AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #1 Del Skrevet 24. februar 2015 Jeg går til psykolog privat, ikke offentlig. Jeg mener å huske han har nevnt ved endel anledninger at jeg får frikort. Det stemmer at jeg kan få frikort selvom han er privat praktiserende? Jeg betalet 700 kr timen regnes det da av hele beløpet. Altså 700 kr x ca, 4 timer = 2800, så da får jeg frikort. Jeg må vel betale noe for timene etter jeg har fått frikort også? Og siste spm. jeg er veldig fornøyd med psykologen min, har gått dit jevnlig, men etter en skikkelig nedtur går jeg dit i en periode nå hver uke. Dette er jo dyrt. Får litt hjelp av foreldre med å dekke utgiften, men som student blir dette alikevel en beytdelig sum for meg. jeg har tidligere gått til en annen psykolog som jeg ikke hadde kjemi med og følte det nesten bare gjorde vondt værre. Så jeg kvier meg litt for å skulle bytte til et billigere alternativ. Han jeg går til nå kjenner jo også historien min, og vi er jo inne i et behandlingsopplegg, så føles dumt å bryte det. Er det helt galskap å betale 700 timen, når jeg i teorien kan betale mye mindre for offentlig (her er det også lang venteliste)? Jeg lurer egentlig bare på om dette er dustete av meg å bruke mye penger på, eller om dette er den typen utgift man kan forsvare (for jeg får jo mye hjelp)? Anonymous poster hash: 54709...49f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 24. februar 2015 #2 Del Skrevet 24. februar 2015 (endret) Noen privatpraktiserende psykologer har refusjon, men ikke driftstilskudd. Det innebærer at time med frikort halveres. F.eks fra 900 til 450. Så det blir ikke gratis. Det er nok denne psykologen du går hos. Jeg kan umulig tenke meg at en så dyr privatpraktiserende har både refusjon og driftstilskudd. Men du kan jo høre med ham. Det finnes også privatpraktiserende psykologer du kan gå hos helt gratis når du får frikortet. Disse er de som tar 350 i timen. Kanskje denne siden vil hjelpe deg: http://dinpsykolog.no Endret 24. februar 2015 av gjestvest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 24. februar 2015 #3 Del Skrevet 24. februar 2015 Jeg gikk også privat og fikk ikke frikort.. betalte 950 kr for 45 min... galskap! Men det var fortsatt noe jeg valgte å prioritere fordi jeg trengte hjelp, og jeg var utrolig fornøyd med hun jeg gikk til. Blir jo veldig dumt for deg å begynne en annen plass og måtte gå gjennom hele historien og prosessen på ny...Jeg tenker at du må se an hvor mye du trenger det. Det kan fort gå nedover hvis du slutter. Synes det er idiotisk at slike ting ikke blir dekket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #4 Del Skrevet 24. februar 2015 Jeg har gått til en psykolog som ikke har avtale med det offentlige, og det ble ikke dekket av frikortet. Jeg valgte denne løsningen i en overgangsperiode mens jeg sto på venteliste hos en psykolog med offentlig avtale. Jeg var veldig fornøyd med privatpsykologen "min", og fikk masse hjelp, men jeg ble også veldig fornøyd med den offentlige som jeg kom inn hos etter ca et halvt års venting. Nå gikk ikke jeg til psykologen hver uke, rett og slett fordi jeg ikke hadde råd til det, men ca hver tredje- fjerde uke var jeg der, og betalte over 900 kroner per gang. Du kan be fastlegen om henvisning til en annen psykolog enn du har vært hos tidligere, siden dere ikke hadde riktig kjemi. Går du videre via lenken, vil du finne hvilke psykologer i ditt område som har avtale: http://helfo.no/helsepersonell/psykolog/Sider/psykologer-og-legespesialister-med-avtale.aspx#.VOzXrkLTFBE Anonymous poster hash: 8e07a...824 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå