AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #1 Skrevet 24. februar 2015 Har det noe for seg å ta en flere meglere for å sjekke pris på megler"pakken" man kjøper ved salg av bolig? I dagens marked der det tar ca 1,5 mnd å selge en bolig, lønner det seg å kjøpe megler"pakken" med spesifikk X antall visninger (hva er vanlig?) eller en pakke med ubegrenset antall visninger? Anonymous poster hash: ab710...214
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #2 Skrevet 24. februar 2015 Forutsatt at du bor i et område der leiligheter er lettsolgte; ta den megleren du har best kjemi med. Ikke tenk pris. å "spare" 10 000 eller noe på meglerutgifter er småtterier når man selger en bolig til flere mill? Anonymous poster hash: 4b75f...77b
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #3 Skrevet 24. februar 2015 Jeg selger leilighet i Stavanger, meglers verdivurdering er på 2 850 000. Meglers honorar er på 105 000, så kommer eierskifteforsikring og takstmann, er det mer utgifter da? Dokumentavgift, betaler man det både når man selger og kjøper? TS Anonymous poster hash: ab710...214
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #4 Skrevet 24. februar 2015 Jeg selger leilighet i Stavanger, meglers verdivurdering er på 2 850 000. Meglers honorar er på 105 000, så kommer eierskifteforsikring og takstmann, er det mer utgifter da? Dokumentavgift, betaler man det både når man selger og kjøper? TSAnonymous poster hash: ab710...214 Du som selger betaler ikke dok avgift på det su selger nei. Ofte er også fotograf i tillegg, men det avhenger av avtalen du har med megler... I utgangspunktet hørtes det ut som en helt OK pris. Men husk at det er lov å innhente tilbud fra forskjellige meglere og så sette de litt opp mot hverandre. Anonymous poster hash: 4b75f...77b
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #5 Skrevet 24. februar 2015 Helt sikker på at man ikke betaler dokumentavgift når man selger? For jeg mener at dokumentavgift egentlig ikke er en avgift, men tinglysningen av dokumentet. TS Anonymous poster hash: ab710...214
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #6 Skrevet 24. februar 2015 Helt sikker på at man ikke betaler dokumentavgift når man selger? For jeg mener at dokumentavgift egentlig ikke er en avgift, men tinglysningen av dokumentet. TSAnonymous poster hash: ab710...214 Dokumentavgift er en avgift ( 2,5 % av kjøpesummen) som du betaler til staten når du kjøper en selveier. Tinglysningsgebyret må også kjøper betale...Anonymous poster hash: 4b75f...77b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå