AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #1 Skrevet 24. februar 2015 Leverte tre avføribgsprøver hos legen etter å ha hatt legetime to dager før. Den ene prøven ville jeg få svar på i løpet av dagen og skulle bare ringe etterhvert. Jeg ga sekretæren prøvene og skulle til å gå. Jeg får beskjed om at jeg skulle betale ytterlige 100 kroner for å ha kjørt hen til legen for å levere prøver som fastlegen ba meg ta... Jeg skjønner ikke hvordan det kan koste meg 100 kroner for å levere prøvene når jeg har betalt for legetimen? Tok også blodprøver som jeg kan ringe om i dag. Blir det 100 kroner i posten for å få svar på disse også eller? Synes dette er tulle gebyrer og 100 kroner synes jeg var veldig så mye for å gi sekretæren en konvolutt og gå igjen....Anonymous poster hash: 15bf1...b76
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #2 Skrevet 24. februar 2015 Du må betale for selve undersøkelsen, og dersom den ikke ble rekvirert da du var på legetime, må du selvsagt betale for den når du leverer prøven. Det er ikke legesenteret som tar disse pengene, det er stedet som utfører undersøkelsen (sykehuset, eller en annen lab) som får disse pengene. Anonymous poster hash: b6859...5da 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #3 Skrevet 24. februar 2015 Disse prøvene er forresten ikke inkludert i prisen for legetimen, hvis det var det du trodde. De kommer alltid utenom. Anonymous poster hash: b6859...5da 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #4 Skrevet 24. februar 2015 Takk for svar! Hvordan blir det da med blodprøvene jeg tok hos fastlegen? Var prisen etter legetimen inkludert her?Anonymous poster hash: 9155d...fe9
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #5 Skrevet 24. februar 2015 Takk for svar! Hvordan blir det da med blodprøvene jeg tok hos fastlegen? Var prisen etter legetimen inkludert her?Anonymous poster hash: 9155d...fe9 Dersom disse prøvene ble rekviret av legen da du satt på kontoret (dvs. du fikk med deg rekvisisjonen i hånda og tok blodprøver etter timen), så har du som regel betalt for disse da du betalte for timen. Anonymous poster hash: b6859...5da
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #6 Skrevet 24. februar 2015 Dersom disse prøvene ble rekviret av legen da du satt på kontoret (dvs. du fikk med deg rekvisisjonen i hånda og tok blodprøver etter timen), så har du som regel betalt for disse da du betalte for timen. Anonymous poster hash: b6859...5da Det stemmer det. Det var greit å vite. Anonymous poster hash: 9155d...fe9
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #7 Skrevet 24. februar 2015 Ser på regningen nå. "Enkel pasientkontakt, forespørsel, rådgivning, 50,-" De andre 50 kronene var "Taking av prøver". Jeg leverte prøven, fikk en giro og gikk igjen?? Anonymous poster hash: 9155d...fe9
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #8 Skrevet 24. februar 2015 Det er helt vanlig og riktig måte å gjøre det på. Du kan godt være uenig, men noen må faktisk håndtere prøvene, analysere dem og handle ut fra prøvesvarene. Og det skal man selvsagt betale for.Anonymous poster hash: 236e7...da9
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #9 Skrevet 25. februar 2015 Ser på regningen nå. "Enkel pasientkontakt, forespørsel, rådgivning, 50,-" De andre 50 kronene var "Taking av prøver". Jeg leverte prøven, fikk en giro og gikk igjen?? Anonymous poster hash: 9155d...fe9 Trodde du at prøven bare ble stående der uten at noen gjorde noe med den da eller?Anonymous poster hash: 7e09e...b20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå