AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #1 Skrevet 24. februar 2015 Betyr dette at de vil samle inn bevis til en eventuell omsorgsovertagelse av barnet, eller trenger det ikke å være så ille? Noen som vet??? Anonymous poster hash: af5d3...fea
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #2 Skrevet 24. februar 2015 Det betyr nok at de ønsker en vurdering av foreldreferdighet enten for å forberede sak eller nettopp for å få hjelp fra en sakkyndig til å vurdere om de bør gå til sak. Det kan altså bety at de er usikkre på om de skal forsøke å få fylkesnemda til å frata foreldrerett eller ikke. Husk at det faktisk er fylkesnemda og ikke barnevernet eller den skkyndige som bestemmer om foreldrene skal fratas retten.Anonymous poster hash: 40868...5ca
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #3 Skrevet 25. februar 2015 Vi bruker kun sakkyndig vurdering i saker som vi tenker skal til Fylkesnemnda. Enten vedr. tvangstiltak eller omsorgsovertagelse. Anonymous poster hash: b920c...8c4 2
minister-mio Skrevet 25. februar 2015 #4 Skrevet 25. februar 2015 Det kan bety det, men trenger ikke bety det 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #5 Skrevet 25. februar 2015 Få deg en advokat snarest, det er et dårlig tegn. Når Barnekvernet snakker om sakkyndig vurdering, bør du snarest få deg en god advokat og bruk mobil kamera til å dokumentere samspillet mellom deg og barna. Ta opp alle samtaler med BV og sakkyndig på bånd . Du kan takke nei til sakkyndig vurdering, du har full rett til å takke nei! Anonymous poster hash: 58858...386 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #6 Skrevet 25. februar 2015 Takk for svar, TS her. Barnevernet sier at dersom vi takker nei nå, så vil de sette saken i bero i seks måneder for å se hvordan vi klarer oss. Og etter seks måneder så vil de uansett ha en sakkyndigvurdering. Så valget står mellom å gjøre det nå eller å vente en halvt år. Hva er best å velge? Takk for råd! Anonymous poster hash: af5d3...fea
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #7 Skrevet 25. februar 2015 Hvorfor vil de ha vurdering? Har dere fått vite det?Anonymous poster hash: 316d2...96f
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #8 Skrevet 26. februar 2015 Det betyr at noen har sendt innen bekymringsmelding på barnet/barna. Anonymous poster hash: 74662...04b
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #9 Skrevet 26. februar 2015 Takk for svar, TS her. Barnevernet sier at dersom vi takker nei nå, så vil de sette saken i bero i seks måneder for å se hvordan vi klarer oss. Og etter seks måneder så vil de uansett ha en sakkyndigvurdering. Så valget står mellom å gjøre det nå eller å vente en halvt år. Hva er best å velge? Takk for råd! Anonymous poster hash: af5d3...fea Du kommer absolutt lengst med å samarbeide med barnevernet. Anonymous poster hash: e7180...7cb 2
Gjest Magdalene Skrevet 26. februar 2015 #10 Skrevet 26. februar 2015 Jeg hadde tatt det nå, og fått det overstått, i stedet for å ha det hengende over deg i seks mnd. 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #11 Skrevet 26. februar 2015 Anyone? Anonymous poster hash: af5d3...fea
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #12 Skrevet 27. februar 2015 For en verden vi lever i Anonymous poster hash: 1ad19...391
Gjest Kaffelattn Skrevet 27. februar 2015 #13 Skrevet 27. februar 2015 For en verden vi lever iAnonymous poster hash: 1ad19...391 Ja, det kan du si. Mennesket er også et grusomt vesen. Da tenker jeg spesielt på foreldre som ikke behandler sine barn fint - og på barn og voksne som mobber. G r u s o m t 💦
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #14 Skrevet 27. februar 2015 Ville absolutt vist velvilje og tatt det nå.Anonymous poster hash: 20a9b...e43
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #15 Skrevet 27. februar 2015 Hvordan forgår denne sakkyndige vurderingen? Intervjuer med barnet og foreldrene? Vil skolen få vite noe? Anonymous poster hash: af5d3...fea
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #16 Skrevet 28. februar 2015 En sakkyndig vurdering betyr at en psykolog snakker med barn og foreldre. Hvordan det foregår kommer an på barnets alder :-) den sakkyndige vurderingen involverer ikke barnehage eller skole, men dersom det kommer en bekymringsmelding i forhold til et barn vil barnehage/skole bli bedt om å gi opplysninger i undersøkelsesfasen. Dere er gjerne kommet et hakk videre, der de skal vurdere tiltak? :-) Anonymous poster hash: c7de5...127
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #17 Skrevet 1. mars 2015 En sakkyndig utredning koster fort 100 000 kr. Bv vurderer derfor å overta omsorgen for barna. Sakkyndig får tilgang til alle papirer bv har, og vil intervjue deg, samt å la deg få endel spørsmål. Basert på dette vil sakkyndig komme med en uttalelse om hvorvidt vedkommende mener at du er skikket som foreldre. Sakkyndige utarbeider rapporten basert på hvilken fullmakt han får fra bv. Denne rapporten vektlegges i stor grad i fylkesnemnda. Jeg håper for din skyld at du kan få bv til å hjelpe deg med å bli så god som de vil du skal være. I mitt tilfelle ville de ikke hjelpe. Vi ville vært gode nok for barn med normale behov, men de trengte ekstra hjelp. Jeg mistet barna. Forsøker fortsatt å forstå, forsøker fortsatt å finne ut hvordan jeg skal bli bra nok. Mange klemmer, du har min sympatiAnonymous poster hash: 26445...f96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå