Teardrop Skrevet 25. februar 2015 #1 Skrevet 25. februar 2015 (endret) Har laget denne mange mange ganger, men denne gangen blei det så gelatinlumper i puddingen, HVORFOR!? Følger denne oppskriften hver gang!http://www.detsoteliv.no/oppskrift/dronning-maud-pudding Endret 25. februar 2015 av Teardrop
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #2 Skrevet 25. februar 2015 Kanskje du ikke vispet fort nok til at det gelatinen fikk blandet seg før den stivnet? Når man blander gelatin med litt kokende vann, og så skal blande dette inn i en kald væske, må man vispe ganske heftig for at ikke gelantinen skal stivne i små klumper i det den treffer den kaldere væsken. Anonymous poster hash: 82dc0...b36
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #3 Skrevet 25. februar 2015 Fordi gelatin er lagd av gris og gris har ingenting på dronning mæud dessert å gjør. Anonymous poster hash: 23065...0fa 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #4 Skrevet 25. februar 2015 Tilsatte du det i en tynn tynn tynn stråle og pisket kraftig samtidig? Hvis ikke får du klumper.Anonymous poster hash: e94f9...bd7
nocebo Skrevet 25. februar 2015 #5 Skrevet 25. februar 2015 Når jeg blander inn gelatin heller jeg den i eggedosisen i en tynn, tynn stråle, med håndmikseren på mediumrask hastighet. Etter at jeg konsekvent startet med det på den måten har jeg fått verdens luftigste og mest fløyelsmyke pudding. ÅÅÅ, nå fikk jeg lyst på det....
Gjest Lille-pus Skrevet 25. februar 2015 #6 Skrevet 25. februar 2015 Antageligvis har gelatinen eller eggedosisen vært litt for kald til at du fikk blandet de to før gelatinen stivnet. Klumper tyder mest på at gelatinen stivnet i det den kom i kontakt med eggedosisen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå