Gå til innhold

Går det Ann til å operere bort skuldre/minske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater at jeg har så brede skuldre. Jeg ser ut som en mann i hele kroppen og det irriterer meg. Dette gjør at jeg ikke kan gå på treningssenteret- fordi jeg er flau over kroppen min og fordi da får jeg utrolig fort muskler så jeg får en helt mannlig kropp. I tillegg er jeg redd for å miste puppene mine...

Anonymous poster hash: a5461...edc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

?

Anonymous poster hash: a5461...edc
Skrevet

Jeg vet at noen kvinner krymper seg ved å fjerne noen få centimeter fra beina. Skuldrene er nok atskillig mer komplisert å gjøre noe med. Armene er jo noe av det viktigste du har, de er nødvendige for det meste av det vi gjør. Da er det ikke lurt å gjøre noe som kan nedsette eller ødelegge funksjonen de har.

I beina er det stort sett bare muskler og bein, i overkroppen er det mange muskler på kryss og tvers, organer, store blodårer etc.

Det beste du kan gjøre er å slå deg til ro med at det er genene dine som gjør at du ser ut som du gjør, og særlig skuldrene er det ikke noe særlig å gjøre noe med. Styrketrening er bra for deg (og alle andre) fordi det øker beinmineraltettheten fram til du er 30, deretter reduserer treningen nedbrytningen. Økt muskelstyrke i overkroppen reduserer også sjansene for slitasjeskader, særlig for folk som har jobber som innebærer en del løfting.

Skrevet

Kort og greit. Nei.

Men du kan trene ulike muskelgrupper så du "ser" slankere ut over skuldrene. Spør en PT om råd

Anonymous poster hash: f9c1e...940
Skrevet

Ser du på TV-programmer om å lære å kle seg, og "jukse" for bedre siluett, ser du ofte at de sier at man burde velge overdeler/jakker som får skuldrene til å se bredere ut. Ofte blir dette brukt for å få hoftepartiet til å se smalere ut, men allikevel.

Disse kvinnene har altså helt normale skuldre, mens ekspertene mener det ser best ut å putte på dem klær for å få skuldrene til å se bredere ut.

Skjorter som har en slik form for å se ut som skuldrene er noe forlenget, og skulderputer, er noe jeg ser ofte på klær enda.

Tror ikke du har noen grunn til å skjemmes over om du har litt bredere skuldre enn gjennomsnittet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...