Gå til innhold

Mange menn tror at jeg flørter med dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente som opplever mye oppmerksomhet fra menn. Dette gjelder særlig menn som ikke får noe oppmerksomhet fra jenter. Disse blir ofte overrasket eller sure hvis jeg (høflig, sier takk men) avslår tilbud om å gå på date eller !!! seksuelle tilnærmelser (særlig det triste er utrolig ubehaglig og litt sårende).

Jeg er generelt sprudlende, interessert i andre og i godt humør, og er slik mot alle. Problemet er at jeg tror at enkelte som ikke snakker så mye med folk oppfatter vanlig høflighet og bruk av humor som flørting. Jeg snakker med alle og har mange venner av begge kjønn. Dette betyr imidlertid ikke at jeg er interessert i å ligge med noen av dem!

Jeg vil absolutt ikke fremstå som lett på tråden, for det er jeg ikke. Jeg har kjæreste og prøver absolutt ikke å flørte med andre. Jeg snakker likedan til guttevennene mine som jeg gjør til jentevennene mine og slektninger, så jeg skjønner ikke helt hva jeg gjør feil. Jeg kler meg heller ikke utfordrende og bruker lite sminke. Drikker skjeldent.

Hva skal jeg gjøre? Jeg håper at jeg ikke fremstår som billig eller noe bare for at jeg er blid og gir alle en sjangse (til vennskap!)? Jeg anser det som vanlig høflighet og respekt for andre mennesker å snakke med dem og være hyggelig. Noen ganger føler jeg at jeg må slutte å være hyggelig mot folk for at de skal slutte å innbille seg at jeg er interessert i mer. Det er ganske ubehagelig når jeg føler at folk tror de har sjangs, (og noen har blitt sure!!) når de finner ut at dette ikke er tilfelle. Jeg har til og med blitt beskyldt for å "legge opp til" at de skal tro at jeg er interessert. Hva er det jeg gjør feil?

Anonymous poster hash: 9d106...527
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen menn oppfatter høflighet fra kvinner som flørting, på samme måte som at noen dame oppfatter flørting fra menn som ren høflighet. Vi ser forskjellig på hverandre, vi har forskjellige opplevelser av hverandres oppførsel.

Det er ikke noe du gjør galt, det du beskriver er rimelig normalt.

Anonymous poster hash: 03164...e84

• Liker 6
Skrevet

Mange menn ser det de vil se, og ønsketenker.

Ikke la det gå innpå deg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har opplevd det samme så lenge jeg kan huske. Jeg tror det er ganske vanlig at vennlighet oppfattes som flørting av noen, det er en misforståelse som er ubehagelig, men lett å forstå. Hvis du har en hyggelig samtale, smiler, er interessert i det som blir sagt og holder øyekontakt, gjør du jo i grunnen nesten akkurat det samme som du ville gjort om du flørtet med noen. Det er lett å forstå at det kan feiloppfattes fra tid til annen.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvorfor ikke bare ta det som et kompliment?

Forstår liksom ikke når det er to eller flere måter å tolke noe på, så tar enkelte den negative siden av det.

Uansett, få inn en setning om typen din ellernoe midt oppi vanlige praten, så lager du jo en liten sperre allerede der og kan fortsette å være hyggelig uten at noen trur det er flørting.

Forskjellen på flørt samt vanlig prat med entusiasme og høflighet er ofte ganske liten.

Endret av Timza
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Tror ikke dette er så uvanlig her i Norge, opplever det samme ofte i jobbsammenheng, og kjenner flere venninner som klager over samme "problemet". Det er ikke stort å gjøre annet enn å ta det som et kompliment, og forklarer raskt at du er opptatt. På jobb pleier jeg bare raskt å dra min kjæreste Skybert inn i samtalen nokså kjapt når jeg merker hvor motparten er på vei hen :)

De som blir sure er bare like greit å styre unna, det får være deres problem..

Endret av Maylin
Gjest gjestvest
Skrevet (endret)

Det var som å lese seg selv der. Jeg er på akkurat samme måte som deg: Behandler gutter på akkurat samme måte som jenter, men når det kommer til gutter oppfatter/tolker de dette som interesse: de tolker det feil. Fordi man er sprudlende, hyggelig, omgjengelig, full av liv, som du sier. Fordi dette er sjelden, vi er en sjelden rase, om du vil, blir dette ofte tolket feil.

Du skal ikke endre på noe som helst. Fordi: du gjør ingenting galt. Du er bare deg selv, og dette er det på ingen måte noe galt med. Det er nok av elendighet der ute. De trenger at vi sprer glede :)

Endret av gjestvest
Skrevet

Har opplevd det samme.

Anonymous poster hash: fa372...1cf

Skrevet

Forstår liksom ikke når det er to eller flere måter å tolke noe på, så tar enkelte den negative siden av det.

Uansett, få inn en setning om typen din ellernoe midt oppi vanlige praten, så lager du jo en liten sperre allerede der og kan fortsette å være hyggelig uten at noen trur det er flørting.

Forskjellen på flørt samt vanlig prat med entusiasme og høflighet er ofte ganske liten.

Jeg pleier å gjøre det, men det er ikke alltid det hjelper :/

De fleste er vel bare ikke vant til å snakke med jenter?... Av og til lurer jeg imidlertid på om enkelte tror at de er uimotståelige og at alle jenter som ikke løper i motsatt retning vil ha den store K...

-TS

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det trenger ikke nødvendigvis være det at man ikke omgås jenter så mye, men at jenter er veldig forskjellige. Noen klarer det å være vennlige uten at man tenker det er flørting, noen gjør ikke det. Og noen flørter kanskje med en, uten at en skjønner det i det hele tatt. Det kan være irriterende for oss og, det der...

Noens måte å flørte på, kan være en annens måte å bare være vennlig på, og motsatt! Så ikke vær overrasket over at misforståelser kan oppstå!

Og ikke bare det, men også hvordan man tolker ting. Det en person tolker som flørting, trenger ikke å være det en annen person tolker som flørting..

Da gjelder det å avklare det så fort som mulig, før problemer oppstår. Den største feilen man kan gjøre da, er å spille med, eller ikke gi tydelig nok beskjed, hvis man ikke er interessert... ikke gjør det.

Hvis noen blir sure for at de får en tydelig beskjed, vel.. da sier det vel mer om dem, da. De fortjener da å bli utsatt for noen som ikke gir dem tydelig beskjed, for å skjønne hvilken tjeneste man faktisk gjør dem, ved å prøve å være mest mulig oppriktig i sin kommunikasjon!

Endret av fullførsetningen
  • Liker 2
Skrevet

Jeg pleier å gjøre det, men det er ikke alltid det hjelper :/De fleste er vel bare ikke vant til å snakke med jenter?... Av og til lurer jeg imidlertid på om enkelte tror at de er uimotståelige og at alle jenter som ikke løper i motsatt retning vil ha den store K... -TS Anonymous poster hash: 9d106...527

Vi forstår allesammen kvinners alminnelige forakt mot menn som ikke får seg dame.

Man får bare mindre lyst til å være sammen med dem. At de prøver seg er jo bare ekkelt.

Kjenner ikke menn sin plass her i verden? Skal jeg som kvinne nedlate med til å like at menn prøver seg? Jeg er jo bare høflig jeg. Bare overfladisk. Så tror disse guttene at de har en sjans! Ikke begrense seg!

Stygge og uattraktive menn som tror de har en sjans! Haha, selvsagt må slike gutter settes på plass! En tror en er deilig når han er stygg? En som er dust tror han er kul? En tror han har sjans på en sånn som meg!

Hva er det med disse guttene? Skjønner dem ikke at jeg fortjener bedre? Jeg ville vel aldri blitt med en mann andre jenter ikke syntes var attraktiv vel?

Nei, det er litt ekkelt med sånne små mennesker som ikke kjenner sin begrensing her på jorda.

• Liker 3
Skrevet

Av og til lurer jeg imidlertid på om enkelte tror at de er uimotståelige og at alle jenter som ikke løper i motsatt retning vil ha den store K...

-TS

Jeg tror du har rett i at det finnes noen som gjør det, men selvfølgelig ikke alle. Jeg tror det kommer av hormoner som frigjøres når man blir forelsket/finner ut at man har lyst på noen. Har kjent litt på det selv. Et slags jaktinnstinkt, eller noe. Jeg tror kvinner har dette også, om enn i noe mindre grad (?).

Det er rett og slett bare sånn det er å være mann/menneske...

Skrevet

Det er jo klart det er negativt når mennene som tror hun flørter blir sure når hun oppklarer at det ikke var ment som flørt

• Liker 1
Skrevet

Vi forstår allesammen kvinners alminnelige forakt mot menn som ikke får seg dame.

Man får bare mindre lyst til å være sammen med dem. At de prøver seg er jo bare ekkelt.

Kjenner ikke menn sin plass her i verden? Skal jeg som kvinne nedlate med til å like at menn prøver seg? Jeg er jo bare høflig jeg. Bare overfladisk. Så tror disse guttene at de har en sjans! Ikke begrense seg!

Stygge og uattraktive menn som tror de har en sjans! Haha, selvsagt må slike gutter settes på plass! En tror en er deilig når han er stygg? En som er dust tror han er kul? En tror han har sjans på en sånn som meg!

Hva er det med disse guttene? Skjønner dem ikke at jeg fortjener bedre? Jeg ville vel aldri blitt med en mann andre jenter ikke syntes var attraktiv vel?

Nei, det er litt ekkelt med sånne små mennesker som ikke kjenner sin begrensing her på jorda.

Er ikke det ts sier. Ts har kjæreste. Det er derfor hun HØFLIG avviser de som ber henne ut eller prøver seg. Hun sier ikke noe sted at hun syns de er ekle eller det andre du sier

• Liker 1
Skrevet

Smører litt tjukt på her nå, men:

Jeg føler at jeg fremstår som billig eller noe når mange prøver seg. Er det ikke litt frekt å forvente noe romantisk uten å ha brukt måneder på å bli kjent først? Dessuten virker det som om noen tror at jeg kunne ha vært utro mot typen min. Det er ikke et komplement...

Jeg ville aldri ha gått på date med noen som jeg nesten ikke kjenner.

Jeg kunne aldri blitt sammen med noen som jeg ikke har vært venn med lenge og kjenner godt.

Jeg kunne aldri ha ligget med noen som jeg ikke elsket og var i forhold med.

Jeg ville aldri aldri aldri vært utro.

At noen kan tro noe annet sårer meg :(

• Liker 1
Skrevet

Mener du at jenter har en plikt til å spre beina for alle som spør, og særlig hvis de har kjæreste? Du burde søke om å få bli med i IS.

• Liker 2
Skrevet

Mener du at jenter har en plikt til å spre beina for alle som spør, og særlig hvis de har kjæreste? Du burde søke om å få bli med i IS.

Nei, i valget mellom å være takknemlig eller utakknemlig for at man er et brunstoffer så gjelder det å bli lei seg.

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Tror det handler mer om at disse guttene faktisk liker deg enn at de tror at du er super interessert i dem.

Spesielt gutter som normalt ikke snakker med jenter faller hardt på denne fordi det å plutselig få oppmerksomhet fra en man liker og synes er sjarmerende er ganske kjekt når man aldri har fått det før. Jeg husker min første gang og jeg synes det var veldig kjekt :)

Så kan det også være vanskelig å forstå enkelte ganger om en dame er interessert eller om hun bare er hyggelig. Noen ganger er det så vanskelig å se at man ikke vet før man har spurt henne ut og fått enten ja eller nei som svar.

Tror ikke det er så mye du kan gjøre egentlig ts. Er du en attraktiv og morsom dame vil menn like deg, og ingen liker bli avist..

Endret av Minesveiper
Skrevet

Tror det handler mer om at disse guttene faktisk liker deg enn at de tror at du er super interessert i dem.

Spesielt gutter som normalt ikke snakker med jenter faller hardt på denne fordi det å plutselig få oppmerksomhet fra en man liker og synes er sjarmerende er ganske kjekt når man aldri har fått det før. Jeg husker fin første gang og jeg synes det var veldig kjekt :)

Så kan det også være vanskelig å forstå enkelte ganger om en dame er interessert eller om hun bare er hyggelig. Noen ganger er det så vanskelig å se at man ikke vet før man har spurt henne ut og fått enten ja eller nei som svar.

Tror ikke det er så mye du kan gjøre egentlig ts. Er du en attraktiv og morsom dame vil menn like deg, og ingen liker bli avist..

Janen å bli furten og sur da...

Skrevet (endret)

Janen å bli furten og sur da...

Da skulle du sett attraktive damer som blir avvist.

Endret av waco

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...