Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal i et jobbintervju på mandag hvor jeg må kunne Excel. Jo mere jeg kan, jo bedre sjangse har jeg til å få jobben.

Så er det noen som har noen gode tips om f.eks ei god og lettlest kursbok, nettside eller kanskje personlige tips som du selv bruker i Excel?

Håper på litt hjelp fra dere da jeg virkelig trenger denne jobben!

Ha en flott kveld, alle sammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har et tips.

Kjøp et hefte på Posten eller i bokhandelen.

Det finnes slike hefter for nesten alle MS-Office-programmer.

Heftene går gjennom de vanligste og mest brukte funksjonene på en fin måte med oppgaver og eksempler.

Jeg vil tro at du kan lære ganske mye på en helg.

Skrevet

Var i samme situasjon som deg for noen år siden. Jeg husker jeg installerte et lær-deg-excel-program på PC'en. Mere effektivt enn å lese i en bok synes jeg. Da må du gjøre øvelser samtidig. (Klart man kan gjøre det etter en bok også, men det blir letter å bare lese videre og ikke gjøre alt).

Fungerte fint det. I løpet av et par-tre dager fikk jeg grei basiskunnskap. Ble ikke noen ekspert akkurat og var jo ærlig om hvilket nivå jeg lå på (at jeg hadde brukt lær-deg-selv program). Fikk jobben likevel takket være at jeg kunne de enkleste operasjonene. Da ble det lettere å sette meg inn i mere avanserte ting etterhvert.

Skrevet

Litt sent å gå til innkjøp av bøker og slikt nå, men du kan alltids finne excel - guider ved å søke på nettet eller via nedlastingsprogrammer.

Mitt tips er at du rett og slett sitter deg ned og jobber med programmet. Øv deg på de forskjellige tingene, og bruk eventuelt hjelpefunksjonen der. Sett deg inn i programmet ved bruke det - da lærer man mest :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...