AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #1 Skrevet 25. februar 2015 Hvilken utdanning angrer du på? Jobber du med det nå, eller noe annet? I så fall hva? Hva ville du utdannet deg til om du skulle valgt på nytt? Anonymous poster hash: 48e0d...1f2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #2 Skrevet 25. februar 2015 Startet med sykepleien. Angret og tok ny utdannelse etter to år med sykepleien. Angrer overhodet ikke på at jeg fulgte interessen og valgte en annen retning. Anonymous poster hash: 03a68...b08
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #3 Skrevet 25. februar 2015 Ja, angrer en del selv om ikke alt er bortkastet. Jobber innen teknologi og jeg hadde aldri i livet valgt dette på nytt om jeg hadde visst hva slags arbeidshverdager som ventet. Anonymous poster hash: 09f12...af4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #4 Skrevet 25. februar 2015 Hvilken utdanning angrer du på? Jobber du med det nå, eller noe annet? I så fall hva? Hva ville du utdannet deg til om du skulle valgt på nytt?Anonymous poster hash: 48e0d...1f2 Jeg tok lærerutdanning, fant ut at det var et drittyrke, tok så IT-utdanning og jobber i dag innen IT og stortrives. Anonymous poster hash: 5a6a7...a4e 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #5 Skrevet 25. februar 2015 Jeg tok lærerutdanning, fant ut at det var et drittyrke, tok så IT-utdanning og jobber i dag innen IT og stortrives.Anonymous poster hash: 5a6a7...a4e Jeg synes sånne innlegg er litt irriterende. Læreryrket er ikke et drittyrke selv om det ikke passer for deg. Anonymous poster hash: b2612...241 8
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #6 Skrevet 25. februar 2015 Jeg tok lærerutdanning, fant ut at det var et drittyrke, tok så IT-utdanning og jobber i dag innen IT og stortrives. Anonymous poster hash: 5a6a7...a4e Morsomt, jeg har IT utdannelse og vurderer heller å bli lærer...Anonymous poster hash: f436d...d17 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #7 Skrevet 25. februar 2015 Jeg synes sånne innlegg er litt irriterende. Læreryrket er ikke et drittyrke selv om det ikke passer for deg. Anonymous poster hash: b2612...241 Læreryrket er tungt. Jeg angrer på at jeg tok denne utdanningen og skulle heller ønske jeg utdannet meg som sosionom eller lignende. Anonymous poster hash: 317fd...470
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #8 Skrevet 25. februar 2015 Er sosionom, angrer på det. Synes veldferdstaten er med og oprettholde fordommer og angiveri mot mennesker, vil ikke være en del av det. Utdanner meg til å bli barnehagelærer i stedet. Anonymous poster hash: 6f3ba...74f
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #9 Skrevet 25. februar 2015 Læreryrket er tungt. Jeg angrer på at jeg tok denne utdanningen og skulle heller ønske jeg utdannet meg som sosionom eller lignende. Anonymous poster hash: 317fd...470 Der jeg jobber er det bare lærere som kan ta ut barna sine i f,eks vinterferie og de har korte dager ( kan hente 15 ) og har lange sommerferier. Hvorfor er det så tøft for lærere? ekstra arbeidet på kveldene? Anonymous poster hash: 6f3ba...74f
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #10 Skrevet 25. februar 2015 Jeg elsker disse postene over! 1: "Jeg var lærer, men trives bedre med IT." 2: "Jeg har IT-utdannelse, men vil heller være lærer." 3: "Lærer-yrket er tungt, jeg ville heller vært sosionom-utdannet." 4: "Jeg er sosionom, ville heller vært barnehage-lærer." Jeg er forresten lege-utdannet, men jobber med IT. Har bare noen relevante fag men ingen grad. Anonymous poster hash: efa76...f9a 11
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #11 Skrevet 25. februar 2015 Jeg er hudpleier, jobber i bolig for psykisk utviklingshemmede, skal utdanne meg til vernepleier. Anonymous poster hash: 3a96c...c07 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #12 Skrevet 25. februar 2015 Er sosionom, angrer på det. Synes veldferdstaten er med og oprettholde fordommer og angiveri mot mennesker, vil ikke være en del av det. Utdanner meg til å bli barnehagelærer i stedet.Anonymous poster hash: 6f3ba...74f Hvorfor ville du valgt sosionom istedet for læreryrket ?Anonymous poster hash: 3b443...2cb
sol87 Skrevet 25. februar 2015 #13 Skrevet 25. februar 2015 Jeg synes sånne innlegg er litt irriterende. Læreryrket er ikke et drittyrke selv om det ikke passer for deg. Anonymous poster hash: b2612...241 Jeg vet ikke om det gjaldt den personen, men noen velger å nedvurdere ting de ikke har mestret. I mange år syntes jeg matte var dumt og teit, fordi jeg ikke mestret det. Når jeg nå ser nytten i det, og føler jeg får det til (litt), så er jeg mye mer positivt.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #14 Skrevet 25. februar 2015 Hvorfor ville du valgt sosionom istedet for læreryrket ?Anonymous poster hash: 3b443...2cb Er sosionom. Skal bli lærer, ( til små barn da ) Anonymous poster hash: 6f3ba...74f
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #15 Skrevet 25. februar 2015 Jeg elsker disse postene over! 1: "Jeg var lærer, men trives bedre med IT." 2: "Jeg har IT-utdannelse, men vil heller være lærer." 3: "Lærer-yrket er tungt, jeg ville heller vært sosionom-utdannet." 4: "Jeg er sosionom, ville heller vært barnehage-lærer." Jeg er forresten lege-utdannet, men jobber med IT. Har bare noen relevante fag men ingen grad. Anonymous poster hash: efa76...f9a Hi hi, kanskje jeg kan bytte med læreren? hilsen sosionomen:) Anonymous poster hash: 6f3ba...74f 1
sol87 Skrevet 25. februar 2015 #16 Skrevet 25. februar 2015 Der jeg jobber er det bare lærere som kan ta ut barna sine i f,eks vinterferie og de har korte dager ( kan hente 15 ) og har lange sommerferier. Hvorfor er det så tøft for lærere? ekstra arbeidet på kveldene? Anonymous poster hash: 6f3ba...74f Dette kan vel ikke sies for mange ganger: Lærere har IKKE mer ferie enn andre. De "ekstra" dagene ferie er avspasering. Lærere har 43 timer normalarbeidstid. De feriene du snakker om er avspasering. Ellers kommer de feriedagene alle skal ha. Det er heller ikke slik at alle lærere har tid til å gå hjem kl. 15, bare fordi noen av elevene er ferdig med timene sine da. Da jeg var i praksis, var det aldri helt tomt for lærere på skolen før kl.18. Man skal bruke tid på planlegging, etterarbeid, vurdering, foreldresamtaler, kontakt med elever, føring av fravær, møtevirksomhet og pedagogisk og faglig utvikling. Det er riktig at lærere har en noe fleksibel arbeidstid, men de har ikke mindre arbeidstid enn andre. 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #17 Skrevet 25. februar 2015 Læreryrket er tungt. Jeg angrer på at jeg tok denne utdanningen og skulle heller ønske jeg utdannet meg som sosionom eller lignende. Anonymous poster hash: 317fd...470 Ja, men det er ikke et drittyrke selv om det ikke passer for en selv. Anonymous poster hash: b2612...241
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #18 Skrevet 25. februar 2015 Der jeg jobber er det bare lærere som kan ta ut barna sine i f,eks vinterferie og de har korte dager ( kan hente 15 ) og har lange sommerferier. Hvorfor er det så tøft for lærere? ekstra arbeidet på kveldene? Anonymous poster hash: 6f3ba...74f Læreryrket er tungt. Ikke et drittyrke, men tungt. Arbeidsmengde varierer jo for hvilket fag og hvilket klassetrinn, men det er ikke bare arbeidsmengden som gjør det tungt. Det er psykisk belastende også. Det er mange klasser som rett og slett er ufordragelige, hører ikke på læreren og jobber imot læreren. Det er elever som betror seg til læreren, noe som er svært vanlig, og dette kan gjerne være vanskelige forhold hjemme eller på skolen. Dette legger jo et visst ansvar over på læreren. Jeg synes det er synd at så mange ser på læreryrket som nede i bunnsjiktet og ikke fatter hvor mye som faktisk kreves av en som lærer. Nå er ikke jeg lærer selv. Anonymous poster hash: b2612...241 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #19 Skrevet 25. februar 2015 Ja, men det er ikke et drittyrke selv om det ikke passer for en selv. Anonymous poster hash: b2612...241 Neida, sant nok. Til læreren: ok, greit å vite det du forteller, kan forstå at 10 uker ferie på sommeren kan virke fantastisk, en forstår da det du forteller om:) Anonymous poster hash: 6f3ba...74f
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #20 Skrevet 25. februar 2015 Er sosionom. Skal bli lærer, ( til små barn da )Anonymous poster hash: 6f3ba...74f Hvorfor ønsker du å bytte yrke ?Anonymous poster hash: 3b443...2cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå