Vekt74 Skrevet 30. juni 2002 #1 Skrevet 30. juni 2002 Hei! Har kjøpt meg ca. tre meter med chiffong, og svigermor skal hjelpe meg å sy Mette- Marit slør. Tenkte det skulle være så langt at det gikk rett over slepet bak som er ca. en- til en og en halv meter. Har lest at noen har gjort dete før. Det jeg lurer på er; hvor bredt skal jeg ta det, og skal jeg evt. kante det med silkebånd. Har dere noen gode bilder av slike slør, som kan hjelpe meg? Har allerede vært inne på den danske siden der det står hvordan man syr slør, men synes ikke det var til særlig hjelp på denne typen slør. Siste spørsmål; kan jeg ha et slikt slør på kjolen min som er en st. patrick kjole av tung silkesateng? Takknemmelig for all hjelp!!!!!!!!!!!!
Gjest svenskbrud Skrevet 1. juli 2002 #2 Skrevet 1. juli 2002 Kanske detta kan hjälpa dig lite på vägen? Det är på engelska, men ändå... http://www.wegotgame.net/jen/veils.html Här är en bild på en kortare variant av chiffon slöja. :D http://www.brollop.se/brollopskallan/acces...238-99-stor.jpg lycka till!
Gjest Anonymous Skrevet 2. juli 2002 #3 Skrevet 2. juli 2002 Hei! Jeg sydde også sløret mitt selv -og gjorde det veldig enkelt. Silkechiffongen som jeg kjøpte var vel ca. 1,5 m. bred vil jeg tro (målte ikke). Kjøpte 3 m. ciffong. Kantene på langs var så fine at jeg ikke trengte å gjøre noe med de, jeg beholdt de som de var. Det gjorde ingenting at det ikke var kanta etc. Øverst og nederst bretta jeg det to ganger og sydde for hånd. Det var umulig å skulle begynne med symaskin. Vanskelig å beskrive hvordan jeg gjorde det, men det er bare å prøve seg fram. Sydde det til slutt fast i kammen -uten mer fiks-fakseri... Dette ble du sikkert ikke mer klok av, men poenget mit er i alle fall at om du bruker fantasien så får du til dette. Ikke tenk for avansert, hadde jeg vært deg ville jeg kuta ut kantebånd. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå