AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #1 Skrevet 24. februar 2015 Hva tenker dere om å få "uka" når dere skal gifte dere? Jeg har p-stav, og det betyr for min del at jeg ikke har kontroll på når uken kommer og hvor lenge den varer. Hadde jeg ikke hatt en svær OG hvit kjole på meg på dagen så hadde det ikke gjort meg noe, men nå tenker jeg at det hadde vært greit å sluppet Jeg vurderer å ta ut p staven og sette igang med p piller, men hvor tidlig bør jeg gjøre dette for at det skal gå fint å hoppe over uken når den tid kommer? Anonymous poster hash: 6612f...bc1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #2 Skrevet 24. februar 2015 Hva tenker dere om å få "uka" når dere skal gifte dere? Jeg har p-stav, og det betyr for min del at jeg ikke har kontroll på når uken kommer og hvor lenge den varer. Hadde jeg ikke hatt en svær OG hvit kjole på meg på dagen så hadde det ikke gjort meg noe, men nå tenker jeg at det hadde vært greit å sluppet Jeg vurderer å ta ut p staven og sette igang med p piller, men hvor tidlig bør jeg gjøre dette for at det skal gå fint å hoppe over uken når den tid kommer? Anonymous poster hash: 6612f...bc1 Tror du bør gå på pillene i 3 mnd før det "stabiliserer" seg, etter det kan du sikkert hoppe over. Anonymous poster hash: 53330...bac 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #3 Skrevet 24. februar 2015 Hva tenker dere om å få "uka" når dere skal gifte dere? Jeg har p-stav, og det betyr for min del at jeg ikke har kontroll på når uken kommer og hvor lenge den varer. Hadde jeg ikke hatt en svær OG hvit kjole på meg på dagen så hadde det ikke gjort meg noe, men nå tenker jeg at det hadde vært greit å sluppet Jeg vurderer å ta ut p staven og sette igang med p piller, men hvor tidlig bør jeg gjøre dette for at det skal gå fint å hoppe over uken når den tid kommer? Anonymous poster hash: 6612f...bc1 Besøk? Uka? Klarer du ikke skrive mensen? Da jeg leste overskriften, trodde jeg du trengte råd angående folk som kommer uanmeldt på besøk på bryllupsdagen. Anonymous poster hash: 826a9...472 41
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #4 Skrevet 24. februar 2015 Hvilken tidsalder lever du i? "Uka"? Herregud, er du jomfru og eller, så du må få pult på bryllupsnatten? Anonymous poster hash: 087a4...30e 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #5 Skrevet 24. februar 2015 Hvilken tidsalder lever du i? "Uka"? Herregud, er du jomfru og eller, så du må få pult på bryllupsnatten?Anonymous poster hash: 087a4...30e Jeg sier uka, og jeg lever i tidsalderen 2015. Anonymous poster hash: f1926...5bb 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #6 Skrevet 24. februar 2015 Det er jo bare å be legen din om en resept på tabletter som utsetter mensen. Anonymous poster hash: f96ef...af5 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #7 Skrevet 24. februar 2015 Herregud det var da voldsomt til reaksjoner, skulle tro hun hadde fornærma dere. Noen leter virkelig etter ting å klage på...Anonymous poster hash: 53330...bac 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #8 Skrevet 24. februar 2015 Besøk? Uka? Klarer du ikke skrive mensen? Da jeg leste overskriften, trodde jeg du trengte råd angående folk som kommer uanmeldt på besøk på bryllupsdagen. Anonymous poster hash: 826a9...472 Haha, det er jo uanmeldt i det minste! Hvilken tidsalder lever du i? "Uka"? Herregud, er du jomfru og eller, så du må få pult på bryllupsnatten?Anonymous poster hash: 087a4...30e Wow, du kan ikke ha det særlig godt med deg selv! Hvordan i alle dager bryr det deg om jeg bruker uka istedet for mensen? Eller Tante Rød! Seriøst, jeg er oppriktig nysgjerrig på hvordan dette påvirker deg og hvorfor du føler at du skylder meg et svar? Herregud det var da voldsomt til reaksjoner, skulle tro hun hadde fornærma dere. Noen leter virkelig etter ting å klage på...Anonymous poster hash: 53330...bac Hahah, enkelte lar seg irritere over den minste ting. Spesielt her inn hvor de kan gjemme seg. Anonymous poster hash: 6612f...bc1 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #9 Skrevet 24. februar 2015 Det er jo bare å be legen din om en resept på tabletter som utsetter mensen.Anonymous poster hash: f96ef...af5 Det har jeg faktisk ikke hørt om før! Skal sjekke det ut! Anonymous poster hash: 6612f...bc1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #10 Skrevet 24. februar 2015 Tror du bør gå på pillene i 3 mnd før det "stabiliserer" seg, etter det kan du sikkert hoppe over. Anonymous poster hash: 53330...bac Takk for svar Anonymous poster hash: 6612f...bc1
melatonin Skrevet 24. februar 2015 #11 Skrevet 24. februar 2015 Det mest ideelle hadde vært å akkurat bli ferdig med mensen til bryllupet! Kunne ønske man kunne styre slikt med en knapp! Har ikke rukket å bekymre meg for det enda, men hadde vært kjipt å hatt den dagen med værst blødning akkurat den dagen. Skifting av tampong i stor hvit kjole høres ikke ut som en utfordring jeg vil ha da. Og liker heller ikke tanken på at det kan bli en stor blodflekk i baken.. Det er utrolig hvor mye rart man tenker over når man planlegger bryllup, man vil jo at det skal bli en bra dag uten unødvendig tull og styr, så hvis noen synes det er feil å spørre om ting og vil bare lage kvalm så hvorfor gidde å lese på bryllupssiden?? 4
Gjest Eurodice Skrevet 24. februar 2015 #12 Skrevet 24. februar 2015 Det har jeg faktisk ikke hørt om før! Skal sjekke det ut! Anonymous poster hash: 6612f...bc1 Før i tiden ble Primolut brukt for å utsette menstruasjon. Jeg vet ikke om den finnes ennå.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #14 Skrevet 24. februar 2015 Kan du ikke bare bruke god gammeldags bestemortruse med bind i? Kjolen er jo så stor at den skjuler det uansett Anonymous poster hash: 012c3...c47 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #15 Skrevet 24. februar 2015 Jeg ville bare gjort det med en gang for å være sikker. Evt kjørt på med Primolut. Anonymous poster hash: 01665...f8a
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #16 Skrevet 25. februar 2015 Oj, det har jeg ikke tenkt på en gang. Jeg har også p-stav, og kan få uventet besøk. Men den pillarer som utsetter mensen, noen som vet om den kan brukes når man har p-stav?Anonymous poster hash: cd3f3...e1c
Gjest Gjest_Idja Skrevet 25. februar 2015 #17 Skrevet 25. februar 2015 Ville også gått til anskaffelse av menskopp og lært meg å bruke det (det må du lære deg FØR bryllupet altså), i tilfelle "det verste skjer" og du ender opp med mensen den dagen. Mindre stress enn tamponger og bind. Primolut skal jo brukes før du får mensen, så hvis du ikke vet når du får det blir det litt vanskelig, kanskje? 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #18 Skrevet 25. februar 2015 Ville også gått til anskaffelse av menskopp og lært meg å bruke det (det må du lære deg FØR bryllupet altså), i tilfelle "det verste skjer" og du ender opp med mensen den dagen. Mindre stress enn tamponger og bind. Primolut skal jo brukes før du får mensen, så hvis du ikke vet når du får det blir det litt vanskelig, kanskje? Jeg har aldri hatt stabil mens, men legen sa til meg at det var i orden å ta det sånn ca, og om det var en uke for tidlig var det bare å ta pillene en uke mer liksom. Anonymous poster hash: 01665...f8a
MarianneE Skrevet 26. februar 2015 #19 Skrevet 26. februar 2015 Besøk? Uka? Klarer du ikke skrive mensen? Da jeg leste overskriften, trodde jeg du trengte råd angående folk som kommer uanmeldt på besøk på bryllupsdagen. Anonymous poster hash: 826a9...472 +1
skruf Skrevet 26. februar 2015 #20 Skrevet 26. februar 2015 (endret) Haha, jeg også trodde du snakket om besøk som kom til deg på selve bryllupsdagen, og skulle til å skrive at moren min bodde hos oss ifm bryllupet vårt Uansett, hvis du ikke vet når mensen kan dukke opp så ville jeg bare ha puttet et bind i trusa. Det vil jo ikke merkes uansett av andre enn deg selv. Dukker ikke mensen opp så er det bare å fjerne bindet før selve bryllupsnatta. Jeg vet dette ikke er anbefalt hvis du ikke blør, men du kunne kanskje bare ha stappet oppi en tampong for sikkerhets skyld, det er jo snakk om bare 1 gang. På apoteket får du kjøpt tamponger som heter Ellen, de inneholder melkesyrebakterier som er bra for floraen "der nede" og du tørker ikke helt ut. Bare husk å napp den ut før bryllupsnatta.. Sånne tabletter for å utsette mens er jeg skeptisk til. Ei venninne av meg benyttet seg av de engang hun skulle på ferie til varmere strøk, og hun ble sinnsykt oppblåst i magen, type skikkelig gravid-mage. Dessuten så hadde hun små gjennombruddsblødninger hele tiden. Da hun kom hjem og avsluttet tablettene så fikk hun en mens som var av en annen verden. Blodeksplosjon deluxe. Jeg fikk faktisk ei blødning på morgenen bryllupsdagen selv om jeg ikke skulle ha mensen i det hele tatt. Tror rett og slett det var utslag av stress og nerver. Puttet i en tampong og var glad for at jeg kjenner forloveren min så godt, for hun måtte være med inn på do og holde opp kjolen for meg... Heldigvis så ga det seg etter noen timer! Endret 26. februar 2015 av skruf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå