AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #1 Skrevet 24. februar 2015 Er det noen her som bruker undertøy sånn som f.eks What Katie Did og Kiss Me Deadly til vanlig? Jeg synes det er kjempepent (spesielt det fra WKD), og bruker gjerne det til vanlig. Men jeg tenker at sikkert mange synes det er merkelig å bruke strømper og hofteholder til vanlig i stede for strømpebukse, eller er det mer vanlig enn jeg gjerne får inntrykket av? Får liksom ikke helt følelsen av at så mange gjør det her i Norge Så; bruker du strømper, hofteholder, eller annen type "vintage inspirert" undertøy til vanlig? Viss ikke, hva synes du om det? Anonymous poster hash: 9963e...8f1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #2 Skrevet 24. februar 2015 TS her Skriv gjerne også hvor gammel du er - lurte litt på det også, haha Jeg er 21 Anonymous poster hash: 9963e...8f1
mijaa Skrevet 24. februar 2015 #3 Skrevet 24. februar 2015 Jeg bruker det ikke, men skulle ønske jeg gjorde det! Elsker hofteholdere og strømper, men selv har jeg bare en hofteholder som ikke dekker rumpa i det hele tatt og jeg er ikke veldig komfortabel med å sitte rett på rumpa, om du skjønner, så hofteholderen blir sjeldent brukt, dessverre. Også føler jeg at toppen av strømpene synes, da jeg for det meste bruker de korte skjørtene fra H&M og lignende. Men jeg elsker stilen og synes det er dødsfint! Jeg er 22 år 2
Gjest Pheel Skrevet 24. februar 2015 #4 Skrevet 24. februar 2015 (endret) Hvorfor skulle noen synes det er merkelig, det er jo ikke noe man ser med mindre man går til sengs med personen? Endret 24. februar 2015 av Pheel
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #5 Skrevet 24. februar 2015 Hvorfor skulle noen synes det er merkelig, det er jo ikke noe man ser med mindre man går til sengs med personen? Mulig å synes det er merkelig uten å vite om at en konkret person bruker det, eller at det er siktet mot en konkret person - mer sånn helhetlig mening om at det er rart/merkelig er mulig -TS Anonymous poster hash: 9963e...8f1
Cata Skrevet 24. februar 2015 #6 Skrevet 24. februar 2015 "Til vanlig" bruker jeg dongeribukser men siste halve året har jeg faktisk brukt strømper og strømpeholder ved de få anledningene jeg skal ha på skjørt eller kjole. Årsaken er så enkel som at jeg alltid har avskydd strømpebukser, for de enten siger eller krøller seg sammen i livet. Med strømpeholder og strømper så slipper jeg begge deler. Det sitter mye bedre. Det var litt uvant i starten, men totalt sett føles det bedre enn å slite med strømpebuksene. Tenker ellers ingenting om det, for det er nå ikke slik at noen ser om jeg (eller noen andre) bruker strømper eller strømpebukse. 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #7 Skrevet 24. februar 2015 Det er nok ytterst få kvinner som bruker strømper til hverdags. Grunnen er veldig enkel. Ordentlige retroinspirerte strømpeholdere selges ikke i Norge. Og de som har prøvd å bruke strømper uten suksess, har sannsynligvis brukt holdere beregnet til soverom og sex. Anonymous poster hash: ff9c6...279
Stocking lover Skrevet 24. februar 2015 #8 Skrevet 24. februar 2015 Jeg bruker det ikke, men skulle ønske jeg gjorde det! Elsker hofteholdere og strømper, men selv har jeg bare en hofteholder som ikke dekker rumpa i det hele tatt og jeg er ikke veldig komfortabel med å sitte rett på rumpa, om du skjønner, så hofteholderen blir sjeldent brukt, dessverre. Også føler jeg at toppen av strømpene synes, da jeg for det meste bruker de korte skjørtene fra H&M og lignende. Men jeg elsker stilen og synes det er dødsfint! Jeg er 22 år Synes det er litt rart at du føler at toppen av strømpene synes dersom du ikke bruker det selv? Men du har kanskje sett dette hos andre? Dette er ellers neppe et problem dersom du kjøper strømper som er lange nok selv om du bruker korte skjørt! Til slutt - hvorfor bruker du det ikke dersom du ønsker det?
Gjest Tigress Skrevet 25. februar 2015 #9 Skrevet 25. februar 2015 Elsker hofteholdere og strømper, men selv har jeg bare en hofteholder som ikke dekker rumpa i det hele tatt og jeg er ikke veldig komfortabel med å sitte rett på rumpa, om du skjønner, så hofteholderen blir sjeldent brukt, dessverre. Men kjære, du tek vel på deg eit skjørt eller ein kjole over?? Neidå, alvarleg tala, så skjønar eg kva du meiner. har du prøvd underskjørt? Eg brukar strømper med halvjamne mellomrom på jobb. Men eg har også ofte litt for korte skjørt til at eg kan bruke strømper. Ikkje at skjørta er så korte, men det skal ikkje så mykje til før det synest, særleg når skjørta er vide og ein sit litt uroleg... Men eg brukar dei stadig oftare, og må vedgå at eg gler meg til den vårsesongen med litt tynnare strømper, det er så mykje lekkert og rimeleg å få kjøpt, og har som mål å bruke litt spenstigare strømper enn berre svarte tette...
Gjest Lille-pus Skrevet 25. februar 2015 #10 Skrevet 25. februar 2015 (endret) Jeg bruker det ikke, men skulle ønske jeg gjorde det! Elsker hofteholdere og strømper, men selv har jeg bare en hofteholder som ikke dekker rumpa i det hele tatt og jeg er ikke veldig komfortabel med å sitte rett på rumpa, om du skjønner, så hofteholderen blir sjeldent brukt, dessverre. Også føler jeg at toppen av strømpene synes, da jeg for det meste bruker de korte skjørtene fra H&M og lignende. Men jeg elsker stilen og synes det er dødsfint! Jeg er 22 år Det er nok ytterst få kvinner som bruker strømper til hverdags. Grunnen er veldig enkel. Ordentlige retroinspirerte strømpeholdere selges ikke i Norge. Og de som har prøvd å bruke strømper uten suksess, har sannsynligvis brukt holdere beregnet til soverom og sex. Anonymous poster hash: ff9c6...279 Synes det er litt rart at du føler at toppen av strømpene synes dersom du ikke bruker det selv? Men du har kanskje sett dette hos andre? Dette er ellers neppe et problem dersom du kjøper strømper som er lange nok selv om du bruker korte skjørt! Til slutt - hvorfor bruker du det ikke dersom du ønsker det? Lengden på selve strømpene er kun av begrenset betydning. Strømper med riktig lengde er akkurat så lange de er, og det er stoppene også. - selv når du har justert stroppene til sitt korteste så er det fremdeles av en viss lengde. Da hjelper det ikke hvor mye for store du kjøper strømpene, da vil den nedre del av kanten synes med for korte skjørt. Det er fryktelig enkelt; De korte skjørtene det selges flest av her i Norge er beregnet på full brazilian og strømpebukser. Snakker du hold-ups så er saken annerledes, da kan du trekke de strømpene helt opp til **** (sladdet av sensuren i forumrom uten aldersgrense). Det er ingen som kan skille et par strømpekledde ben fra et par med hold-ups eller med strømpebukser før du eventuelt tar av deg kjolen eller skjørtet Klassiske strømper har sine fordeler, bl.a. ved at de er mer holdbare siden du ikke trekker dem opp og ned ved hvert toalettbesøk. Bruker du strømpeholder uten truse så sitter du på den nakne rumpen ja, men jeg tipser om et plagg som heter truse, som er helt greit til hverdags. Underskjørt kan også være smart under uforede plagg som er tighte. Jeg har ikke brukt en strømpebukse på mange år, selv om jeg vokste opp med strømpebukser. Tillegg: Du velger jo helt selv hva du vil bruke og hva du finner mest behagelig, TS. Dersom det er viktig for deg hva andre mener så holder du deg til det som andre mener, og dersom hva andre mener betyr nor for hva du selv finner behagelig, så holder du deg også til hva andre mener. Hvis ikke så velger du det du selv trives best med. Du har jo funnet to britiske prdusenter som lager bra undertøy, så slik sett undrer jeg meg jo på hva du egentlig vil med tråden din. Endret 25. februar 2015 av Lille-pus 2
mijaa Skrevet 25. februar 2015 #11 Skrevet 25. februar 2015 Synes det er litt rart at du føler at toppen av strømpene synes dersom du ikke bruker det selv? Men du har kanskje sett dette hos andre? Dette er ellers neppe et problem dersom du kjøper strømper som er lange nok selv om du bruker korte skjørt! Til slutt - hvorfor bruker du det ikke dersom du ønsker det? Jeg bruker jo strømper, men fordi det er så synlig blir det mest bare hjemme og på soverommet. Har lange strømper og drar de helt opp, men det er fortsatt synlig om jeg gjør noe annet enn å stå rett opp og ned fordi skjørtene jeg bruker er korte. Hvorfor jeg ikke bruker det føler jeg at jeg har forklart? Fordi toppen av strømpene synes, og på grunn av kombinasjonen av skjørtene og undertøyet jeg bruker blir jeg sittende på nakne stumpen om jeg sitter, og det er lite digg. Men kjære, du tek vel på deg eit skjørt eller ein kjole over?? Neidå, alvarleg tala, så skjønar eg kva du meiner. har du prøvd underskjørt? Joda, men jeg er litt for glad i skjørt og kjoler fra H&M, og de dekker ikke rumpa mi når jeg sitter, haha. Trusene jeg bruker dekker heller ikke rumpa mi, da jeg foretrekker brazilian cut. Så løsningen er sikkert å bruke et underskjørt, ja, men har ikke prøvd det. Vet ikke hvordan det blir seende ut under sånne type skjørt?
Gjest Lille-pus Skrevet 25. februar 2015 #12 Skrevet 25. februar 2015 (endret) Jeg bruker jo strømper, men fordi det er så synlig blir det mest bare hjemme og på soverommet. Har lange strømper og drar de helt opp, men det er fortsatt synlig om jeg gjør noe annet enn å stå rett opp og ned fordi skjørtene jeg bruker er korte. Hvorfor jeg ikke bruker det føler jeg at jeg har forklart? Fordi toppen av strømpene synes, og på grunn av kombinasjonen av skjørtene og undertøyet jeg bruker blir jeg sittende på nakne stumpen om jeg sitter, og det er lite digg. Joda, men jeg er litt for glad i skjørt og kjoler fra H&M, og de dekker ikke rumpa mi når jeg sitter, haha. Trusene jeg bruker dekker heller ikke rumpa mi, da jeg foretrekker brazilian cut. Så løsningen er sikkert å bruke et underskjørt, ja, men har ikke prøvd det. Vet ikke hvordan det blir seende ut under sånne type skjørt? Hva slags stømper? Hold-ups eller klassiske strømper. Spør fordi med klassikse strømper så hjelper det ikke en pøkk om strømpene er aldri så mye lange eller alt for lange, det er lengden på stroppene som bestemmer hvor langt opp du klarer å få et par strømper som er lange. Og det kan være greit å huske at miniskjørtene kom sammen med strømpebuksene. Det er altså enkelte kombinasjoner som ikke lar seg gjøre. - det er ikke mer å si om det. Brazilian kut truser eller string er da ikke noe problem? Eller, du opplever det som et problem, så bytter du truser til en annen modell om du skal bruke dem med strømper. For bruker du bare skjørtene dine uten truser? Eller uten strømper? Jeg ser ikke helt hva problemet er akkurat der Endret 25. februar 2015 av Lille-pus
mijaa Skrevet 25. februar 2015 #13 Skrevet 25. februar 2015 Hva slags stømper? Hold-ups eller klassiske strømper. Spør fordi med klassikse strømper så hjelper det ikke en pøkk om strømpene er aldri så mye lange eller alt for lange, det er lengden på stroppene som bestemmer hvor langt opp du klarer å få et par strømper som er lange. Og det kan være greit å huske at miniskjørtene kom sammen med strømpebuksene. Det er altså enkelte kombinasjoner som ikke lar seg gjøre. - det er ikke mer å si om det. Har stay-ups, fordi de er de eneste av sånne typer strømper jeg har funnet med 40 den i norske butikker, og jeg drar de så langt opp de kommer, men som du sier, så nytter det altså ikke fordi skjørtene jeg bruker og den type strømper rett og slett ikke er en god match. Så frem til jeg finner en annen og lengre skjørtemodell, blir nok strømpene bare brukt til å friste kjæresten på hjemmebasis!
Stocking lover Skrevet 25. februar 2015 #14 Skrevet 25. februar 2015 Jeg bruker det ikke, men skulle ønske jeg gjorde det! Elsker hofteholdere og strømper, men selv har jeg bare en hofteholder som ikke dekker rumpa i det hele tatt og jeg er ikke veldig komfortabel med å sitte rett på rumpa, om du skjønner, så hofteholderen blir sjeldent brukt, dessverre. Også føler jeg at toppen av strømpene synes, da jeg for det meste bruker de korte skjørtene fra H&M og lignende. Men jeg elsker stilen og synes det er dødsfint! Jeg er 22 år Hei, Tror denne kan kombineres med kort skjørt eller hva? http://images.stockingshq.com/images/gio-havana-heel-fully-fashioned-stockings-xxl-size-12-5-p1397-4279_zoom.jpg
mijaa Skrevet 25. februar 2015 #15 Skrevet 25. februar 2015 Hei, Tror denne kan kombineres med kort skjørt eller hva? http://images.stockingshq.com/images/gio-havana-heel-fully-fashioned-stockings-xxl-size-12-5-p1397-4279_zoom.jpg Så lenge jeg står rett opp og ned, ja. Da går det jo fint, men så fort jeg sitter, bøyer meg, det kommer et lite vindpust osv så går det ikke. Prøvde stay-ups dratt helt opp sammen med skjørtene mine nå, og blondekanten på strømpene begynner nesten på milimeteren der skjørtet slutter, og jeg er ikke keen på å vise kanten på strømpene mine til hele verden
Gjest Lille-pus Skrevet 25. februar 2015 #16 Skrevet 25. februar 2015 Så lenge jeg står rett opp og ned, ja. Da går det jo fint, men så fort jeg sitter, bøyer meg, det kommer et lite vindpust osv så går det ikke. Prøvde stay-ups dratt helt opp sammen med skjørtene mine nå, og blondekanten på strømpene begynner nesten på milimeteren der skjørtet slutter, og jeg er ikke keen på å vise kanten på strømpene mine til hele verden Og for strømpebelter så vil de fleste vil oppleve at beltet av helt naturlige årsaker legger seg i nedre kant av livets smaleste punkt. Det betyr at dersom man ikke har sitt smaleste punkt veldig høyt oppe i livet, eller har lang avstand fra smaleste punkt og ned, så vil det ikke være like korte avstander i virkeligheten etter en hel dags bruk som det som vises på et foto. Modellens mål er ikke alltid helt nøyaktig de samme som alle brukeres egne mål.
Stocking lover Skrevet 25. februar 2015 #17 Skrevet 25. februar 2015 Så lenge jeg står rett opp og ned, ja. Da går det jo fint, men så fort jeg sitter, bøyer meg, det kommer et lite vindpust osv så går det ikke. Prøvde stay-ups dratt helt opp sammen med skjørtene mine nå, og blondekanten på strømpene begynner nesten på milimeteren der skjørtet slutter, og jeg er ikke keen på å vise kanten på strømpene mine til hele verden Synd at det er så vanskelig å få tak i korsetter eller strømpebelter som lar strømpene gå helt opp for de som ikke ønsker at disse skal slutte midt på låret eller litt høyere. Lange strømper er ikke noe problem (på nettet), men det er jo dumt at korsettene eller strømpebeltene skal hindre deg i å bruke strømper dersom du ellers foretrekker det.
mijaa Skrevet 25. februar 2015 #18 Skrevet 25. februar 2015 Synd at det er så vanskelig å få tak i korsetter eller strømpebelter som lar strømpene gå helt opp for de som ikke ønsker at disse skal slutte midt på låret eller litt høyere. Lange strømper er ikke noe problem (på nettet), men det er jo dumt at korsettene eller strømpebeltene skal hindre deg i å bruke strømper dersom du ellers foretrekker det. Altså, det som er problemet er at skjørtene mine er for korte, ikke strømpene eller strømpeholderne. Og angående det sitte-rett-på-bare-baken-problemet så løses jo det med en girdle i stedet for hofteholder, men at skjørtene mine er for korte løses jo dessverre ikke av det, men et underskjørt er jo en mulig en løsning, som Tigress foreslo. Det er nok ikke umulig for meg å bruke strømper, men det er lettere med strømpebukser og siden jeg ikke hater det, blir det nok til at jeg fortsetter med det. Utenom under kjoler da, de fleste jeg har er litt lenger enn skjørtene mine, så kan pynte meg ekstra med hofteholder og strømper da
Gjest Tigress Skrevet 26. februar 2015 #19 Skrevet 26. februar 2015 Altså, det som er problemet er at skjørtene mine er for korte, ikke strømpene eller strømpeholderne. Og angående det sitte-rett-på-bare-baken-problemet så løses jo det med en girdle i stedet for hofteholder, men at skjørtene mine er for korte løses jo dessverre ikke av det, men et underskjørt er jo en mulig en løsning, som Tigress foreslo. Det er nok ikke umulig for meg å bruke strømper, men det er lettere med strømpebukser og siden jeg ikke hater det, blir det nok til at jeg fortsetter med det. Utenom under kjoler da, de fleste jeg har er litt lenger enn skjørtene mine, så kan pynte meg ekstra med hofteholder og strømper da Du brukar rett og slett for korte skjørt til strømper, då, så enkelt er det. Då har du berre eit val om vil bruke strømper, og det er å kjøpe lengre skjørt...
Gjest Lille-pus Skrevet 26. februar 2015 #20 Skrevet 26. februar 2015 Du brukar rett og slett for korte skjørt til strømper, då, så enkelt er det. Då har du berre eit val om vil bruke strømper, og det er å kjøpe lengre skjørt... Jepp - eller bruke strømpebukser til de korte skjørtene, enkelt og greit. Alt til sin tid. Synd at det er så vanskelig å få tak i korsetter eller strømpebelter som lar strømpene gå helt opp for de som ikke ønsker at disse skal slutte midt på låret eller litt høyere. Lange strømper er ikke noe problem (på nettet), men det er jo dumt at korsettene eller strømpebeltene skal hindre deg i å bruke strømper dersom du ellers foretrekker det. Det er kun snakk om riktige kombinasjoner. Miniskjørt og strømper vil aldri være en combo som går godt sammen. Dette av den enkle grunn at enhver strømpe har en kant, og med miniskjørt vil den kanten synes. - det er strømpens natur og dermed er det en grense for hvor korte skjørtene kan være om man bruker strømper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå