Gå til innhold

HVILKEN kakao øker forbrenningen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg hører kakao, tenker jeg på toro sin. Men det kan da umulig værre denne som lker forbrenningen?? Jeg leste på kk at kakao øker forbrenningen, men det sto ikke hvilken. Så..er det noen som vet?

Anonymous poster hash: d24e1...f10

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Det er kardio ikke kakao som øker forbrenningen :P

• Liker 13
Skrevet

De mente sikker kakaobønner. Dvs sjokolade med så høy andel kakao som mulig.

Det var nok ikke Toro drikkekakao, som i sjokoladedrikk, den artikkelen tenkte på.

Anonymous poster hash: 51be1...8f0
  • Liker 1
Skrevet

Ingen. Hvis det fungerte ville du fått det hos legen.

Anonymous poster hash: 0f37d...f76

• Liker 1
Skrevet

Det er nok snakk om kakao i form av bønnen eller pulver malt av bønnen. Ikke drikken med melk.

Og det er nok riktig at kakao øker forbrenningen, men effekten er mer beskjeden enn kaffes effekt. Så putter du melk i så ender du bare opp med å innta mer energi uten å bruke den.

Skrevet

Hvis du stikker hånda ned i koppen etter at kakaoen nettopp har kokt opp, vil du oppnå en forbrenning. Holder du hånda der lenge, øker du forbrenningen. Men hvorfor vil du dette, det høres jo både vondt og meningsløst ut?

• Liker 9
Skrevet

Hvis du stikker hånda ned i koppen etter at kakaoen nettopp har kokt opp, vil du oppnå en forbrenning. Holder du hånda der lenge, øker du forbrenningen. Men hvorfor vil du dette, det høres jo både vondt og meningsløst ut?

har jeg i det heletatt nevnt noe med å stikke hånda mi i en kopp med kakao?? Nei?? Ikkesant

Skrevet

det er kjent at mørk sjokolade er bra for forbrenningen (i en viss mengde så klart), så det er ikke snakk om toro sjokoladedrikk. men heller kakaobønner det er snakk om :) tra deg et par biter med den mørkeste sjokoladen du finner (70 eller 80%). det smaker litt for bittert for min del, men er den sunneste sjokoladen :)

Anonymous poster hash: 24cef...850
Skrevet

All kakao. Sjokolade derimot...

Anonymous poster hash: e2d5a...668

Skrevet

All kakao. Sjokolade derimot...

Anonymous poster hash: e2d5a...668

sjokolade er jo laget av kakaobønner så skjønte ikke helt logikken din :) melkesjokolade derimot, ikke sundt. sjokolade over 70% er sunnest :)

Anonymous poster hash: 24cef...850

Skrevet

:skratte:

Skrevet

Når jeg hører kakao, tenker jeg på toro sin. Men det kan da umulig værre denne som lker forbrenningen?? Jeg leste på kk at kakao øker forbrenningen, men det sto ikke hvilken. Så..er det noen som vet?

KK har heller ingen problemer med å fronte astrologi, så jeg ville ikke sett på dem som noen forskningsinstitusjon.

Skal du øke forbrenningen din, er jeg redd for at du må gjøre noe aktivt som inkluderer joggesko. Det fins ingen quick fix.

Anonymous poster hash: f3788...29a

• Liker 2
Skrevet

Hva med chilikakao da? Chili er jo kjent for å sette fart på forbrenningen.

Skrevet

– Dyrestudier viser sågar at mørk sjokolade kan øke kaloriforbruket ditt slik at du bruker flere kalorier uten å bevege deg mer. Ikke nok med det - kakao øker forbrenningen av helsefarlig bukfett, slik at midjemålet ditt krymper, forteller hun.

Er det dette (pil opp) du tenker på? Fra denne artikkelen? Det er i så fall snakk om bønnene som kakaodrikken er laget på, ikke Toro sine sjokoladedrikker. Så jo mer kakaopulver og jo mindre sukker, jo bedre er det.

Anonymous poster hash: 030a3...f17

Skrevet

Hva med chilikakao da? Chili er jo kjent for å sette fart på forbrenningen.

Nei. Det er kun markedsføringsløgn. Du finner ikke en eneste seriøs undersøkelse som støtter den påstanden.

Anonymous poster hash: 0f37d...f76

Skrevet

Det er mye kalorier i kakao. Det hjelper ikke å øke forbrenningen ved å dytte i deg masse kalorier. Ta deg en kaffe i stedet. Det er omtrent kalorifritt og koffein skal visst øke forbrenningen også. Fysisk aktivitet skal visst også hjelpe, har jeg hørt :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...