AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #1 Skrevet 24. februar 2015 Jeg holder på med planlegging av oppussing kjellerstue/peisestue. Vi ønsker en rustikk Sør-Europa stemning, og har en fin samling med møbler i mørkt tre. Stil type klassisk Provence/Toscana. Smijern, mørkt tre, lyse og lette tekstiler. Veggene er hvite og med ekte "struktur". Så langt er samboer og jeg enige om det meste. Men vi sliter litt med fargevalg på brystpanelet. Det er ganske gammelt, og er nå i gulnet, mellombrunt treverk. Det passer overhodet ikke til treverket i møblene våre. Så panelet må males. (Det kan ikke fjernes, det blir altfor mye jobb og kostnader. Veggen er helt annerledes bak panelet). Jeg tenker på enten en varm gråtone eller en lys terracotta. Min samboer mener at grått blir for trist og at terracotta er for mye rosa-aktig. Siden møblene er veldig mørke, bør også fargen på brystpanelet være forholdsvis lys, slik at det ikke blir for tungt og mørkt "nede" i forhold til de hvite veggene lenger oppe. Jeg er veldig takknemlig dersom noen har tips om farger! Anonymous poster hash: 127c4...646
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #3 Skrevet 24. februar 2015 Marakesh eller kalk? Jeg har sett på Marrakesh, nydelig farge. Men frykter at den blir for mørk+ Anonymous poster hash: 127c4...646
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #4 Skrevet 24. februar 2015 Bare du maler brystpanel og vegg bak i samme farge. Annet er veldig 90-talls. Evt ville jeg faktisk tatt ned hele brystpanelet. Anonymous poster hash: ba9f1...af5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #5 Skrevet 24. februar 2015 Bare du maler brystpanel og vegg bak i samme farge. Annet er veldig 90-talls. Evt ville jeg faktisk tatt ned hele brystpanelet. Anonymous poster hash: ba9f1...af5 Veggen bak/over er hvit. Og jeg bryr meg ikke om 90-talls eller andre tiår. Vi vil ha en klassisk Toscana/Provence-stil. Vi kan ikke ta ned brystpanelet nå. Veggen over er med kraftig struktur, og veggen bak panelet er ikke det. Så det krever en masse jobb for å "slipe ned" strukturen på overveggen. Anonymous poster hash: 127c4...646
Mons Skrevet 24. februar 2015 #6 Skrevet 24. februar 2015 Jeg synes halvblank vanntynnet oljemaling i bomull er pent mot en matt kritthvit vegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå