Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :) Er det noen av dere som har erfaring med lekking av fostervann?

Jeg er i uke 35 nå. I går ettermiddag var jeg ganske våt i trusa og i natt våknet jeg av at det var så vått mellom beina flere ganger (sov naken). Jeg sto opp i natt og da rant det et par dråper nedover låret. Det er blankt og lukter ingenting. Erfaringer? Tips? Ringte føden men fikk beskjed om å gå meg en tur og se det ann til kl 14.00.

Anonymous poster hash: e1908...535
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det. De ber deg vente til minst dagen etter når sånt skjer, men jeg anbefaler deg om å dra på føden for å sikre deg at det er fostervann som har gått. Min erfaring med det var at jeg kjente at det revnet inn i magen ganske tydelig og at jeg begynte å lekke. Men vær forberedt på at du kan bli sendt hjem og bedt om å komme tidlig dagen etter hvis det ikke kommer rier i løpet av natta.

Skrevet

Høres ut som lekkasje av fostervann ja. Ta på deg et bind, hvis du skal inn på føden senere kan jordmødrene der sjekke om det virkelig er fostervann.

Anonymous poster hash: 271e6...c99
Skrevet

Reagerer litt på at de ikke ville ta deg inn på en sjekk siden det er så pass tidlig som i uke 35.

Anonymous poster hash: 271e6...c99
Skrevet

De vil uansett ikke stoppe noe når du er så langt på vei, men ta deg en tur opp på fødrn du. Synes også det høres ut som lekkasje.

Anonymous poster hash: 7b544...1bd

Skrevet

utflod kan være veldig tynt i slutten av svangerskapet, men de bør teste deg for å se om det er fostervannslekkasje!

Skrevet

Jeg har blitt fulgt opp godt i svangerskapet siden jeg har hatt to nyrebekkenbetennelser rett etter hverandre. Jeg har en time på føde/poliklinikken i morgen for ultralyd og sparketest. Hun mente at siden jeg skulle dit så kunne de sjekke det i morgen. Burde jeg vente eller være hysterisk og bare dra dit?? Er ikke av den hysteriske typen men vet jo ikke om jeg burde være det nå??

Skrevet

Jeg har blitt fulgt opp godt i svangerskapet siden jeg har hatt to nyrebekkenbetennelser rett etter hverandre. Jeg har en time på føde/poliklinikken i morgen for ultralyd og sparketest. Hun mente at siden jeg skulle dit så kunne de sjekke det i morgen. Burde jeg vente eller være hysterisk og bare dra dit?? Er ikke av den hysteriske typen men vet jo ikke om jeg burde være det nå??

Når begynte det å lekke? I går? Jeg hadde dratt uansett. Og sagt at det er nå vi må sjekke det.

Skrevet

Jeg hadde såkalt lang vannavgang, lekket en del. Var i uke 41, og riene startet smått 14 timer etter første vannet kom. Ettersom det gikk over 24 timer fra første vannet kom til babyen var ute måtte jeg ta blodprøve under fødselen for å utelukke infeksjon, og babyen måtte det av samme grunn når hun var født. Samt at de fulgte opp med temperaturmåling hver andre time hennes første 24 timer for å kunne fange opp en evt infeksjon tidlig.

Fikk ikke lov å føde på den lokale fødestuen, men måtte til nærmeste fødeavdeling med tilhørende barneavdelig.

Skrevet

Synes du burde sjekke det ut nå. Om det er vannavgang må fødsel settes i gang relativt raskt (2 døgn?) etter det begynte.

Skrevet

Synes du burde sjekke det ut nå. Om det er vannavgang må fødsel settes i gang relativt raskt (2 døgn?) etter det begynte.

Jordmor hadde mistanke om at jeg lakk fostervann men jeg fikk ingen videre oppfølging da de sa det bare vil dannes nytt? Tydelig forskjellig praksis.

Anonymous poster hash: 618dd...31d

Skrevet

Jordmor hadde mistanke om at jeg lakk fostervann men jeg fikk ingen videre oppfølging da de sa det bare vil dannes nytt? Tydelig forskjellig praksis.

Jeg hadde dratt til føden og fått sjekket det hos en annen jordmor. Får du infeksjon og konsekvenser når du føder, så har du en lang vei i å stille denne jordmora til ansvar. Dette er ikke opptil jordmoren å bestemme om fostersekken har lukket seg igjen. Hos meg så var dey en ordentlig lege.

Anonymous poster hash: 576d2...346

Skrevet

Jeg hadde dratt til føden og fått sjekket det hos en annen jordmor. Får du infeksjon og konsekvenser når du føder, så har du en lang vei i å stille denne jordmora til ansvar. Dette er ikke opptil jordmoren å bestemme om fostersekken har lukket seg igjen. Hos meg så var dey en ordentlig lege.

En ting til, da tok legen også fostervannet. O g fødselen ble satt i gang.

Skrevet

Jordmor hadde mistanke om at jeg lakk fostervann men jeg fikk ingen videre oppfølging da de sa det bare vil dannes nytt? Tydelig forskjellig praksis. Anonymous poster hash: 618dd...31d

Skummelt om du og baby får infeksjon for hinnen er brutt. Det stemmer at det dannes nytt fostervann, men er hinnen brutt så dannes ikke den på ny. Ville blitt undersøk av en annen jordmor.

Skrevet

Jeg måtte bruke tykke truseinnlegg fra rundt uke 27, trusene ble så våte. Ble høflig avvist av legen og jordmor selv om jeg syntes at det luktet søtt. De sa at mange gravide får mye utflod som er som vann. Men var ikke noe slim eller blod, slim som i slimproppen. Så jeg slo meg til ro med det. I uke 38 kom slimproppen ut og noe få timer senere gikk vannet. Da var det ingen tvil. Og det luktet likt som utfloden tidligere, søtt. Så lurer litt ennå på om det var fostervann jeg lekket men det får jeg aldri vite, og det gikk bra :)

Anonymous poster hash: cd04c...bc6

Skrevet

Skummelt om du og baby får infeksjon for hinnen er brutt. Det stemmer at det dannes nytt fostervann, men er hinnen brutt så dannes ikke den på ny. Ville blitt undersøk av en annen jordmor.

Jeg er ikke TS altså :) men om jeg opplever lignende skal jeg slå mer i bordet neste gang, hun hørte nesten ikke etter å sa det ikke var noe å sjekke etter og at det ville komme nytt, samt at det ikke betydde at fødsel var i nærheten iom at jeg ikke var i 3 trimester enda. Var ikke fast jordmor jeg snakket med (går bare til fastlege) men hun jordmoren på sykehuset som hadde tatt OUL på meg.

Skrevet

Ja, skjønte dette nå, burde vært mer bastant..

Skrevet

TS her! Jeg lakk ikke fostervann men livmorhalsen var kortere en det normale, babyen er liten og magen var veldig stram. Skal tilbake om 10 dager for en ny sjekk. Kan hende babyen er rett rundt svingen nå.

Skrevet

TS her! Jeg lakk ikke fostervann men livmorhalsen var kortere en det normale, babyen er liten og magen var veldig stram. Skal tilbake om 10 dager for en ny sjekk. Kan hende babyen er rett rundt svingen nå.

Bra du fikk sjekket. Hvorfor var livmorhalsen blitt forkortet?

Skrevet

Bra du fikk sjekket. Hvorfor var livmorhalsen blitt forkortet?

Det kunne være to ting. Enten at jeg bare har kort livmorhals eller at fødselen har startet på en måte. Hadde 3 minutter med veldig rygg og magesmerte i dag men det gikk over og det er 4 timer siden. Så jeg vet ikke jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...