Gjest Anonymous Skrevet 12. august 2004 #1 Skrevet 12. august 2004 Ikke viste jeg det, men vet at en kjent sportsbutikk(kjede) kaster dyre sko ol på dynga. Likesså kastet en kjent kjede hagemøbler på dynga. hvorfor ikke selge det billig? de må jobetale for å bli kvitt det. Hva går det under? Svinn?
Dru Skrevet 12. august 2004 #2 Skrevet 12. august 2004 Hvorfor kaster de ting? Og har du en kilde, eller er det bare noe du har hørt?
Gjest Anonymous Skrevet 12. august 2004 #3 Skrevet 12. august 2004 De må kaste det fordi de ikke får solgt det... De får nye ting og har ikke lagringsplass til det. Det er også gfodt mulig at det er defekte ting.
Tusenfryd Skrevet 13. august 2004 #4 Skrevet 13. august 2004 Hvis de selger deg et par råbillige sko - eller gir deg dem - så vil du i hvert fall ikke kjøpe av den nye kolleksjonen til full pris. Ergo må de kvitte seg med gammelt for å selge nytt. Ja, det er dessverre lønnsomt (til en viss grad) for en butikk å kaste varer, enten det dreier seg om sko, hagemøbler eller kjøleskap. Brutalt, men så har heller aldri markedsøkonomien vært annerledes.
Gjest Lea Skrevet 13. august 2004 #5 Skrevet 13. august 2004 Tusenfryd har rett. Om butikkene selger sko av merket SUPERSKO råbillig, så ødelegger de veremerket. De som har kjøpt et par slike sko til 99,50, eller sett dem i butikken til denne prisen, kjøper neppe meste års modell til 999 kroner. Dette taper både produsenten og butikken på i lengden. Du skal ikke se bort i fra at produsenten har belønnet butikken for å kvitte seg med varene i stedet for å selge dem til spottpris.
Usikker Skrevet 13. august 2004 #6 Skrevet 13. august 2004 Det er grusomt når man tenker på de som ikke har råd til å kjøpe seg sko. Tenker da på de hjemløse f.eks. - uteligger'ne i Oslo for å ta et eks. *grøsser* Men det er som Fryden sier "Brutalt, men så har heller aldri markedsøkonomien vært annerledes."
Gjest gjest1 Skrevet 13. august 2004 #7 Skrevet 13. august 2004 Men det er som Fryden sier "Brutalt, men så har heller aldri markedsøkonomien vært annerledes." Og derfor skal vi bare godta det? Fordi det 'aldri' har vært annerledes, er det greit at det fortsetter? Det er forresten totalt unødvendig å kaste varer. Har du navn på butikker som gjør dette? Konkrete navn? Jeg er tilhenger av kundenes makt, og vil gjerne vite hvem som kaster så jeg kan handle -eller boikotte - deretter. Det er faktisk ingen grunn til å kaste varer, med mindre de er så defekte at de ikke kan komme til nytte for noen. Jeg har jobbet i flere butikker og aldri har jeg kastet fullgode varer. Varer med en mindre defekt, f.eks. som kom i retur fra kunde etc. ble samlet i en eske og gitt til Frelsesarmeen. Vi lot de ligge ut sesongen for ikke å skade merkevaren, men det var det. Dersom butikkene sitter inne med så mye varer at de må kaste dem fordi de ikke får solgt ut, så vitner dette om elendig administrasjon, og butikksjefen burde byttes ut.
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2004 #8 Skrevet 13. august 2004 Overlæret på sko blir ofte skåret over, men det ser ut for at de ikke har tid til det bestandig. På posevis med sko. En bekent gikk en tur og kom hjem med to skoposer til kona. Der lå et par hun samme vår hadde betalt 900 kr.for. Hagemøblene var ikke tatt ut av plasten engang. Hvorfor ikke gi det vekk til de som har sitt daglige virke på "varmestuen"(misbrukere) De har uansett ike råd til å kjøpe sko når det trengs. Møblene hadde de sikkert fått bruk for også. Stor skam.Jysk var de som kastet utemøblene. Skobutikken vil jeg ikke oppgi pga da må jeg si hvor jeg bor. Det er flere butikker som driver med det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå