Gå til innhold

Du skal ha et nytt sted å bo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ser du etter?

Øverst på min liste står tre soverom, eget vaskerom og stort bad, terrasse med gode solforhold.

Anonymous poster hash: 95d07...61d

Skrevet

Beliggenhet.

Anonymous poster hash: 2a6fc...0af
Skrevet

Beliggenhet (nært sentrum), to soverom, eget vaskerom, stort kjøkken.

Anonymous poster hash: 16459...7f0

Skrevet

Fra et studentperspektiv, så så jeg på pris, størrelse på rommet (i kollektiv), beliggenhet og at det ikke er helt falleferdig da jeg så meg om etter nytt kollektiv i forfjor.

Hvis jeg skal kjøpe og bo der i lang tid, så er kriteriene såklart litt annerledes og flere. Høyest på ønskelista nå er en liten, litt skjermet gressflekk/hage hvor det går an å sole seg! Det savner jeg skikkelig.

Skrevet

Beliggenhet (landlig), helst alt på ett plan, 3 soverom, et stort bad, stor tomt (gjerne naturtomt med en passelig hageflekk), stor terasse med plass til utemøbler og grill, stor stue, stort kjøkken, eget vaskerom, gode solforhold, store vinduer i stue for gode lysforhold. Hvis det ikke skal være alt på ett plan, vil jeg ha kjellerstue-løsning.

Anonymous poster hash: 40547...e8d

Skrevet

Beliggenhet (midt i sentrum og like ved jobben så jeg kan spasere)

Om det er lett å selge om jeg skal videre (fellesgjeld)

Om det er gammelt (liker ikke gamle bygg)

Veranda/balkong

Praktisk bad

Pris

Naboer. Vil helst ikke bo i blokk med arktynne vegger, sånn at jeg må være stille hele tiden.

Skrevet

Beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet.

Som nummer 4 på listen kommer antall kvadratmeter og standard på byggemassen. Innvendig kan vi pusse opp, rive vegger og endre på planløsningen. Beliggenheten er det vanskeligere å endre på.

Skrevet

Beliggenhet, pris og planløsning. Jeg kan ikke bruke penger på å endre så mye innvendig, derfor bør planløsningen passe mine krav.

Anonymous poster hash: 1cab4...034

Skrevet

Enten rekkehus, eller andre etasje og oppover i leilighetsbygg. 2 soverom, balkong eller veranda. Må være enten sentrumsnært eller rett ved god kollektivtrafikk (vi har ikke bil). Ikke for slitent eller ha behov for mye oppussing (tidligere beboere med sær smak i malingsfarger f.eks.). Ikke tonnevis av trefarget list. Må ha stort nok kjøkken, og en bod. Ekstra pluss om det er plass til badekar på badet.

Skrevet

Beliggenhet

4 soverom

Stort kjøkken

Altan, med kveldssol

2 bad, med plass for badekar på det ene

Plen

Dobbelgarasje

Peis i stua

Anonymous poster hash: 2d15f...cf4
Skrevet

Standarden, lyst og fint, ikke mye å gjøre. Minst 3 soverom, parkeringsplass. Og på rett sted, men ikke med til minste detalj, kun i riktig kommune, på riktig tettsted.

Anonymous poster hash: 3f0ae...6d4

Skrevet

Ser etter leilighet i kort avstand fra her jeg bor akkurat nå. Dette pga nærhet til familie. Er opptatt av:

leilighet, maks 5 år gammel

hvitt kjøkken og hvitt fliselagt bad

ikke 1. etasje, ønsker ikke hage eller at folk kan se inn i stua når de går forbi

må ha veranda/terrasse på minst 5 kvadratmeter

innendørs parkeringsplass er veldig viktig

aller helst 2 soverom, men blir muligens for dyrt å kjøpe alene

Anonymous poster hash: aa221...5e5
Skrevet

At det er enebolig er prioritet nummer en. Ikke borettslag, ikke blokk, ikke rekkehus eller noe sånn faenskap med naboer klint oppi husveggen. Det har jeg virkelig fått evig nok av:P

Anonymous poster hash: e98d1...156
Gjest Klaveret
Skrevet

Gode solforhold er veldig viktig

Beliggenhet (landlig men sentralt)

Tomtestørrelse

Utsikt

Byggeår

Vedlikehold/oppussingsbehov (helst lite)

Antall soverom (min.3)

God planløsning

Skrevet

Utsikt

Sentral beliggenhet i forhold til skole.

3 soverom

Boder

Veranda

Store vindu

Alt på en flate

Eget vaskerom

Stort bad

Stor stue og kjøkken

Alt innredet i skandinavisk stil.

Beliggende ved sjøen med skogen rett bak,og gjerne med et sommerbeite for hester like ved.

Skrevet

Sentralt (nok), dvs ikke over 30 min å gå ned til sentrum. (Bor ikke i en stor by da) Heis hvis blokk og alt på ett plan hvis enebolig evt 1.etasje i blokk hvis det ikke er heis. To soverom, bod/vaskerom. Jeg ser også på fellesgjeld da jeg ikke har et så stort budsjett mtp at jeg ønsker tre-roms. Ønsker veranda.Ikke falleferdig, men oppussingsprosjekt er ok og realistisk med budsjettet..

Skulle ønske jeg kunne bo i utkanten for det er mye mer å finne der til bedre priser og kvalitet. Så lenge det er sentralt er jo "alt" lov. Men ja, det første som ryker er vel beliggenheten :P Og så boden, evt verandaen. Ender vel opp med to-roms igjen og sovesofa på stua. Med tålmodighet kan man finne gullkorn da

Anonymous poster hash: 38317...c9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...