Gå til innhold

Fortsette å gå ned i fettprosent som gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var kommet godt i gang med arbeid med fettprosenten min da jeg skjønte at jeg var gravid. Det er ikke slanking jeg driver med, for vekta er jeg fornøyd med, men jeg prøver å bli strammere og sprekere. Er dette noe jeg kan fortsette med som gravid, eller er det nå sånn at jeg MÅ vente til barnet er født før jeg kan ta opp kampen mot fettet igjen? Får inntrykk av at det gjøres et stort poeng av å lagre fett som gravid, og at det nærmest er flott å gå opp 20 kg pga dette hellige fettlageret. Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: ac84d...e54
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Jeg var kommet godt i gang med arbeid med fettprosenten min da jeg skjønte at jeg var gravid. Det er ikke slanking jeg driver med, for vekta er jeg fornøyd med, men jeg prøver å bli strammere og sprekere. Er dette noe jeg kan fortsette med som gravid, eller er det nå sånn at jeg MÅ vente til barnet er født før jeg kan ta opp kampen mot fettet igjen? Får inntrykk av at det gjøres et stort poeng av å lagre fett som gravid, og at det nærmest er flott å gå opp 20 kg pga dette hellige fettlageret. Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: ac84d...e54

Altså, om du tenker på trening og sunt kosthold så er det anbefalt for alle og iallefall gravide.

Men noe stort underskudd skal du ikke ligge i.

• Liker 1
Skrevet

Å miste mye fett som gravid eller ammende bør du ikke gjøre.

Dette fordi det ved slanking (miste fettmasse) frigjøres miljøgifter som sitter i fettet, og dette overføres til foster/morsmelk.

Snakk med legen din om dette.

Men som Runforit skriver, normal sunn aktivitet og kosthold er bare bra. :)

Anonymous poster hash: a04e3...ee2
  • Liker 1
Skrevet

Det er også verdt å nevne at "ordtaket" om at du må spise for to når du er gravid ikke stemmer. Det lille nurket krever ikke at du spiser veldig mye mer og i hvert fall ikke like mye som en ekstra voksen person.

Det er bare en dårlig unnskyldning for de som fråtser i mat og godteri.

Anonymous poster hash: 079b3...27c
  • Liker 1
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

For det første er det ikke pga et hellig fettlager man går opp i vekt som gravid. Så hvor du har fått det for deg at det er et poeng å lagre mest mulig fett som gravid vet ikke jeg - kanskje du bør skaffe deg mer informasjon om graviditet? :)

Nei, det er ikke anbefalt å redusere fettprosenten som gravid, pga stoffene det frigir. Men jeg ville snakket med en lege om dette, jeg aner ikke hvor stor fettreduksjon det er snakk om som kan være farlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...