Gjest Lea Skrevet 13. august 2004 #1 Skrevet 13. august 2004 Vi har noen store vinduer i som sitter 2,5-3 meter over bakken. Det er avtagbare sprosser på dem og nedenfor er det nesten håpløst å få plassert en stige. Men disse vinduene blir jo skitne etter hvert da. Og vi skulle gjerne ha vasket dem før det blir høst og vinter. Som sagt er det vanskelig å få plassert en stige nedenfor og det går heller ikke an å få en lift ned der. Vi har prøvd med teleskopstang med nal, men dette blir ikke pent i kantene og sprossene gjør det utrolig vanskelig. Finnes det noe man kan spraye på og deretter spyle av med høytrykk-spyler? Andre ideer?
Tusenfryd Skrevet 13. august 2004 #2 Skrevet 13. august 2004 Gå inn på www.sol.no - skriv vindusvask i søkefeltet og det kommer opp masse gode idéer (les: firmaer som gjør det for deg). Det koster jo ikke noe å be om et tilbud i hvert fall, kanskje det ikke er så avskrekkende?
~sikka~ Skrevet 13. august 2004 #3 Skrevet 13. august 2004 Det finnes jo lange stenger som kan forlenges og forkortes... til å feste nalen på... det brukte jeg når jeg hadde vinduer i andre etasje som ikke kunne snus.
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2004 #4 Skrevet 13. august 2004 Mener å huske at jeg har sett på TV-Shop et vidundermiddel som du kunne blande i vannet og spyle vinduene med som ikke etterlot skjolder. Husker jo ikke hva det heter, men det var noe á la Vanish men i kremform. Om det virker kan jeg jo ikke gå god for! Eventuelt kan du jo høre med de som selger pleieprodukter til biler. Hilsen Lille meg
Suzy Skrevet 13. august 2004 #5 Skrevet 13. august 2004 Mener å huske at jeg har sett på TV-Shop et vidundermiddel som du kunne blande i vannet og spyle vinduene med som ikke etterlot skjolder. Husker jo ikke hva det heter, men det var noe á la Vanish men i kremform. Om det virker kan jeg jo ikke gå god for! Eventuelt kan du jo høre med de som selger pleieprodukter til biler. Hilsen Lille meg Jeg vet hvilket du mener - Quick'n'Brite tror jeg det heter. Det tenkte jeg på også når jeg leste problemet til Lea. Men jeg aner ikke om det virker da...
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2004 #6 Skrevet 13. august 2004 Fyll spyleren med det vaskemiddel du vil bruke. Spyl det på. Etter på spyler dere med rent vann.
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2004 #7 Skrevet 13. august 2004 Jeg vet hvilket du mener - Quick'n'Brite tror jeg det heter. Det tenkte jeg på også når jeg leste problemet til Lea. Takk, skal du ha! :-) Det var det navnet jeg ikke husket! Hilsen Lille meg
Gjest Lea Skrevet 13. august 2004 #8 Skrevet 13. august 2004 Takk for tips. Jeg har prøvd teleskopstang til nalen, men det er helt umulig å få det bra rundt kantene. Vil jo helst slippe å ta av sprossene også. Jeg har sett dette TV-shop-produktet, men er ikke sikker på om det fungerer. Noen som har prøvd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå