Gå til innhold

Registrert leiekontrakt for å få støtte fra NAV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Nå har det seg slik at jeg er nødt å slutte i jobben min, sliter med deprisjon og vil ikke jobbe med det jeg gjør, noe som gjør det til et slit å komme gjennom hver dag.. Men det som også er problemet er at her fins seriøst ikke andre jobber å ta, hvertfall ikke nå, kan heller ikke gå uten inntekt, så da kommer jo selvfølgelig NAV inn i bildet.. Nå betaler jeg og samboer 5000 i leige + strøm, altså jeg betaler 2500 og annenhver strøm ca. Det som er hoved spørsmålet er om vi ha leiekontrakt for at jeg skal få støtte for det? For dette er ikke noe vi har..

Så lurer på om noen av dere vet dette? Aldri hatt noe med NAV å gjøre, så aner ikke selv..

Anonymous poster hash: 3a1d6...bb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Nå har det seg slik at jeg er nødt å slutte i jobben min, sliter med deprisjon og vil ikke jobbe med det jeg gjør, noe som gjør det til et slit å komme gjennom hver dag.. Men det som også er problemet er at her fins seriøst ikke andre jobber å ta, hvertfall ikke nå, kan heller ikke gå uten inntekt, så da kommer jo selvfølgelig NAV inn i bildet.. Nå betaler jeg og samboer 5000 i leige + strøm, altså jeg betaler 2500 og annenhver strøm ca. Det som er hoved spørsmålet er om vi ha leiekontrakt for at jeg skal få støtte for det? For dette er ikke noe vi har..

Så lurer på om noen av dere vet dette? Aldri hatt noe med NAV å gjøre, så aner ikke selv..

Hvorfor ringer du ikke nav og spør??? :klo:

Anonymous poster hash: e1a7b...6d8

• Liker 1
Skrevet

Å slutte i en jobb for å få sosialstønad bør du egentlig få så mange råd på....

Det gjør man jo ikke. Deprimert eller ei...Ta deg sammen! Vi er alle "deprimerte" og mistrives i livet tidvis.

Du kan ikke ta ferie fra livet.

Anonymous poster hash: 0fcd4...ba7
  • Liker 4
Skrevet

Slutter jo ikke for å støtte.. Slutter fordi jeg klarer ikke mer, er ikke bare litt deprimert, det er ekstremt og trives ikke i jobben, så ikke gjør saken bedre.. Er ikke deprimert pga jobben.. Var vist feil plass å spørre dette..

Skrevet

Og hvor har du tenkt å registrere den leiekontrakten?

Visste ikke engang at det var noe register for sånt jeg.

Anonymous poster hash: b99ce...360

• Liker 1
Skrevet

Dersom du er syk/deprimert er løsningen å gå til legen og bli sykemeldt og få hjelp. Sosialstønad passer ikke inn i din situasjon.

• Liker 6
Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg blir forundret om du skulle få støtte fra NAV til husleie når du har samboer som jobber?

Anonymous poster hash: 6c87c...dfb
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Du kan motta sosialhjelp til livsopphold og husleie om du er arbeidsledig og da må signert kontrakt (feks den fra forbrukeråde)vedlegges. Tjener samboeren din nok til å betale husleie vet jeg ikke om du får motta noe. Om du får innvilget noe hjelp til husleie oppfordres du også til å søke om støtte fra husbanken. Dine inntekter/konto utskrifter for siste tre mnd må legges med også er jeg litt usikker på hva du må få med fra inntekten til din samboer. Ring nav å spør. Lykke til: )

Endret av QueenK
Skrevet

Du må ta kopi av leigekontrakten etter du har skrevet den, og levere inn så fort som mulig på et ditt lokale nav kontor! viss dem ikke får den raskt nokk kan det være du ikke får første leiga til den skal betales. Men du bør jo virkelig gå innom å få deg en saksbehandler eller noe sånnt.

Gjest Blondie65
Skrevet

Men hvorfor skal du slutte i jobb før du har fått en ny en når du er syk? Er det ikke bedre å sykemelde deg?

Skrevet

Ja, hvorfor sykemelder deg ikke? Vet ikke om du har noe særlig mye rett på penger fra NAV hvis det er du selv som sier opp. Er det ikke karantene på 3 mnd.?

Anonymous poster hash: 7e3d3...259

Gjest Keikolina
Skrevet

Kopi av husleie kontrakten + andre papirer. Samboere har ikke forsørgerpliktig for hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...