AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #1 Skrevet 23. februar 2015 24 kvm, sovealkove, lite kjøkken og stue i samme rom + eget bad. Passer beskrivelser hybel eller leilighet? Anonymous poster hash: 7e4e4...09d
fresia Skrevet 24. februar 2015 #3 Skrevet 24. februar 2015 hybelleilighet går det jo også an å si. er det vanlig kjøkken eller hybelkjøkken? når jeg hører hybel så tenker jeg hybelkjøkken med to kokeplater osv. og et sted man bare bor når man studerer. bor selv i en liten leilighet med sovealkove, men ville ikke kalt det en hybel. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #4 Skrevet 24. februar 2015 Kaller hybelen min for leilighet. Har 23 kvadrat For meg så føles det som en leilighet. Anonymous poster hash: 38752...b4d
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #6 Skrevet 24. februar 2015 Det du beskriver er en ettroms, også kalt hybelleilighet. Det er en misforståelse ute og går blant folk som kaller dette en hybel, da en hybel er ett rom uten eget kjøkken og bad. Hybler leies ut med felles kjøkken og bad, og selv om en har eget toalett og et tekjøkken er dette en hybel. Dersom du feks leier ett rom hjemme hos noen, eller i en blokk der det er ett rom med egen servant til å vaske seg men ikke noe mer, er dette en hybel i ordets rette forstand. Ettromsleiligheter/hybelleiligheter er selvstendige boenheter med egen inngang, egen strømmåler, egen varmtvannstank og der kun evt vaskerom deles med andre leiligheter. Med andre ord er det du beskriver IKKE en hybel. http://no.wikipedia.org/wiki/Hybel Anonymous poster hash: 75f20...121 1
Nolke Skrevet 25. februar 2015 #7 Skrevet 25. februar 2015 Jeg ville kallt dette en studioleilighet eller hybel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå