LatinskOrdbok Skrevet 24. februar 2015 #1 Skrevet 24. februar 2015 Hei. Jeg og madammen skal gifte oss til sommeren. I den anledning kikker jeg litt rundt på musikkalternativer. Det har liksom falt på meg, siden jeg spiller i band selv. Men jeg sliter litt med å finne gode alternativer for musikk i bryllupet. Jeg lurer på hva slags erfaringer folk har hatt med musikk i brylluper, og da spesielt DJer kontra band. Jeg ønsker jo helst et band, men det er få gode band som passer i bryllup i Bergensområdet. Takk.
Poserose Skrevet 24. februar 2015 #2 Skrevet 24. februar 2015 Har aldri vært i bryllup med band, men de andre arrangementene jeg har vært i hvor et "amatørband" har spilt har dansegulvet vært tomt når de har spilt, fullt i pausen deres og så tomt igjen. Kommer jo så klart helt an på publikum og bandet 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #3 Skrevet 24. februar 2015 Vi skal ha DJ. Tenker at i bryllup er det jo så mye som skjer at band liksom blir litt glemt. Også er det vanskelig å finne et veldig variert band, og i bryllup er det jo fint med variasjoner i musikken. Anonymous poster hash: 21307...663
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #4 Skrevet 25. februar 2015 Jeg vil absolutt si band Også supplerer dere med spillelister innimellom. Min erfaring er at live musikk skaper god stemning også er de ofte med på å holde stemningen oppe utover kvelden.Anonymous poster hash: d6ffa...7ad
Penny1982 Skrevet 28. februar 2015 #5 Skrevet 28. februar 2015 Har definitivt hatt det kjekkest i bryllup med live-band. Vi skal ha livemusikk selv, i tillegg til spotifyliste hvor gjestene på forhånd kan legge inn musikken de liker, sånn at vi får en variert liste. Musikanten vi skal ha spiller to sett, et med "kom i stemning" og sanger alle synger med på og siste settet er mer dansegulv-rettet :-)
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #6 Skrevet 5. mars 2015 Om et band passer i et bryllup avhenger vel så mye av gjestene i bryllupet som av selve bandet. Jeg har spilt i flere brylluper med bandet mitt, noen har vært svært vellykkede, de fleste har gått bra, men et par har vært total fiasko. I det ene som var fiasko var bruden latinamerikansk, og alle gjestene fra hans familie og venner ville danse salsa. Vi spiller ikke salsamusikk, for å si det sånn. Jeg antar at du kjenner gjestene som skal komme nok til å vite om de liker å danse, og i så fall hva de liker å danse til. Det må ikke være et band som spiller coverlåter av kjente poprock-låter, det fins mye annet som svinger også: Bandet mitt er ikke like flinke som de i linken over, men vi spiller musikk i samme gate. Det slår som oftest an, folk vet bare ikke at de liker det før de hører det. Anonymous poster hash: 46303...fed
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #7 Skrevet 6. mars 2015 Vi skal ha band. Anonymous poster hash: f51a2...83e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå