Gå til innhold

Jeg vurderer 5:2 dietten..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått gode resultater med dette? Jeg vil ha en vektnedgang, men jeg vil jo også holde meg på den vekten jeg når. Jeg har prøvd å spise litt mange ganger før for å gå ned i vekt, cirka 500 kalorier hver dag men det funket ikke for meg. Jeg sprakk og spise mye en dag ogs gikk jeg opp alt på samme dag. Dette vil jeg helst ikke at skal skje igjen. Men jeg må fort ned i vekt. Orker ikke hvordan jeg ser ut,,

Anonymous poster hash: bc2d6...01f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har prøvd å spise kun 500 kalorier hver dag, er det ikke noe rart du har sprukket! Det er jo altfor lite! Jeg er skeptisk til dietter generelt, og anbefaler heller en livsstilsendring. Da går vektnedgangen saktere, men det er også vanskeligere å legge på seg igjen, fordi man har endret livsstilen og tankegangen over lang tid.

Jeg anbefaler å finne ut av hva det daglige forbruket ditt er, for eksempel med denne formelen, også bruke et registreringsverktøy (My fitness pal, Lifesum, Grete Roede..) for å sjekke at du ikke får i deg for mye eller for lite. Man går ikke ned i vekt i det lange løp med for lite kalorier heller, så det er vel så viktig å ikke få i seg for lite som det er å ikke få i seg for mye.

Trening hjelper også på, men er ingen forutsetning for å gå ned i vekt. Kostholdet tar kiloene, trening tar grammene. Men styrketrening hjelper jo til å stramme opp kroppen da, og man har generelt godt av trening, så det er jo absolutt ikke en uting å drive med uansett :)

Skrevet

Jeg har prøvd å spise litt mange ganger før for å gå ned i vekt, cirka 500 kalorier hver dag men det funket ikke for meg.

Anonymous poster hash: bc2d6...01f

Å spise kun 500 kcal per dag over en lengre periode er helseskadelig. Kroppen trenger minst 3 ganger så mye næring bare for å fungere.

Anonymous poster hash: eb7a0...283

Skrevet (endret)

Jeg vil ha en vektnedgang, men jeg vil jo også holde meg på den vekten jeg når. Jeg har prøvd å spise litt mange ganger før for å gå ned i vekt, cirka 500 kalorier hver dag men det funket ikke for meg. Jeg sprakk og spise mye en dag ogs gikk jeg opp alt på samme dag.

Såklart, det er det som skjer når man spiser for lite. 5:2-dietten krever at du spiser 500 kcal to dager i uka, og passer nøye på hvor mye du spiser de fem andre dagene så du til sammen har et kaloriunderskudd for hele uka. Skulle tro det ville være lettere å bare spise normalt minus 500 kcal hver dag.

Dette vil jeg helst ikke at skal skje igjen. Men jeg må fort ned i vekt. Orker ikke hvordan jeg ser ut,,

Det er det som skjer igjen hvis du gjør det samme igjen, dvs sulter deg for å gå fort ned. Du må legge om innstillingen din. Du kan ikke gå fort ned i vekt og regne med å holde vekta etterpå. Og du må akseptere hvordan du ser ut nå, for om du slanker deg, kommer du fremdeles til å se ut som før, bare slankere. Har du problemer med kroppsbildet, vil ikke de forsvinne med fettet. Elsk deg selv, da er det lettere å gå ned i vekt!

(Skjønner egentlig ikke hvorfor vi gidder å svare i disse trådene, for TS (ikke nødvendigvis TS i denne tråden, men TSer generelt) har allerede bestemt seg... kommer aldri til å si "åja, det hadde jeg ikke tenkt på, neimen jasså, da skal jeg gå for en mat- og treningsplan som jeg vet jeg kan holde meg til i så lang tid det tar å nå målet mitt, og som bare trenger en liten justering når jeg når målvekta slik at jeg kan holde meg på en sunn vekt resten av livet uten å stresse og stadig måtte på nye slankekurer :vetikke: )

Endret av Pringle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...