Gå til innhold

Mitt drømmebryllup!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, nå har jeg endelig tid til å sette meg foran pc'n igjen, etter en temmelig hektisk uke. Nå har feriegjestene dratt og ting har roet seg ned.

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne jeg...

Stod opp klokka 6 lørdagsmorran, etter bare 4 timer søvn (begge låg våkne og sitra av spenning) Prøvde så godt jeg kunne å få i meg en frokost, med det ble bare ei knapp brødskive. Frisørtime klokka sju, en lærling som skulle ordne håret mitt, så det var avsatt god tid. Underveis kom barnevakten med lillejenta på 5 mnd som ville ha pupp. Forloveren min kom også etterhvert med mozell, jordbær og yoghurt. Håret og sminken ble helt perfekt, men vi var litt etter tidsskjema. Frisøren ble litt stressa da gutta rulla inn på gårdplassen med mercedezen - og vi hadde ikke fått på klærne enda...

Heldigvis kom min kjære på at han hadde glemt noe hjemme, og måtte kjøre en tur etter RINGENE :hoho:

Ca et kvarter etter skjema var jeg ferdig påkledd og klar til dyst. Brudebuketten var alldeles nydelig og helt spesiell, og forloveren min ble kjempestilig i sin nye kjole (som søstra hadde sydd) Med et stoooort smil om munnen gikk jeg ut til bilen hvor min kjære stod og venta. Han var sååå kjekk med sjakett da! I baksetet satt guttungen vår og venta....så søt da - han også i sjakett. Mens han venta i bilen hadde han funnet noe oljegris (sikkert under setene...) og var temmelig skitten under neglene, og litt i ansiktet. Men med litt kleenex ble det greit...Unger er unger.... :wink:

Fotograferinga var kjempemorsom. Vi kjørte opp til et vann og tok masse romantiske og morsomme bilder der. Fotografen var en impulsiv type, og jeg gleder meg virkelig til å se resultatet.

Bare minutter før 13.00 ankom vi kirka. Satte av brudgom'en og forloveren der, mens jeg og min forlover kjørte en rånerunde før kysten var klar. Ble litt smånervøs da jeg så alle bilene utenfor kirka....

På trappa venta pappa, lillegutten vår og tantejenta mi. Vi var veldig spente på om guttungen ville gå opp kirkegulvet uten å henge i mammas kjole...

Som inngangsmarsj ble det spilt cd med en utrolig fin og unik melodi "bryllupsmarsj fra kvaløy" Musikken starta allerede før dørene ble åpnet, og da dørene gikk opp tok jeg og pappa ett steg inn, mens ungene gikk opp gulvet først. Deretter var det vår tur; hadde jeg ikke hatt ører hadde jeg nok smilt helt rundt; jeg var så lykkelig!

Vielsen var helt nydelig; "Amazing grace" på saksofon, Solist med "The Rose", tekstlesing av lillebroren min og en kusine, presten var kjempeflink og personlig. Hadde god utsikt der jeg satt oppe ved alterringen, og kunne se masse våte øyekroker.... :wink:

Bryllupsmaten hadde vi lagd selv på forhånd; 4 retters; spekeskinke med melon - blomkålsuppe - elgsteik og kjøttkaker med grønnsaker og hjemmelagd flatbrød - karamellpudding. Fikk masse skryt for maten. Masse fine taler, men talen fra mannen min var nok den som overrasket alle; Han hadde en alldeles nydelig tale!! Ingen hadde trodd at han turte å si mer enn noen få setninger. Men han snakket seg skikkelig varm!

Etter middagen ble det litt tid til å titte på gavene; og så masse gaver har jeg aldri i mitt liv sett! De fra gavebutikken hadde ordnet med stativer til servisene, og speil til å sette glass på. Det var skikkelig stilig.

Bryllupskaka er nok et kapittel for seg selv; 7 etg (3x prinsessekake, 2x konfekt/sjokolade-kake, 2x fruktkake) med fontene i bunnen, lagd av brudgommen sjøl!! Nyd'li!

Brudevalsen gikk nesten helt perfekt (tråkket feil et par ganger, men det var det ingen som såg under kjolen...)

Resten av festen gikk kjempefort, og de 110 gjestene storkoste seg med fin musikk og stor stemning!

Etter nattmaten kjente jeg øynene begynte å bli temmelig smale...og det var på tide å komme seg i seng. Jeg hadde leid ei hytte i nærheten, uten at mannen visste om det :sjarmor: Så vi kjørte ut dit og startet bryllupsnatta med å plukke ut 100 stk hårnåler! Resten er et eget kapittel :sjarmor:

Buketten

Lykkelig brud

Brudeparet

Et lite kakebilde...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye, hørtes ut som er kjempe fin dag!!!

Skrevet

Gratulerer som nygift! :blomst:

Skrevet

Gratulerer! :blomst:

Det høres ut som om det var ei flott feiring!

Skrevet

Gratulerer så mye! Litt av en bryllupskake dere hadde :).

Skrevet

Gratulerer så mye som fru! Dagen hørtes herlig ut! :)

Skrevet

Gratulerer så masse.

Takk for at vi får ta del i dagen din... :blomst:

Skrevet

Gratulerer!Høres ut som en helt skjønn dag! Gleder meg til å se flere bilder :sjarmor:

Skrevet

Gratulerer så mye! Jeg gleder meg til vår dag når jeg leser hvor fint andre bruder her inne har hatt det!

Skrevet

Nå har jeg klart å legge inn noen bilder i albumet, og noen linker i teksten *stolt ja*

Skrevet

Flotte bilder. Dere var kjempesøte sammen, og kaka og hornet gjode meg godtesyk. :oops:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...