Gå til innhold

Ok skistøvler?

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg trenger nye skistøvler (langrenn), men det er en del år siden jeg kjøpte langrenssutstyr sist, og er derfor usikker på hva som er bra. Så på noen fra Alfa på tilbud, men har ikke tidligere vært kjent med at de lager skisko og var derfor litt usikker på om jeg skulle kjøpe dem.

Generelt lurer jeg på skisko til turbruk, jeg har ikke et høyt tempo men ønsker selvsagt mest mulig for pengene. :) Hvilken prisklasse bør man da opp i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skøyteskisko, eller vanlig "gå på ski"-sko?

Vet ikke direkte hvor mye pris har å si på skoa, men jeg tenker at du må vel opp i en 1200-1300 kr hvis du vil de skal vare litt. Det aller viktigste er uansett at de sitter godt og behagelig på foten din.

Selv har jeg ingen erfaring med Alfa, annet enn at jeg har prøvd de i butikken. For meg var ikke passformen på Alfa sine sko noe særlig, og jeg synes de er for høye over ankelen. Du kan jo prøve et par i butikk, så du får kjent hvordan de sitter på deg? Ellers anbefaler jeg Fischer eller Madshus hvis du foretrekker lav ankel på skiskoa, sånn som jeg gjør. Selv har jeg Madshus (disse) og de er helt sinnsykt behagelige å gå på ski med. Første gangen jeg brukte de gikk jeg 13 km, og jeg hadde ingen problemer under hele turen. :)

Skrevet

Takk for svar! :) Ja, de skal være til helt vanlig turbruk. Jeg så på disse som var satt ned i pris, men kan vel hende at jeg ville angret på dem. http://www.xxl.no/vintersport/langrenn/langrennstovler/alpina-acl-eve-klassisk-dame-hvit-rod/p/1103509_1_style

Skal sjekke ut de du nevner. :)

Alpina er helt greit, men som sagt spørs det på hvordan de sitter på foten din. Du kan jo dra til en butikk å se hvilke du synes er mest behagelig å ha på. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...