Fat Sally Lee Skrevet 12. august 2004 #1 Skrevet 12. august 2004 Det virker som om "ingen" her på KG har fått med seg at det heter "verre" og ikke "værre"... Jeg irriterer meg også over ordene "nykjerrig" og "ett" istedenfor "et". Slike skrivefeil får ellers intelligente og reflekterte brukere til å virke mindre smarte... Vet vi har hatt denne debatten før. Måtte bare få ut frustrasjonen
kverulantine Skrevet 12. august 2004 #2 Skrevet 12. august 2004 Slike skrivefeil får ellers intelligente og reflekterte brukere til å virke mindre smarte... Vet vi har hatt denne debatten før. Måtte bare få ut frustrasjonen Puh? :-)
Gjest gjest1 Skrevet 12. august 2004 #4 Skrevet 12. august 2004 Hæregud, du har ett jevla dårli påeng hær, jei synst du hvirker hværre en ale andre hær aså! Jepp, jeg er overtrøtt.
Ottine Skrevet 13. august 2004 #5 Skrevet 13. august 2004 Ja, og blandingen av enda/ennå... Og når folk sier "det er jammen ikke..." - ååååh, det skurrer så innmari!!! :-x Det heter "neimen ikke"... Ahh, godt å få sagt DET, også
Gjest gjesta Skrevet 13. august 2004 #6 Skrevet 13. august 2004 På`an igjen.... Ha takhøyde for at dette er et diskusjonsforum, der skrivemåten ofte blir preget av å være uformell, muntlig, skrevet i full fart, skrevet mens engasjementet raser. Ta også høyde for at endel begreper brukes ulikt forskjellige steder i landet. Personlig uttrykker jeg meg forskjellig her på KG enn jeg ville gjort i et formelt jobb brev, og ærlig talt: noen skrivefeil får da ikke mennesker til å fremstå som mindre smarte?? For min del er det ihvertfall innhold i innlegg som får meg til å tenke i de baner...
Gjest TomKrus Skrevet 13. august 2004 #7 Skrevet 13. august 2004 Ja' date=' og blandingen av enda/ennå... [/quote'] Og enda verre er de som ikke kan norske skriveregler.
Gjest TomKrus Skrevet 13. august 2004 #9 Skrevet 13. august 2004 Det virker som om "ingen" her på KG har fått med seg at det heter "verre" og ikke "værre"... Det verste er generalseringer, da jeg selv sjeldent ser værre her. Men det er kanskje anderlede på snikk-snakk der alt det intelligente skjer.. Jeg irriterer meg også over ordene "nykjerrig" og "ett" istedenfor "et". Et/ett kan fort være en blings. Mange skriver mange innlegg, og dermed kan fort en t forsvinne. Slike skrivefeil får ellers intelligente og reflekterte brukere til å virke mindre smarte... Slike innlegg får folk til å virke mindre reflekterte.
Cand alt Skrevet 13. august 2004 #10 Skrevet 13. august 2004 Det virker som om "ingen" her på KG har fått med seg at det heter "verre" og ikke "værre"... Jeg irriterer meg også over ordene "nykjerrig" og "ett" istedenfor "et". Slike skrivefeil får ellers intelligente og reflekterte brukere til å virke mindre smarte... Vet vi har hatt denne debatten før. Måtte bare få ut frustrasjonen Bruk frustrasjonen din på noe mer viktigere enn disse bagatellene.
Gjest GreenSky Skrevet 13. august 2004 #12 Skrevet 13. august 2004 Enda en debatt om dettte! :o Ja, det finnes mange ting en kan irritere seg over. Selv gidder jeg ikke bry meg så veldig. Vet at jeg har syndet selv. Dette er KG for søren, jeg synes ikke det er noen katastrofe om det blir en slurvefeil her og der.
*Lene* Skrevet 13. august 2004 #13 Skrevet 13. august 2004 Dette er et diskusjonsforum. Hvem gidder rettlese innlegget sitt nøye, midt i en debatt? Jeez.. Snakk om å ha stoore problemer her i livet, når skrivefeil irriterer en
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2004 #14 Skrevet 13. august 2004 Et råtips; det er en grunn til at det er færre trykkfeil og skrivefeil akkurat i denne tråden...
Gjest Poirot Skrevet 13. august 2004 #15 Skrevet 13. august 2004 For min del må folk gjerne få irritere seg over skrivefeil. Selv er jeg dritdårlig i å skrive på tastatur (går litt for raskt), og innleggene blir deretter. Ser innimellom at det blir en konsonant for lite osv, det er ikke fordi jeg ikke vet at det skal være det, men fordi det har gått for fort i svingene. Ikke tenker jeg så mye på grammatikk heller. Om dette får meg til å virke dum, er det helt ok for min del, for jeg vet at jeg ikke skriver slik ellers.
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2004 #16 Skrevet 13. august 2004 Folk får heller bare irritere seg til de blir blå. Hva er egentlig problemet.? Dette har vert et tema 1000 ganger her inne. Det skjer ingenting. Folk skriver feil fortsatt. Hvis du er plaget av det, hopp over disse innleggene. Tenk på helsa de, ikke bra å irritere seg for mye. Så mye folk som skriver feil, så er det skummelt for deg. Jeg LER hver gang temaet kommer opp. Det er så mye annet enn kan bekymre/irritere seg over her i verden.
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2004 #17 Skrevet 13. august 2004 Dette har vert et tema 1000 ganger her inne. Det skjer ingenting. Folk skriver feil fortsatt. Poengtert og godt illustrert! Man lærer ikke av sine feil her på KG, nei!
Gjest Embla s Skrevet 13. august 2004 #18 Skrevet 13. august 2004 Det kan jo være mange grunner til at det blir skrevet mye feil her inne. Jeg ser ikke på meg selv som dum, men kan ofte være usikker på gramatikalske regler og stavemåter (har garantert skrevet værre istedenfor verre og ett selv om det burde stått et, med mer..) Men: Hva med å opprette en tråd hvor vi kan skrive ned slike feil og hva som er rett, UTEN å moralisere eller kalle hverandre mindre smarte? En slik tråd kunne vi alle lære noe av (?)
Kalas Skrevet 13. august 2004 #19 Skrevet 13. august 2004 Som tidligere korrekturleser ville en slik tråd frydet mitt språkhjerte!
Fat Sally Lee Skrevet 13. august 2004 Forfatter #20 Skrevet 13. august 2004 Men: Hva med å opprette en tråd hvor vi kan skrive ned slike feil og hva som er rett, UTEN å moralisere eller kalle hverandre mindre smarte? En slik tråd kunne vi alle lære noe av (?) Det var i utgangspunktet det denne tråden var ment for. Det var ikke meningen å tråkke noen på tærne her.. (Jeg er klar over at de siste linjene i mitt åpningsinnlegg ble fullstendig feil i så måte)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå