Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei der!!

Er det noen som kan hjelpe meg litt??!!

jeg har tenkt å bestille fra strawberrynet (eller kanskje andre...) men er litt i tvil.

Er det sikkert?

Hvordan gjør man det egentlig med betaling og slikt...

og alt det der med sånn når det blir over 200 kr og slikt. dere har pratet en del om det her,men.... Jeg er liksom ikke heeelt med enda. Litt blond,jah!! :oops:

Men hadde vært fint om noen kunne fortalt meg noe,ja... Litt enkelt,gjerne...Slik at jeg forstår det!

Jeg bruker en del dyrere produkter og da blir det billigere på nettet,men jeg har ikke fått gjort det enda, men håper på noe hjelp!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert.

Du betaler med kredittkort, ved at du oppgir hele kortnummeret i et dertil egnet skjema.

Handleprosessen er selvforklarende på SN sine sider, men tungvint å forklare her. Bare gå inn og velg det du vil ha og "proceed to checkout", så går det av seg selv. Du kan avbryte på hver ny side hvis du blir redd.

SN oppgir ikke varenes verdi på pakken, eller de merker det som gave og ikke vare, så du behøver ikke å bekymre deg om 200-kronersgrensa. Hvis du bestiller masse så pakka blir veldig stor, kan det imidlertid hende tollen blir nysgjerrig og pakker den opp. Da blir det opp til deg å bevise innholdets pris. Selv kjenner jeg ingen som har opplebd dette, har bare hørt om det.

SN ligger i Asia, og mange merker har et litt annet varesortiment der enn her. Det skjønner du fort.

Lykke til, det går nok bra skal du se :)

Skrevet

Jo, SN skriver verdi utenpå pakken. Før skrev de ned verdien, men de har visstnok begynt å skrive riktig verdi. Vet ikke nå i det siste - men skal bestille om en uke, så da får jeg se; skal uansett ikke ta sjansen på over 200,-! Liker ikke toll-tull :-x

Uansett er det en viss fare for å bli stoppet i tollen, og måtte dokumentere verdien.

Det er uansett en fordel at verdien står på pakken, da går det fortere i tollen (riktignok dersom den er under 200,-)

Når man bestiller er det varenes verdi som må holdes under 200,-

La oss si du bestiller for 189,- og frakten er på 50,- så går det helt fint. Nå er jo ikke det aktuelt på SN da, hvor det er gratis frakt. Gratis frakt er jo ideelt når man må dele opp i flere forsendelser :-)

Lykke til, det er bare første gangen det er litt skummelt -etterhvert blir det litt vel lett :wink:

Skrevet

Okay,takk begge to! Jeg SKAL nå... Er vel bare litt for pinglete,tenker jeg...

Men da lønner det seg kanskje å bestille flere pakker for under 200 kr da....??Eller...Åssen gjør dere det? Mange ting koster jo over 200 NOK der,så....

Så hvis man har for eksempel for 450 kr,så blir det 50 kr for frakta uansett om det bare er 50 kr eller 400 kr over???

Forresten.... Noen gode produkter å anbefale som man får kjøpt billigre?? Jeg har sensibel hud,og sliter med en del urenheter..

Men...Gleder meg til å bestille altså!! :danse:

Gjest Ethereal
Skrevet

Strawberrynet tar ingenting i frakt uansett.

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å prøve å bestille Ibiza hippie parfymen som er 100 ml. Den koster 500 kroner og da lurer jeg på om den helt sikkert blir stoppet i tollen, siden den er over 200-grensen? Hva tror dere? Går d bra når det er bare ett produkt eller hva? Å hvor mye må jeg da betale i tillegg dersom den blir stoppet? Hvor lang tid går det ca?

Gjest Ethereal
Skrevet

Du må betale 24% moms i tillegg, og en avgift til Posten på 70kroner. Men den parfymen er utgått, så du kan vel ikke få tak i den på annet vis, og da er vel valget ganske lett?

Skrevet

Er det ikke slik at Strawberry betaler evt.tollutgifter?Dette har jeg ihvertfall hørt rykter om...

Skrevet

Hvis man handler gjennom Kvinneguidens butikk vet jeg i alle fall at Strawberrynet i etterkant refunderer alle utgifter man får om varene stoppes i tollen.

Skrevet
Hvis man handler gjennom Kvinneguidens butikk vet jeg i alle fall at Strawberrynet i etterkant refunderer alle utgifter man får om varene stoppes i tollen.

De har alltid gjort det for meg uansett om jeg har bestilt direkte fra SN.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...