Gå til innhold

Filmtittel, italiensk film, rundt 18-20 år gammel

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vel.

Jeg så denne på TV (nrk) i midten av åttiårene en gang, og jeg har lyst til å se den igjen.

Altså..jeg forteller etter erindring, og detaljer kan nok være noe upresise

...

En enkemann har en 12 år gammel datter, som han elsker over absolutt alt på jord. De bor i Roma. Datteren dør plutselig. Faren blir selvsagt kastet ut i bunnløs sorg. 12 år etter datterens død, skjer det noe med den katakomben hun er begravet i, noe i retning av at lokket detter av. Selvsagt kommer datteren levende ut, og hun er akkurat som før...hvor er pappa?, osv..

Faren er selvsagt kjempefornøyd med dette, og tar fatt på å være pappa igjen, og alt er nydelig. Men det har jo ikke gått faren eller de andre i kretsen hus forbi at datteren har vært død i 12 år, og har nå stått opp igjen. De kontakter paven, med tanke på å få henne kanonisert. Detaljene i dette har desverre min hukommelse tåkelagt en del. Det er litt bihistorier også, med et herlig persongalleri. Faren er en still ferdig sangpedagog, og får en av sine elever til å knuse glass med en høy C. Kanoniseringsprosessen går sin gang og mye rart skjer. Men poenget med filmen var i retning av "men det er ikke din datter som er helgen.......det er det deg som er, det!", og det var ettersom jeg kan huske farskjærligheten som hadde vekket datteren opp. Jeg husker filmen som enormt varm og morsom, men kan altså absolutt ikke huske tittelen........og nå lurer jeg på om noen vet om den, eller.om noen andre enn meg har minner om å ha sett den.......

Videoannonse
Annonse
Gjest Espera - i.i.
Skrevet

Ååååå denne har jeg sett! Husker dessverre ikke tittelen men.....

Men er du sikker på at den var italiensk? Var den ikke spansk (eller sør-amerikansk er vel mer riktig å si)? Jeg husker nemlig jeg så den på vgs - og vi så bare film i spansk-timene :ler:

(Husker også vi så en film hvor landsbyen ble oversvømt av noen digre krabber - alle spansktalende filmer vi så var liksom litt.....snåle?? Elsket dem jeg da!!)

Gjest Anonymous
Skrevet

Stemmer at filmen var spansk, evt Sør-Amerikansk, husker jeg så den for lenge siden. Men husker ikke hva den het....

Skrevet

Jeg søkte på imdb.com og Google, og fant ut at filmen heter "Milagro en Roma" eller "Miracle in Rome", det er en colombiansk film fra 1988.

Se her og her

Hva pokker gjør jeg her på denne tiden av døgnet? :Gjesp:

Skrevet

hjertelig takk.........og..beklager at jeg ikke signerte inn med fullt navn. rekonfigurering av pc er noe dritt.

:wink:

Milo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...