AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #1 Skrevet 24. februar 2015 Hei, Jeg skal til å søke om foreldrepenger, og er smertelig klar over at jeg taper endel penger på at jeg får utbetalingene fra NAV heller enn at det kommer fra arbeidsgiver. Feriepengene lar seg jo greit regne ut, men hva med resten? Og hvordan hensyntar jeg at jeg skal ha 80% dekningsgrad? Innspill mottas med takk Anonymous poster hash: 91b2b...d7a
Gjest tuppesjura Skrevet 24. februar 2015 #2 Skrevet 24. februar 2015 Har du lønn over 6G? Ellers tror jeg ikke du taper noe annet enn full feriepengeopptjening på å få foreldrepengene fra NAV.
Rotemor Skrevet 24. februar 2015 #3 Skrevet 24. februar 2015 (endret) Du regner da ut 80% av 6G også tar du lønnen minus dette beløpet. Og som du selv sa er feriepenger et regnestykke for seg selv. Tror dette blir rett. Ellers håper jeg noen korrigerer meg! PS: husk å trekke 20% av lønnen først da:) Endret 24. februar 2015 av Rotemor
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #4 Skrevet 24. februar 2015 Jeg har ikke over 6G nei.. Men jeg trodde jo det ville gjøre en forskjell lell, for med NAV regnes jo en dagpengesats som varierer med helligdager, antall arbeidsdager pr måned etc. Gjør man det også dersom det utbetales fra arbeidsgiver? Jeg trodde ikke det Men isåfall er det "kun" feriepengene jeg taper? Takk for svar Hilsen TS Anonymous poster hash: 91b2b...d7a
Rotemor Skrevet 24. februar 2015 #5 Skrevet 24. februar 2015 Jeg har ikke over 6G nei.. Men jeg trodde jo det ville gjøre en forskjell lell, for med NAV regnes jo en dagpengesats som varierer med helligdager, antall arbeidsdager pr måned etc. Gjør man det også dersom det utbetales fra arbeidsgiver? Jeg trodde ikke det Men isåfall er det "kun" feriepengene jeg taper? Takk for svar Hilsen TS Anonymous poster hash: 91b2b...d7a https://tjenester.nav.no/foreldrepengeveilederen/foreldreOgBarn;JSESSIONID-foreldrepengeveileder=27mC74DuO+xrudZI9wswPMF8?0 Lønn minus regnestykket ditt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå