poster hash: 480b2...789
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #2 Skrevet 25. februar 2015 Jeg vil gjerne at folk presiserer kjønnet sitt, har inntrykk av at det er ganske stor forskjell på menn og kvinner. Jeg er jente. Jeg dater kun én av gangen. Jeg ville nok ikke en gang avtalt to første-dates på en gang, men datet én og én. Rett og slett fordi jeg syns det er nok å konsentrere meg om en person. Kan jo hende jeg plutselig traff på noen som ville ta en kaffe/øl, mens jeg datet en annen, men sannsynligvis hadde jeg ikke kysset vedkommende en gang, med mindre jeg innså at dette var mannen i mitt liv (lite sannsynlig, men). Da hadde jeg gitt beskjed til han andre med en gang, man må være fair. De fleste av mine venninner ser likt på dette. De ville heller aldri hatt sex med to personer av gangen. Derimot har jeg snakket en del med kompisene mine om dette. Her er det mye delte meninger. De aller fleste av dem sier de gjerne kan date flere og kysse og sånt, men de ville heller ikke ligget med flere av datene, og holdt på sånn. Et par av dem sier de syns det er greit, og de kan godt date to forskjellige i flere måneder, med alt det innebærer, hvis de ikke er helt sikre på hvem de liker. Jeg vet selv ikke hva guttene jeg dater driver med, men jeg tar det nesten for gitt at de dater flere av gangen. Burde nok bli flinkere til å spørre, men er så redd for å bli oppfattet som sjalu. Syns egentlig det er litt ubehagelig, føler at jeg blir sammenlignet og er rart å sende en fyr melding når han kanskje har en jente hjemme hos seg. Vil gjerne høre hva andre synes om dette! Hvor lenge er det greit å date flere av gangen? Er det sex for de fleste som er det punktet hvor de begynner å bli eksklusive? Anonymous poster hash: e1cc3...72a
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #3 Skrevet 25. februar 2015 Hei Ts her. Til menn: Hvor går grensa mellom at dere "dater" vs "Holder på med ei"? Og hvis dere "Holder på med ei" - betyr det da at dere utelukker alle andre og ikke flørter/har sex med andre før dere har eventuelt avsluttet det med personen dere holder på med? Anonymous poster hash: 480b2...789
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #4 Skrevet 25. februar 2015 Lurer litt på hvilke forventninger dere har ovenfor den andre parten i starten av "Noe" La oss si dere har truffet en person to-tre ganger og hatt sex. Har en god tone og holder jevnlig kontakt gjennom snapchat sms o.l. Slutter dere å date andre da? Eller drar dere fremdeles ut på byen og flørter/roter med andre? Når forventer dere at personen dere har et godt øye til ikke dater/roter/flørter med andre? Anonymous poster hash: 480b2...789 Hvis vi bare har truffet hverandre to ganger og hatt sex så er det "casual". Om man slutter å treffe andre kommer an på hvor godt man liker personen og om noen andre mer interessante viser seg. Det er jo ikke hver dag man treffer noen man både er tiltrukket av og liker personlighetsmessig. Terskelen for å treffe andre er mye lavere dersom man har hatt sex med noen etter bare å ha truffet dem to ganger enn om man har truffet hverandre og blitt veldig godt kjent over lengre tid. Anonymous poster hash: 9b7ab...129
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #5 Skrevet 25. februar 2015 Snapchat bruker jeg forresten ikke og jeg synes ikke det betyr noe som helst. Eneste kontakten som teller er å treffes eller snakke over tlf. Anonymous poster hash: 9b7ab...129
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #6 Skrevet 25. februar 2015 Snapchat bruker jeg forresten ikke og jeg synes ikke det betyr noe som helst. Eneste kontakten som teller er å treffes eller snakke over tlf. Anonymous poster hash: 9b7ab...129 Teller ikke en tekstmelding som kontakt? Hva innebærer det å bli kjent "over tid" egentlig? Hvis jeg har truffet en person tre ganger i uka i en måned, er det nok tid til å bli godt kjent? Anonymous poster hash: e1cc3...72a
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #7 Skrevet 25. februar 2015 Hvis vi bare har truffet hverandre to ganger og hatt sex så er det "casual". Om man slutter å treffe andre kommer an på hvor godt man liker personen og om noen andre mer interessante viser seg. Det er jo ikke hver dag man treffer noen man både er tiltrukket av og liker personlighetsmessig. Terskelen for å treffe andre er mye lavere dersom man har hatt sex med noen etter bare å ha truffet dem to ganger enn om man har truffet hverandre og blitt veldig godt kjent over lengre tid. Anonymous poster hash: 9b7ab...129 Hei, Er en del avstand, så vi har derfor truffet hverandre to helger og har fortsatt kontakt ca daglig. Det har ikke bare gått i sex, har truffet venner, festet med dem, og laget middag osv. Vet at han liker meg personlighetsmessig, men det er som sagt litt avstand. Utifra den her informasjonen ville du antatt at man holder på? Eller ville du ment at det var normalt å date andre? Har ikke lyst til å ta det mer seriøst enn han, samtidig har jeg ikke lyst til å ødelegge det ved å date andre hvis han mener dette kan bli noe.. TS Anonymous poster hash: 480b2...789
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #8 Skrevet 25. februar 2015 Teller ikke en tekstmelding som kontakt? Hva innebærer det å bli kjent "over tid" egentlig? Hvis jeg har truffet en person tre ganger i uka i en måned, er det nok tid til å bli godt kjent? Anonymous poster hash: e1cc3...72a Jo sms er kontakt, men det er lavinvesteringskontakt. De fleste bruker sms for å avtale med noen, hvis det bare er "hva skjer" så er det bare tidsfordriv. De fleste som har aktive sosiale liv har mange folk på f.eks. whatsapp. Det skal mer til å ringe noen. Med "bli kjent over tid" mener jeg at man har tid på å lese av noens interesse og å ha dater der man virkelig blir kjent, prater mye og treffer hverandres venner osv. 3 ganger i uken over en måned er definitivt nok tid ja, men hvis dere har sex mesteparten av disse gangene så er sjansen stor for at det bare er noe casual. Faktisk jo lengre tid det går jo mer gror man fast i et rent sexforhold. Anonymous poster hash: 9b7ab...129
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #9 Skrevet 25. februar 2015 Hei, Er en del avstand, så vi har derfor truffet hverandre to helger og har fortsatt kontakt ca daglig. Det har ikke bare gått i sex, har truffet venner, festet med dem, og laget middag osv. Vet at han liker meg personlighetsmessig, men det er som sagt litt avstand. Utifra den her informasjonen ville du antatt at man holder på? Eller ville du ment at det var normalt å date andre? Har ikke lyst til å ta det mer seriøst enn han, samtidig har jeg ikke lyst til å ødelegge det ved å date andre hvis han mener dette kan bli noe.. TS Anonymous poster hash: 480b2...789 Avstand skaper alltid forvirring. Jeg tror ikke på avstandsforhold overhodet, med mindre det er fastsatt en tidsbegrensning og man allerede har et etablert forhold (f.eks. man er forlovet og fyren må på et jobboppdrag i utlande ti 6 mnd). Dersom man er langt fra hverandre og heller ikke er i et forhold vil jeg tro at det er for å holde mulighetene åpne. Men det kan også hende han ikke treffer andre og blir skuffet om du gjorde det. Umulig å si uten å kjenne han. Anonymous poster hash: 9b7ab...129
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #10 Skrevet 25. februar 2015 Nå er det veldig sjelden jeg har sex med noen jeg har truffet to-tre ganger, men med det presisert, kan jeg allikevel svare på spørsmålet ditt. Jeg tar det som en selvfølge at vi begge har lov til å fortsette å treffe andre helt frem til vi har kommet til et punkt hvor vi to begynner å føles som et "oss". Det kan selvfølgelig være vanskelig å vite akkurat når det er, men hvis jeg har vært ute på to-tre dater, tenker jeg at jeg fremdeles kan gjøre som jeg vil, men vi begynner å nå grensen. Jeg tror tredje date er et slags kuttpunkt for meg, der jeg begynner å tenke at jeg skal holde meg til bare én. Hvis jeg ikke er interessert nok i en person etter tre dater til å holde meg til bare ham/henne, tenker jeg at jeg heller burde avslutte forholdet, for da mangler det noe. Jeg er kvinne, forresten. Anonymous poster hash: eee29...745
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #11 Skrevet 25. februar 2015 Hei Ts her. Til menn: Hvor går grensa mellom at dere "dater" vs "Holder på med ei"? Anonymous poster hash: 480b2...789 Jeg er kvinne, men for meg er "å date" og "å holde på med" relativt synonyme uttrykk. Hvis jeg dater en person, er det jo for å se om det kan bli noe, aldri "holder jeg på med" vedkommende. Jeg bruker derimot ikke uttrykke "å holde på med" så mye, jeg synes i grunnen det er et ganske tullete uttrykk som jeg forbinder med ungdomstiden da du "holdt på med noen" hvis man rota på byen og sånn. Anonymous poster hash: eee29...745 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #12 Skrevet 25. februar 2015 Jeg er kvinne, men for meg er "å date" og "å holde på med" relativt synonyme uttrykk. Hvis jeg dater en person, er det jo for å se om det kan bli noe, aldri "holder jeg på med" vedkommende. Jeg bruker derimot ikke uttrykke "å holde på med" så mye, jeg synes i grunnen det er et ganske tullete uttrykk som jeg forbinder med ungdomstiden da du "holdt på med noen" hvis man rota på byen og sånn. Anonymous poster hash: eee29...745 Enig. "Holde på med" tilsier casual for meg, men det er i det hele tatt et litt barnslig uttrykk. "Date" er ganske greit - dere har 'dates', enten med forespeiling om at det blir et forhold, eller ikke. Anonymous poster hash: 9b7ab...129
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #13 Skrevet 25. februar 2015 Nå er det veldig sjelden jeg har sex med noen jeg har truffet to-tre ganger, men med det presisert, kan jeg allikevel svare på spørsmålet ditt. Jeg tar det som en selvfølge at vi begge har lov til å fortsette å treffe andre helt frem til vi har kommet til et punkt hvor vi to begynner å føles som et "oss". Det kan selvfølgelig være vanskelig å vite akkurat når det er, men hvis jeg har vært ute på to-tre dater, tenker jeg at jeg fremdeles kan gjøre som jeg vil, men vi begynner å nå grensen. Jeg tror tredje date er et slags kuttpunkt for meg, der jeg begynner å tenke at jeg skal holde meg til bare én. Hvis jeg ikke er interessert nok i en person etter tre dater til å holde meg til bare ham/henne, tenker jeg at jeg heller burde avslutte forholdet, for da mangler det noe. Jeg er kvinne, forresten. Anonymous poster hash: eee29...745 Hadde jeg hatt to hotte dater med en mann, for så å finne ut at han avtalte date med en annen, hadde det blitt avsluttet fra min side, høyst sannsynlig. Anonymous poster hash: de319...797 1
Becka Skrevet 25. februar 2015 #14 Skrevet 25. februar 2015 Jeg har mange ganger tenkt at det jo ikke er noe galt å date litt flere, om det bare er uskyldige treff for å "se", men jeg klarer det aldri i praksis. Jeg må ha "1 av gangen". Og jeg går ikke så mye på dates heller. Hadde jeg bodd i en storby derimot, så kanskje. Jeg liker å fokusere på 1. Og spesielt da hvis vi treffes flere ganger. Er det en god kjemi med oss, og vi får kontakt daglig, så forventer jeg litt at vi blir eksklusive ganske kjapt i dating fasen. Hadde det ikke vært slik fra han sin side, så måtte jeg godtatt det, men jeg hadde nok pent gått videre.
Blablab Skrevet 25. februar 2015 #15 Skrevet 25. februar 2015 Om jeg har kysset og har hatt sex med en mann dater jeg ikke andre. Rett og slett fordi det fra min side betyr at kjemien er så god at jeg vil se hvordan det utvikler seg med ham. Men om jeg hadde vært på første date med en jeg var usikker på kunne jeg fint gått på date med en annen i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #16 Skrevet 25. februar 2015 La oss si dere har truffet en person to-tre ganger og hatt sex. Har en god tone og holder jevnlig kontakt gjennom snapchat sms o.l. Slutter dere å date andre da? Eller drar dere fremdeles ut på byen og flørter/roter med andre? Når forventer dere at personen dere har et godt øye til ikke dater/roter/flørter med andre? Anonymous poster hash: 480b2...789 Du beskriver helt feil rekkefølge på ting for min del. For det første, dater selvsagt ikke flere samtidig. For det andre, sex etter 2-3 dater er alt, alt for tidlig. Og til det siste spørsmålet: Når vi dater så forventer jeg selvsagt at han ikke dater andre. Hvis vi kun har "et godt øye" til hverandre, så kan han jo date som han vil. Men han må slutte med det hvis han vil ut med meg. Anonymous poster hash: 693f4...e2e
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #17 Skrevet 25. februar 2015 Hahahaha, truffet en person to-tre ganger og allerede hatt sex? Da hadde jeg nok sett andre også, fordi jeg vil ikke ha en slut. Anonymous poster hash: aefb0...dd1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #18 Skrevet 26. februar 2015 Jeg er kvinne, i begynnelsen av 30-årene, og holder meg til én om gangen, uansett om jeg ser for meg en fremtid med vedkommende eller ei. Nå skal det sies at jeg aldri har utelukkende seksuelle forhold, men alltid kombinerer det med vennskap og aktiviteter utenfor sengen, så det er klart at det alltid blir en viss mengde følelser involvert uansett. Anonymous poster hash: c7774...556
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #19 Skrevet 26. februar 2015 Hahahaha, truffet en person to-tre ganger og allerede hatt sex? Da hadde jeg nok sett andre også, fordi jeg vil ikke ha en slut. Anonymous poster hash: aefb0...dd1 pot, kettle, black... Anonymous poster hash: c0c23...270
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå