AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #1 Skrevet 24. februar 2015 Hvis jeg da har forbrent ca 500 kalorier på en treningsøkt jeg har hatt i dag, skal jeg da spise 500 kalorier ekstra? Anonymous poster hash: 14dec...10b
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #2 Skrevet 24. februar 2015 Ja, det skal du. Hvis ikke går kroppen din i sparebluss og du vil etter tid tære på kroppen Anonymous poster hash: d4c58...c57
Snurri Skrevet 24. februar 2015 #3 Skrevet 24. februar 2015 Hvis jeg da har forbrent ca 500 kalorier på en treningsøkt jeg har hatt i dag, skal jeg da spise 500 kalorier ekstra? Anonymous poster hash: 14dec...10b Det kommer jo helt an på... Prøver du å gå ned i vekt, eller vil du legge på deg (evt muskler)?
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #4 Skrevet 24. februar 2015 Skal skrive litt mer, tydeligvis noen som ikke forsto dette Hvis du skal ned i vekt, og du går på f.eks 1600 kalorier om dagen. Det er ca nok til at kroppen "går rundt" til å utføre sine normale oppgaver. Om du trener bort 500 kalorier vil du nå ligge på 1100 kalorier, som er alt for lite for kroppen til å fungere normalt. Ergo, du må spise ca like mange kalorier som du trener bort de dagen(e) du trener for at du ikke skal tære på kroppen. Anonymous poster hash: d4c58...c57
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #5 Skrevet 24. februar 2015 Skal skrive litt mer, tydeligvis noen som ikke forsto dette Hvis du skal ned i vekt, og du går på f.eks 1600 kalorier om dagen. Det er ca nok til at kroppen "går rundt" til å utføre sine normale oppgaver. Om du trener bort 500 kalorier vil du nå ligge på 1100 kalorier, som er alt for lite for kroppen til å fungere normalt. Ergo, du må spise ca like mange kalorier som du trener bort de dagen(e) du trener for at du ikke skal tære på kroppen. Anonymous poster hash: d4c58...c57 Ikke for å kuppe tråden, men har et spørsmål relatert til dette: Dersom jeg forbrenner 500 kalorier på trening en dag, har det da egentlig noe å si om jeg spiser de ekstra kaloriene samma dag som treningen, eller om jeg spiser dem dagen etter (selv om jeg ikke trener dagen etter)? Synes det er litt merkelig at man skal ta dag for dag, er det ikke helheten som teller...? Anonymous poster hash: 5a9da...3a3
Snurri Skrevet 24. februar 2015 #6 Skrevet 24. februar 2015 Skal skrive litt mer, tydeligvis noen som ikke forsto detteHvis du skal ned i vekt, og du går på f.eks 1600 kalorier om dagen. Det er ca nok til at kroppen "går rundt" til å utføre sine normale oppgaver. Om du trener bort 500 kalorier vil du nå ligge på 1100 kalorier, som er alt for lite for kroppen til å fungere normalt. Ergo, du må spise ca like mange kalorier som du trener bort de dagen(e) du trener for at du ikke skal tære på kroppen. Anonymous poster hash: d4c58...c57 Nei, for det kommer helt an på hva vedkommende vanligvis spiser, og hva som er hvileforbrenningen og ellers daglig aktivitet. Det finnes masse variabler her som vi ikke kjenner. Om hun eller han vanligvis spiser 2000 kalorier, evt mer enn det, og også ønsker å gå ned i vekt, så nytter det ikke å spise 500 kalorier ekstra etter trening. Det kan godt være forsvarlig å ligge rundt 500 kalorier i underskudd pr dag, dette vil gi en vektnedgang på 0,5 kg pr uke, som er anbefalt nedgang ved slanking. Det kan også være lite lurt, men det kommer igjen an på dette spesifikke tilfellet. I tillegg er det ikke sikkert at vedkommende faktisk har brent 500 kalorier på treningen, det kan være både mer eller mindre, alt etter som hvor dette tallet kommer fra og hva det er basert på. Jeg ville generelt anbefalt å spise når du er sulten, spise sunt, og slutte når man er mett....
Snurri Skrevet 24. februar 2015 #7 Skrevet 24. februar 2015 Ikke for å kuppe tråden, men har et spørsmål relatert til dette: Dersom jeg forbrenner 500 kalorier på trening en dag, har det da egentlig noe å si om jeg spiser de ekstra kaloriene samma dag som treningen, eller om jeg spiser dem dagen etter (selv om jeg ikke trener dagen etter)? Synes det er litt merkelig at man skal ta dag for dag, er det ikke helheten som teller...? Anonymous poster hash: 5a9da...3a3 I det lange løp er det helheten som teller. Men den dagen du har trent trenger kroppen å fylle på lagerne sine og restituere seg, så det er nok lurest å spise etter dagsbehovet om mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå