Gå til innhold

Kvinner over tretti og menn som misliker dem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser i så mange tråder her inne at mange menn mener at kvinner går ut på dato i det de fyller tretti.

Kvinner over tretti er ifølge mennene stygge og dvaske og ekstremt lite attraktive. De har forfalt, og skal være glad om noen som helst gidder se i deres retning.

Nå er jeg kvinne over tretti selv, så det er mulig jeg er inhabil, men jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i dette at vi over tretti er så lite attraktive. Synes selv jeg er flottere enn svært mange tyveåringer jeg ser, og jeg har heller ikke inntrykk av at menn på min alder og eldre synes jeg er stygg.

Jeg lurer på hvem dere er, dere menn som forakter kvinner over tretti. Hvor gamle er dere? Hvordan er dere som personer? Noen andre tanker om temaet?

Anonymous poster hash: 50cbf...551

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke dette gjelder så mange menn.

Anonymous poster hash: 9d278...9de
  • Liker 13
Skrevet

Er bare bitre, kvinnehatende menn som skriver sånt. Et desperat forsøk på å få kvinner til å føle seg ille.

Anonymous poster hash: 9bb95...ef7
  • Liker 19
Skrevet

Jeg tror ikke dette gjelder så mange menn.

Anonymous poster hash: 9d278...9de

Ikke jeg heller, egentlig. Men det er jo en så ekstremt vanlig påstand på KG.

ts

• Liker 2
Skrevet

En eks drev og sa til meg: "når du er 30 da er du gammal!" Jeg var da 25 og han var 31!?! Det viste seg å være et forhold fra helvete og han er nå over 40 og fortsatt singel... Han var ekstremt opptatt av utseendet både når det gjaldt seg selv og andre.

Er sammen med en som er eldre enn meg nå, men jeg tror ikke han kunne brydd seg mindre:)

Anonymous poster hash: fa93d...6f6
  • Liker 3
Gjest Hummels
Skrevet (endret)

Ser i så mange tråder her inne at mange menn mener at kvinner går ut på dato i det de fyller tretti.

Kvinner over tretti er ifølge mennene stygge og dvaske og ekstremt lite attraktive. De har forfalt, og skal være glad om noen som helst gidder se i deres retning.

Det er menn som ikke får seg noe som mener det. Jeg og sikkert de fleste andre menn elsker kvinner uansett alder, og synes de er noen vakre skapninger! Kvinner går ikke ut på dato. Jeg er 25 og tenner ofte på eldre kvinner helt til 40 åra. 50 år er litt i eldste laget for meg, men de er ikke stygge eller har gått ut på dato. Så menn som mener de er stygge og lite attraktive må se å få skaffet seg et ligg. Det er vel det de desperat prøver å få de som går etter tenåringsjenter.

Endret av Hummels
  • Liker 7
Gjest Lille-pus
Skrevet

ts

Men betyr det at man trenger å bry seg om dem som flagger de påstandene da?

Jeg mener 'Nix. HVorfor i alle dager skal man bruke hjernekapasitet på å bry seg med dem? Folk flest, inkludert voksne menn, finner faktisk kvinner på sin egen alder mest tiltrekkende som helhet.

- selv om det rusler ett og annet unntak rundt omkring.

• Liker 2
Gjest Hummels
Skrevet

ts

Vet hvordan kg er ;)

• Liker 1
Skrevet

KG er ikke representativ for verden, det er mitt syn. Spesielt med denne AB funksjonen så får folk si ting som de kanskje ellers ikke ville ha sagt, hverken her eller i det virkelige liv.

Men jeg er enig i at det finnes mange fordommer mot oss kvinner som er over 30. Jeg har for eksempel fått noen meldinger som sier at jeg overhode ikke kan være over 40 med min kropp. Det går liksom ikke å være trent å se bra ut når man er over 30? Det er litt rart. Men samtidig så har jeg også fått så utrolig mange herlige meldinger med at jeg viser meg frem som den jeg er, og at det går an å se bra ut over 40 og vise at jeg ikke er perfekt.

MEN jeg synes faktisk ikke mennene her er de som er verst, jeg synes faktisk det meste av negative kommentarer og hets kommer fra andre kvinner. Og det er faktisk det jeg opplever i den virkelig verden også. Det er trist men sant. Hvorfor vi kvinner ikke kan støtte hverandre mer forstår jeg faktisk ikke.

• Liker 2
Skrevet

Er det galt av menn å påpeke at kvinner i 30årene har begynt å forfalle? Det er jo ren biologi som spiller inn, yngre damer ser jo bedre ut. Det at damer i 30årene mener de er attraktive skyldes at de har blitt mer sikre på seg selv. Men rent objektivt kan de jo ikke utkonkurrere yngre damer på utseende.

Personlig driter jeg i hvor gammel hun er. Er hun trygg og føler seg sexy, så blir hun automatisk sexy for meg også.

Anonymous poster hash: f5e27...910

• Liker 1
Skrevet

Det er noen bitterpikker her på KG ;)

Jeg har bikka 40 og har ingen problem med å få gutter i 20-åra til sengs. Om jeg vil. Jeg vet jeg er flott og samtidig behandler jeg menn bra.

Anonymous poster hash: b2d68...316

• Liker 3
Skrevet

Tror du mennene som kan velge fritt blant kvinner bruker mye tid på KG? Nei.

Tredveårene er attraktive år for alle kvinner som tar vare på seg selv. Er du pen som 25-åring så er du pen som 35-åring, såfremt ingenting drastisk har skjedd. Miranda Kerr, Jessica Alba, Adriana Lima - hgalve Hollywood er jo i denne aldersgruppen.

Det triste med livet er at man lever det forlengs og kan bare forstå det baklengs. Du har for mange bekymringer og stress i tyveårene til å nyte livet, og når rynkene kommer ser du tilbake på det med lengsel. Du er redd for å fylle 30 men dagen du fyller 50 ser du hvor ung og flott du var. Og en dag blir man gammel og helsen svikter og slike forfengelige bekymringer blir tullete.

Media vil at kvinner skal skamme seg for å bli eldre men det er faktisk ingen alternativer. Du blir aldri yngre igjen enn du er idag. Kast bort null energi på folk som vil trykke deg ned eller bidrar negativt til livet ditt.

• Liker 12
Skrevet

Jeg har bikka 40 og har ingen problem med å få gutter i 20-åra til sengs.

Anonymous poster hash: b2d68...316

Ingen har problemer med å få menn til sengs... Det er jo menn som spesifikt peker seg ut litt eldre kvinner og spiller på det - "er du 40?! Ikke mulig!". Et par menn jeg kjenner på 28 har en rutine der.

Ellers er jeg enig at mange kvinner er sexy langt opp i alder. Men akkurat hvem man ligger med er et ganske tullete argument, og det bekrefter noen fordommer om at kvinner som blir eldre er desperate etter bekreftelse.

• Liker 4
Skrevet

Er det galt av menn å påpeke at kvinner i 30årene har begynt å forfalle?

Hvor har du det fra?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Leser aldri noen skrive slikt, men nei. Kvinner går ikke ut på dato når de bikker 30. Men når du begynner å nærme deg 40-45 så må dere få fingeren ut. Ufruktbare kvinner er selvsagt ikke attraktivt for menn som er det.

Endret av oleoh
Skrevet

Leser aldri noen skrive slikt, men nei. Kvinner går ikke ut på dato når de bikker 30. Men når du begynner å nærme deg 40-45 så må dere få fingeren ut. Ufruktbare kvinner er selvsagt ikke attraktivt for menn som er det.

Hvis ingen av partene vil ha (flere) barn, har ikke det noe å si.

Skrevet

Nå er jo menn i teorien fruktbare svært lenge. Med denne logikken er ingen kvinner over 45 attraktive for noen menn under 70 eller så.

• Liker 1
Skrevet

Hvis man ikke bryr seg om hvordan man framstår, da er løpet kjørt for attraktivitet uansett.

Når det gjelder det der med kvinner over 30 (eller 40), kan jeg ikke si annet enn jeg sa på en annen tråd: at med et godt nok utgangspunkt, er balansert og sjønnsom modning bare en fordel.

Det er som med muggost.

Skrevet

Er det galt av menn å påpeke at kvinner i 30årene har begynt å forfalle? Det er jo ren biologi som spiller inn, yngre damer ser jo bedre ut. Det at damer i 30årene mener de er attraktive skyldes at de har blitt mer sikre på seg selv. Men rent objektivt kan de jo ikke utkonkurrere yngre damer på utseende.

Personlig driter jeg i hvor gammel hun er. Er hun trygg og føler seg sexy, så blir hun automatisk sexy for meg også.

Nja. Skjønner ikke hvorfor man skal påpeke at bare kvinner blir eldre. Menn over 30 år forfaller de og. Det er mange menn som tidlig får rynker, ikke holder seg i form, og ser eldre ut enn de er. De blir tynnere i håret, får høye viker osv. Jeg har sett menn og kvinner tidlig i 20-årene som har forfalt, og er dvaskere enn folk i 30-åra. Det er individuelt. Jeg er medlem på en datingside, og der ser jeg mange menn på rundt 23-26 år som ser ut som de er i 30- årsalderen.

Anonymous poster hash: a389a...a6c

• Liker 5
Skrevet

Nja. Skjønner ikke hvorfor man skal påpeke at bare kvinner blir eldre. Menn over 30 år forfaller de og. Det er mange menn som tidlig får rynker, ikke holder seg i form, og ser eldre ut enn de er. De blir tynnere i håret, får høye viker osv. Jeg har sett menn og kvinner tidlig i 20-årene som har forfalt, og er dvaskere enn folk i 30-åra. Det er individuelt. Jeg er medlem på en datingside, og der ser jeg mange menn på rundt 23-26 år som ser ut som de er i 30- årsalderen.

Anonymous poster hash: a389a...a6c

Joda. Men normen et at de fleste forfaller og blir mindre attraktive i 30årene. Så har man unntakene du beskrev. Tror kvinner føler mer på det enn menn, når de plutselig får panikk over at de ikke tiltrekker menn like lett lenger. Mange må faktisk gå så langt som å måtte kompensere med en personlighet. Rart det der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...