Gå til innhold

Musikk når man jogger, hva er best? Ipod?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker dere når dere skal høre på musikk når dere jogger, sykkler, går etc?

Det er evigheter siden jeg har hatt musikk på øret når jeg har trent. For en del år siden hadde jeg en ipod shuffle, flyttet over musikk fra itunes osv.

Den var kjekk å ha fordi den var så liten og lett, grei når man skulle løpe. Men skulle gjerne hatt noe hvor man kunne brukt spotify.

Og hva slags hodetelefoner bruker dere? :)

Anonymous poster hash: c2475...320
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker mobilen. Har den med meg uansett, så er egentlig like enkelt.

Skrevet

når jeg jogger (2 ganger i året) bruker jeg en tiny mp3 spiller siden mobilen er så stor, + har ikke lommer så er litt enklere å putte en mp3 spiller i bhen enn telefonen

Skrevet

Har en pitteliten ipod shuffle som er perfekt, spesielt på mølle. Godt å ha litt pause fra mobilen :) Men sidne jeg pleier å bruke spotify blir det noe begrenset hva jeg gidder å kjøpe av nye sanger, og når jeg løper ute bruker jeg uansett endomondo, så da tar jeg med mobilen og hører på den.

Skrevet

Bruker telefonen siden jeg bruker runkeeper til å registrere joggeturene mine :)

Skrevet

Telefonen. Har iTunes med mye musikk, men også Spotify. Og så bruker jeg Endomondo også. Og håper ingen sender meg melding mens jeg løper :P

Har mobilen i et løpebelte eller en sånn armting. Kommer an på hva jeg har på meg ellers.

Anonymous poster hash: 81701...fc3
Skrevet

Dere som lytter til musikk når dere jogger er mer utsatt for voldtekt.

Anonymous poster hash: 3ff70...28a
Skrevet

Anonymous poster hash: b9c70...d7f

Skrevet

Hvor mange har du hørt om som har blitt voldtatt på løpetur egentlig? Vet at hun jenta ble drept i Ålesund, men det er én person av alle de tusener som jogger ute i året..

Anonymous poster hash: b9c70...d7f

• Liker 2
Skrevet

iPhonen i sånn armbånd på overarmen fungerer utmerket!

Skrevet

Du som går på kjøkkenet om morgenen for lage kaffe er mer utsatt for en ulykke.

Man må jo leve litt og ikke bli redd for alt.

Anonymous poster hash: 10e67...7a7

• Liker 5
Skrevet

Jeg bruker en mp3 spiller fra sansa jeg overfører musikk til. Ipod skal jeg faen ikke ha flere ganger, hadde bare problemer med den, ikke kunne jeg kjøre musikk og skritteller samtidig, ikke tålte den en eneste antydning til fukt for da funka ikke touchen(og det regner jo aldri i norge må vite), "slett spilleliste" og "shuffle" var rett ved siden av hverandre så jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg måtte lage den sabla lista på nytt. Batteriet skulle vare i 8 timer, men etter 6mnd varte det i 15 min. Fikk ny etter 3 forsøk på å reparere, men den hadde akkurat de samme problemene. Begge hang seg ørten ganger så jeg måtte resette den og legge inn alt på nytt igjen, enkelte mp3-filer fikk den ikke til å spille av men som funker utmerket på sansa'n og andre steder, og gud vet hva jeg ikke kommer på:P

Sansa'n har jeg bare i lommen vinterstid, mens på sommeren fester jeg den bare i treningstoppen(den har klips), siden det ofte er lite lommer på treningsklær. Og batteriet varer i en 15 timer:) Ikke henger den seg, jeg kan organisere mapper, spillelister og overføre musikk som jeg måtte ønske.

Anonymous poster hash: 476c0...71f
  • Liker 1
Skrevet

Du som går på kjøkkenet om morgenen for lage kaffe er mer utsatt for en ulykke.

Man må jo leve litt og ikke bli redd for alt.

Anonymous poster hash: 10e67...7a7

De som kjører bil er mer utsatt for trafikkulykke enn de som tar kollektivtrafikk.

Destroy ALL the cars!!

x-all-the-things-template.png

• Liker 3
Skrevet

Telefonen. Har iTunes med mye musikk, men også Spotify. Og så bruker jeg Endomondo også. Og håper ingen sender meg melding mens jeg løper :P

Har mobilen i et løpebelte eller en sånn armting. Kommer an på hva jeg har på meg ellers.

Hvor kjøper du sånn armting og løpebelte? Tror jeg skal prøve det og bare bruke mobilen :)

Tror ikke jeg skal ha ipod igjen nei :P

Hva slags hodetelefoner er best å bruke? Jeg har sånne store med "puter" som jeg bruker hjemme, med bøyle over hodet og full pakke, det er mest behagelig, men vet ikke hvordan det er å jogge med? :klo: Har bare brukt sånne "ørepropper" tidligere, sånn passe fornøyd med det.

Skrevet

Jeg bruker en mp3 spiller fra sansa jeg overfører musikk til. Ipod skal jeg faen ikke ha flere ganger, hadde bare problemer med den, ikke kunne jeg kjøre musikk og skritteller samtidig, ikke tålte den en eneste antydning til fukt for da funka ikke touchen(og det regner jo aldri i norge må vite), "slett spilleliste" og "shuffle" var rett ved siden av hverandre så jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg måtte lage den sabla lista på nytt. Batteriet skulle vare i 8 timer, men etter 6mnd varte det i 15 min. Fikk ny etter 3 forsøk på å reparere, men den hadde akkurat de samme problemene. Begge hang seg ørten ganger så jeg måtte resette den og legge inn alt på nytt igjen, enkelte mp3-filer fikk den ikke til å spille av men som funker utmerket på sansa'n og andre steder, og gud vet hva jeg ikke kommer på :P

Sansa'n har jeg bare i lommen vinterstid, mens på sommeren fester jeg den bare i treningstoppen(den har klips), siden det ofte er lite lommer på treningsklær. Og batteriet varer i en 15 timer:) Ikke henger den seg, jeg kan organisere mapper, spillelister og overføre musikk som jeg måtte ønske.

Jeg hadde også mye problemer med den gamle typen iPod (den før touch-skjermen kom). Nå har jeg en iPod touch 5 som jeg er kjempefornøyd med og som definitivt er en av mine beste investeringer! Har hatt den i 1,5 år nå og batteriet varer fortsatt kjempelenge (går flere uker mellom hver gang jeg må lade selv om jeg bruker den på trening 2-3 ganger i uka og innimellom på jobb). Den er liten og lett og går fint an å ha i hånden mens man løper (når jeg løper på mølle legger jeg den som regel på mølla der jeg har vannflasken). Har også brukt den på gå- og løpeturer i regnet flere ganger uten at den har streiket eller blitt noe dårligere av den grunn. Anbefales virkelig, spesielt for de som har Spotify :)

Skrevet

Hvor kjøper du sånn armting og løpebelte? Tror jeg skal prøve det og bare bruke mobilen :)

Hva slags hodetelefoner er best å bruke? Jeg har sånne store med "puter" som jeg bruker hjemme, med bøyle over hodet og full pakke, det er mest behagelig, men vet ikke hvordan det er å jogge med? :klo: Har bare brukt sånne "ørepropper" tidligere, sånn passe fornøyd med det.

Jeg bruker sånne man stapper inni ørene. Det er det eneste som funker for meg, da vanlige ørepropper bare faller ut når jeg løper. Har noen billige slike fra Philips som jeg tror jeg betalte 149 eller 199 for, kjempefornøyd :)

Skrevet

Skal du kun ha musikk så var jeg superfornøyd med iPod nano med "bukseklemme" fram til skjermen sluttet å funke etter et par år. Så liten og lett at den kunne festes hvor som helst.

Nå bruker jeg bare iPhone. Putter den i jakkelomma eller i armbånd (armbånd har de på de fleste sportsbutikker og der de selger telefoner). Bruker Endomondo samtidig til å regnistrere hvor jeg har løpt feks. Bruker vanligvis bare vanlige ørepropper og syns det funker bra. Men har også et par trådløse som man stapper mer inni øra. Fungerer greit de også, men jeg syns de stenger litt for mye lyd ute (dvs hører ikke hva som skjer rundt meg), kan være litt skummelt det også. Men veldig deilig å slippe ledningen da.

Skrevet

Sånn armting fikk jeg. Reklame. Fåes over alt. Løpebelte kjøpte jeg på eBay. Kjøpte en på HM også men foretrekker den andre.

Bruker øreproppene som følger med iPhone. Fikser ingen andre proppen.

Skrevet

Jeg har en iPod Shuffle, fordi telefonen min er gigantisk :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...