Gå til innhold

Frekt å ringe rundt (dyreklinikk)?

Anbefalte innlegg

Gjest Veritaserum
Skrevet

Har to pusekatter som skal kastreres, lever på AAP, så pris har mye å si. Har lest litt rundt og funnet en håndfull potensielle dyreklinikker som er bra og som jeg føler meg trygg på. Men, så er det pris. Det varierer noe enormt, og som sagt, lever på AAP.

Er det frekt å ringe rundt og høre hva de tar for kastrering for to puser? (har sjekket nettet, finner ikke informasjon om alle klinikkene, og det meste av informasjonen er gammel)

Før du begynner å angripe meg ang det å skaffe meg katter når jeg har "dårlig økonomi". Ja jeg har spart opp en god slump med penger, dette var noe jeg tenkte på FØR jeg skaffet meg katter. Men det er forskjell på å betale 1300,- og 2500,- for kastrering (eller hva nå prisene, det varierer noe til de grader).
Det er ikke det at jeg ikke har rå til å betale, men det at jeg ikke er villig til å betale blodpris når det er en annen klinikk som er like bra til mindre pris. Og eneste grunnen til at jeg betaler sykt mye er fordi jeg ikke tok meg tid til å sjekke prisene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke frekt. Det er veldig lurt.

• Liker 11
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Det er overhodet ikke det minste frekt.

Signerer Honey Dew i at det er tvert i mot veldig smart, og veldig klokt av deg å gjøre :Nikke:

Ring rundt og hør hva de ulike vetrinærklinikkene tar for å kastrere pusene dine, - det er nemlig fort en krone eller to å spare for deg.

Klokt tenkt, du har min fulle støtte i å sjekke priser rundt om kring.

Kanskje du også kan få rabatt siden du har 2? - det kan det være verd å spørre om pakke-pris på :)

Endret av Lille-pus
Skrevet

Nei, det må da være helt innafor. Vi skjekker jo prisen på det meste, så hvorfor ikke også dyreklinikker? Bare å ringe i veg etter min mening :Nikke:

Skrevet

Også gjerne en pakkepris på vaksinering, kastrering og ID merking i samme slengen. Om kattene går ute da, vel å merke.

• Liker 2
Gjest Veritaserum
Skrevet

Har ringt til 6 dyreklinikker.. Har en igjen men må høre med mamma om hun har nummeret.
Den billigste så langt koster 1600kr, den dyreste, 2500. Den billigste har en kampanje gående akkurat nå, og det hadde jeg ikke vist om jeg ikke hadde ringt. Sjekket facebook, google OG hjemmesiden, ikke noe informasjon om verken kampanje eller pris.

Føler meg litt slem som bruker opp tiden deres, men ser de fleste klinikkene har et kontor-nummer og et akutt-nummer. Så håper de går bra.

Den dyreste har (hadde det ihvertfall) faktisk dårlig rykte, og det var der katten min døde for mange år siden. Fikk feil behandling (fikk høre det av en annen veterinær mange år etter. Fikk ikke informasjon vi hadde krav på). Men den veterinæren har fått sparken for lenge siden. Så tenkte å sjekke ut prisen.

Har ikke tenkt å ta pakkepris. De er allerede vaksinert og ID trenger de ikke, er innekatter. Men den dagen de blir utekatter, da skal de bli ID merket så klart :)

Skrevet

Det er aldeles ikke dumt å gjøre det.

Rundt disse tider pleier det også å være kampanje på kastring.

Prisene pleier da å ligge på rundt 900 kroner.

Gjest Veritaserum
Skrevet

Det er aldeles ikke dumt å gjøre det.

Rundt disse tider pleier det også å være kampanje på kastring.

Prisene pleier da å ligge på rundt 900 kroner.

Den billigste har 925 for en, og rabatt oppå kampanjen for katt nummer to, og hun sa 1600 til sammen :D

• Liker 1
Skrevet

Hvis du bor i en by, lønner det seg kanskje å sjekke nabokommuner. Pleier å være billigere ute på "bygda".

Anonymous poster hash: 346cf...0c6
Skrevet

Den billigste har 925 for en, og rabatt oppå kampanjen for katt nummer to, og hun sa 1600 til sammen :D

Så bra, da lønner det seg virkelig å ringe rundt.

Skrevet

Det er da ikke frekt å sammenligne priser?

Jeg gjør det feks når jeg skal kjøpe noe feks på prisjakt.no og reiser feks på expedia.no. Sammenligner også priser ved å eventuelt ringe rundt, det gjorde jeg da jeg skulle fjerne visdomstann, og jeg har ikke dårlig økonomi heller..ser ikke vits med å betale for mye for den samme tjenesten...

Gjest Veritaserum
Skrevet

Hvis du bor i en by, lønner det seg kanskje å sjekke nabokommuner. Pleier å være billigere ute på "bygda".

Anonymous poster hash: 346cf...0c6

det jeg har tenkt å ringe senere i dag :D Er usikker på om jeg har funnet riktig klinikk, det er på bondelandet. Så skal høre med mamma om hun fortsatt har nummeret, begge hundene våre ble kastrert der, og ei ble avlivet der.

Gjest Veritaserum
Skrevet

Det er da ikke frekt å sammenligne priser?

Jeg gjør det feks når jeg skal kjøpe noe feks på prisjakt.no og reiser feks på expedia.no. Sammenligner også priser ved å eventuelt ringe rundt, det gjorde jeg da jeg skulle fjerne visdomstann, og jeg har ikke dårlig økonomi heller..ser ikke vits med å betale for mye for den samme tjenesten...

Det jeg tenker også, men vet hvordan folk er på KG vanligvis. "hvorfor har du katter dersom du ikke er villig til å betale for kastrering" og masse angrep i den duren.

Selv om at jeg har flere tusen ekstra lagt av, begynte å spare to år før jeg i det hele tatt begynte å se etter katt (som tok meg nesten et år).

Vil ikke få dårlig skyldfølelse på grunn av ignorante folk, som kun ønsker å spre negativitet rundt seg. Vet om en klinikk her i nærheten som er latterlig billig, men igjen, de har et sykt dårlig rykte og jeg vet om flere hunder og katter som har død der, av små filleting på grunn av dårlig behandling. Så det er uaktuelt, samme hvor mye (eller lite) de koster.

• Liker 3
Skrevet

Har to pusekatter som skal kastreres, lever på AAP, så pris har mye å si. Har lest litt rundt og funnet en håndfull potensielle dyreklinikker som er bra og som jeg føler meg trygg på. Men, så er det pris. Det varierer noe enormt, og som sagt, lever på AAP.

Er det frekt å ringe rundt og høre hva de tar for kastrering for to puser? (har sjekket nettet, finner ikke informasjon om alle klinikkene, og det meste av informasjonen er gammel)

Før du begynner å angripe meg ang det å skaffe meg katter når jeg har "dårlig økonomi". Ja jeg har spart opp en god slump med penger, dette var noe jeg tenkte på FØR jeg skaffet meg katter. Men det er forskjell på å betale 1300,- og 2500,- for kastrering (eller hva nå prisene, det varierer noe til de grader).

Det er ikke det at jeg ikke har rå til å betale, men det at jeg ikke er villig til å betale blodpris når det er en annen klinikk som er like bra til mindre pris. Og eneste grunnen til at jeg betaler sykt mye er fordi jeg ikke tok meg tid til å sjekke prisene.

Hvor bor du? Bor du i nærheten av Moss, så har de en super kampanje nå. Chip og kastrering av hannkatt for litt over 800 kr :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Se der ja :)

Og så vil jeg gjerne gi deg en elektronisk blomst fordi du tenker så klokt som du gjøre når du også tar inn erfaringer i bildet, og ikke bare ser på prisen alene, men setter pris og kvalitet/erfaringer sammen til et helhetsbilde.

Jeg liker deg, og det er jeg helt overbevist om at det er to puser som gjør også :)

:blomst:

Skrevet

Her kan du lese, du må chippe og kastrere da, går ikke an å velge :)

post-75644-0-61521700-1424773553_thumb.j

Gjest Veritaserum
Skrevet

Se der ja :)

Og så vil jeg gjerne gi deg en elektronisk blomst fordi du tenker så klokt som du gjøre når du også tar inn erfaringer i bildet, og ikke bare ser på prisen alene, men setter pris og kvalitet/erfaringer sammen til et helhetsbilde.

Jeg liker deg, og det er jeg helt overbevist om at det er to puser som gjør også :)

:blomst:

Aw takk, prøver å gjøre mitt beste. Kun det beste for mine to små puser, har ventet på de i 8 år. Brukte lang tid på å finne to som jeg elsket med en gang, og ikke bare to randome puser bare for å ha katt.

Her kan du lese, du må chippe og kastrere da, går ikke an å velge :)

Bor dessverre ikke i nærheten av Moss, men får se hvilken klinikk jeg går får, og om de har et supert tilbud så går jeg så klart for begge deler med en gang. Har lagt av penger til det :)

• Liker 1
Skrevet

Aw takk, prøver å gjøre mitt beste. Kun det beste for mine to små puser, har ventet på de i 8 år. Brukte lang tid på å finne to som jeg elsket med en gang, og ikke bare to randome puser bare for å ha katt.

Bor dessverre ikke i nærheten av Moss, men får se hvilken klinikk jeg går får, og om de har et supert tilbud så går jeg så klart for begge deler med en gang. Har lagt av penger til det :)

Åh, det var dumt da. Men, lykke til da :blomst:

Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Har jobbet på dyreklinikk, og vi fikk ofte telefoner om pris osv fordi de gjerne ville velge det billigste. Vi tenkte aldri noe over det, og tror ikke andre klinikker tenker særlig over det.

Så ikke føl at det er frekt :)

• Liker 1
Skrevet

Neida, det er vel helt normalt. Var det en avansert operasjon som det trengtes spesialkompetanse til ville jeg bare valgt de beste, men dette er en rutineoperasjon og derfor helt ok å velge ut fra pris. Ta en ringerunde. Og flott at du kastrerer!

Anonymous poster hash: 1eca2...e3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...