Gå til innhold

Vaske faste vinduer som sitter høyt?


Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Vi har noen store vinduer i som sitter 2,5-3 meter over bakken. Det er avtagbare sprosser på dem og nedenfor er det nesten håpløst å få plassert en stige.

Men disse vinduene blir jo skitne etter hvert da. Og vi skulle gjerne ha vasket dem før det blir høst og vinter.

Som sagt er det vanskelig å få plassert en stige nedenfor og det går heller ikke an å få en lift ned der.

Vi har prøvd med teleskopstang med nal, men dette blir ikke pent i kantene og sprossene gjør det utrolig vanskelig.

Finnes det noe man kan spraye på og deretter spyle av med høytrykk-spyler?

Andre ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå inn på www.sol.no - skriv vindusvask i søkefeltet og det kommer opp masse gode idéer (les: firmaer som gjør det for deg). Det koster jo ikke noe å be om et tilbud i hvert fall, kanskje det ikke er så avskrekkende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo lange stenger som kan forlenges og forkortes... til å feste nalen på... det brukte jeg når jeg hadde vinduer i andre etasje som ikke kunne snus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mener å huske at jeg har sett på TV-Shop et vidundermiddel som du kunne blande i vannet og spyle vinduene med som ikke etterlot skjolder. Husker jo ikke hva det heter, men det var noe á la Vanish men i kremform.

Om det virker kan jeg jo ikke gå god for! :wink:

Eventuelt kan du jo høre med de som selger pleieprodukter til biler.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at jeg har sett på TV-Shop et vidundermiddel som du kunne blande i vannet og spyle vinduene med som ikke etterlot skjolder. Husker jo ikke hva det heter, men det var noe á la Vanish men i kremform.

Om det virker kan jeg jo ikke gå god for! :wink:

Eventuelt kan du jo høre med de som selger pleieprodukter til biler.

Hilsen Lille meg

Jeg vet hvilket du mener - Quick'n'Brite tror jeg det heter. Det tenkte jeg på også når jeg leste problemet til Lea.

Men jeg aner ikke om det virker da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Jeg vet hvilket du mener - Quick'n'Brite tror jeg det heter. Det tenkte jeg på også når jeg leste problemet til Lea.

Takk, skal du ha! :-) Det var det navnet jeg ikke husket!

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips.

Jeg har prøvd teleskopstang til nalen, men det er helt umulig å få det bra rundt kantene. Vil jo helst slippe å ta av sprossene også.

Jeg har sett dette TV-shop-produktet, men er ikke sikker på om det fungerer.

Noen som har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...