AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #1 Skrevet 24. februar 2015 Hei. Jeg skal flytte fra Oslo til Tromsø. Skal ikke flytte møbler fra et helt hjem, men har endel møbler fra min knøttlille hybel som jeg vil ha med, samt alle klær osv. Det jeg lurer på er hvordan man flytter over slike avstander på billigst mulig måte? Er student, og har ikke råd til å betale for dyre flyttebyråer. Kan man kjøre? Er det dyrt? Sende med hurtigruta? Noen andre? Alle tips mottas med takk! (ps vet ikke om dette er helt riktig forum, men fant ikke helt ut hvor spørsmålet passet om ikke her) Anonymous poster hash: cd986...a45
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #2 Skrevet 24. februar 2015 Hurtigruta går ikke fra Oslo?Anonymous poster hash: ce27f...260
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #3 Skrevet 24. februar 2015 Hurtigruta går ikke fra Oslo?Anonymous poster hash: ce27f...260 Når sluttet den med det? Anonymous poster hash: e10f4...02f
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #4 Skrevet 24. februar 2015 Postnord eller hva det heter? Ellers så kan du kjøre selv, men det koster litt. Hurtigruta funker bra. Den går fra Bergen, så om du får flyttelasset dit kan du få det med skipet. Anonymous poster hash: bd4b6...eae
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #5 Skrevet 24. februar 2015 Hei. Jeg skal flytte fra Oslo til Tromsø. Skal ikke flytte møbler fra et helt hjem, men har endel møbler fra min knøttlille hybel som jeg vil ha med, samt alle klær osv. Det jeg lurer på er hvordan man flytter over slike avstander på billigst mulig måte? Er student, og har ikke råd til å betale for dyre flyttebyråer. Kan man kjøre? Er det dyrt? Sende med hurtigruta? Noen andre? Alle tips mottas med takk! (ps vet ikke om dette er helt riktig forum, men fant ikke helt ut hvor spørsmålet passet om ikke her) Anonymous poster hash: cd986...a45 Jeg ville nok satset på nye møbler ved ankomst. Resten pakkes i store kofferter pg medbringes når man reiser. Anonymous poster hash: e10f4...02f
asterix Skrevet 24. februar 2015 #6 Skrevet 24. februar 2015 Ikke ta med møbler etc. Ta med minst mulig. Kun klær etc. Mye billigere å kjøpe alt du trenger brukt der enn å ta med ting.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #7 Skrevet 24. februar 2015 Jeg har mange arvegods når det gjelder møbler, så å etterlate det er ikke noen mulighet. Jeg må flytte tingene. Det er snakk om bøker, lamper, servise, klær. Ikke større ting enn det. Har heller ingen familie i nærheten her som jeg kan sette ting hos. TS Anonymous poster hash: 11659...9f2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #8 Skrevet 24. februar 2015 Når sluttet den med det? Anonymous poster hash: e10f4...02f Hurtigruta har vel aldri gått fra Oslo Jeg (vi) kjørte bil med tilhenger da jeg flyttet fra Oslo til Tromsø, det fungerte greit, men det er langt! Anonymous poster hash: a0f8b...bb9 3
Leeloo Skrevet 24. februar 2015 #9 Skrevet 24. februar 2015 Mener å huske at det er en eller annen mulighet for å i stede for å leie en hel bil bare leier man den plassen man bruker. Da må man i tilfelle vente på at en bil har ledig plass. Husker selvfølgelig ikke hvor man henvender seg
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #10 Skrevet 25. februar 2015 Hurtigruta har vel aldri gått fra Oslo Anonymous poster hash: a0f8b...bb9 Som oslomenneske kan jeg bekrefte at den aldri har gått herfra, ja. Jeg lurte også på hva i alle dager man mente med det, den går da fra Bergen til Kirkenes. Selv hadde jeg nok foretrukket å kjøre hele veien, bare tatt meg god tid. Såvidt jeg vet er det svindyrt å sende gods med Hurtigruten som privatperson, det er noe helt annet om du selv er med som passasjer. I så fall er det meningsløst å snirkle seg til Bergen fremfor et Trondheim som er borti 30 hurtigrutetimer nærmere Tromsø. Men som sagt, de tar seg godt betalt for frakt på Hurtigruten, og når noe skal fraktes i mange dager blir det vanvittig dyrt enten du er med eller ikke. En annen teoretisk mulighet er jo å få ting med til Bodø på toget, for fra Bodø til Tromsø er det bare et døgn med Hurtigruten. Likevel veldig usikker på hvor praktisk den løsningen faktisk er: NSB tar seg sikkert også godt betalt, og jeg står fast på at bil er det greieste. Kanskje kjenner du noen på veien du kan overnatte hos også, så du kan spare på overnattingen. Det er langt, men det går helt fint. Beregn cirka et døgn effektiv kjøretid fra Oslo til Tromsø, kanskje noe mer om du har et skikkelig flyttelass å dra på, så får du selv vurdere hvor mange overnattinger du da trenger. Anonymous poster hash: 02c6a...94b
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #11 Skrevet 25. februar 2015 Om en først skal på tog er det sikkert greiest å ta det helt til Narvik og så bare leie en varebil der?Anonymous poster hash: ce27f...260 1
Neket Skrevet 25. februar 2015 #12 Skrevet 25. februar 2015 Pakk det på en palle og send det som gods. Kanskje du kjenner noen som jobber et sted der de sender ting med lastebil?
Tandra Skrevet 25. februar 2015 #13 Skrevet 25. februar 2015 Her er noen du kan sjekke (funnet ved googling): https://nb-no.facebook.com/OsloNordNorgeExpress http://mittoppdrag.no/Bransje/Godstransport_Troms%C3%B8 http://holmshipping.no/english/road_transport/
Kjibba Skrevet 25. februar 2015 #14 Skrevet 25. februar 2015 (endret) Vi køyrde opp i den vesle varebilen vår, typ Caddy, til Harstad. Bytta på å køyre, brukte 2 dagar med ei overnatting (frå Harstad til Tromsø tar det ca 3,5 timar). To tankar diesel = i underkant av 1500 + 500 kr på overnatting i Fauske. Edit: frå Bergen altså. Det går fortare frå Oslo! Endret 25. februar 2015 av Kjibba
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #15 Skrevet 25. februar 2015 Om en først skal på tog er det sikkert greiest å ta det helt til Narvik og så bare leie en varebil der? Til Narvik? Via Sverige da tenker du? Anonymous poster hash: bd4b6...eae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå