AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #1 Skrevet 23. februar 2015 Nå er jeg lei av å føle meg stygg over kroppen min, nå er det på tide å gjøre noe med det. Jeg er 166 cm fordelt på 64,4 kg. Jeg føler meg stor i forhold til alle andre på min alder. Jeg spiser noe godteri hver dag, som kjeks, sjokolader, drops osv.. Mye karbohydrater og lite frukt/grønnsaker. Trener heller ikke nå for tiden pga sykdom, så planen er endring av kosthold først og kanskje litt styrketrening hjemme. Men hvor skal jeg begynne? Noen tips? Anonymous poster hash: c8e0a...a27
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #2 Skrevet 23. februar 2015 Nå er jeg lei av å føle meg stygg over kroppen min, nå er det på tide å gjøre noe med det. Jeg er 166 cm fordelt på 64,4 kg. Jeg føler meg stor i forhold til alle andre på min alder. Jeg spiser noe godteri hver dag, som kjeks, sjokolader, drops osv.. Mye karbohydrater og lite frukt/grønnsaker. Trener heller ikke nå for tiden pga sykdom, så planen er endring av kosthold først og kanskje litt styrketrening hjemme. Men hvor skal jeg begynne? Noen tips? Anonymous poster hash: c8e0a...a27 Forresten så er målet mitt å gå ned 10-13 kg.Anonymous poster hash: c8e0a...a27
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #3 Skrevet 23. februar 2015 Hei! Hvor gammel er du? Jeg skal starte med det samme tenkte jeg. Skal begynne å gå turer hver dag med hunden min og følge blogilates nybegynner kalender Anonymous poster hash: 69217...f6b
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #4 Skrevet 23. februar 2015 Hei! Hvor gammel er du? Jeg skal starte med det samme tenkte jeg. Skal begynne å gå turer hver dag med hunden min og følge blogilates nybegynner kalender Anonymous poster hash: 69217...f6b Så gøy at vi er flere! Er 18, hva med deg? Har selv hund som jeg går tur med 4 ganger daglig men ellers null trening.. Skal sjekke det ut TSAnonymous poster hash: c8e0a...a27
Gjest Runforit Skrevet 24. februar 2015 #5 Skrevet 24. februar 2015 Begynn med kostholdet. Få inn balanse i kostholdet mellom proteiner, fett og gode trege karbohydrater. Sett opp en matplan for uka med frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds. Planlegg hva du skal ha hver dag og handle inn for en uke om gangen. Da slipper du å tenke på tom mage og dager du ikke har inspirasjon slik at du lettere tyr til dårlige valg. Google matblogger og få ideer til gode og sunne måltider. (Lavkarbogjortenkelt.net, foodbyvictoria etc) Bli flinkere å lage mat fra bunn av så har du også mer kontroll på hva du får i deg. Ikke legg deg under 1500 kcal per dag. Da vil du gå ned på en sunn måte, samt at du vil få i deg nok næring slik at du kan holde på den nye livsstilen resten av livet fremfor en kræsjdiett det du kjører deg selv i grøfta.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #6 Skrevet 24. februar 2015 Skal du gå ned 10-13kg? Det hørtes altfor mye ut! Jeg er selv 166 og veier 59-60kg og ganske godt trent og slank.. Jeg anbefaler styrketrening. Fitnessbloggen har en kalorikalkulator som kan regne ut hva slags kalorinivå du skal ligge på (veiledene hvertfall). Anbefaler disse linkene: http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ http://fitnessbloggen.no/8-grunner-jenter-styrketrening/ Anonymous poster hash: f68fb...7f6
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #7 Skrevet 25. februar 2015 Hvis du har som mål å bli undervektig så er DDT kanskje ikke et bra utgangspunkt?Anonymous poster hash: a9232...b2f
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #8 Skrevet 25. februar 2015 Hva er DDT? Anonymous poster hash: 123d5...6b4
minister-mio Skrevet 25. februar 2015 #9 Skrevet 25. februar 2015 Spis godteri en eller to dager i uka, ikke vær dag
Millimani Skrevet 25. februar 2015 #10 Skrevet 25. februar 2015 Nå er jeg lei av å føle meg stygg over kroppen min, nå er det på tide å gjøre noe med det. Jeg er 166 cm fordelt på 64,4 kg. Jeg føler meg stor i forhold til alle andre på min alder. Jeg spiser noe godteri hver dag, som kjeks, sjokolader, drops osv.. Mye karbohydrater og lite frukt/grønnsaker. Trener heller ikke nå for tiden pga sykdom, så planen er endring av kosthold først og kanskje litt styrketrening hjemme. Men hvor skal jeg begynne? Noen tips?Anonymous poster hash: c8e0a...a27 Slutt å spis godteri hver dag! Legg om kostholdet, og spis mer frukt og grønt. Hvor du skal begynne er helt opp til deg selv. For øvrig kan ikke jeg se for meg at du er stor i forhold til andre. Du er 166 cm høy, og veier 64,4 kg, - det er da helt perfekt
snurk Skrevet 25. februar 2015 #11 Skrevet 25. februar 2015 Jeg synes ikke vektnedgang i seg selv er et særlig bra mål å ha. Det er bedre å gå etter kroppsmål (f.eks magemål, midjemål, armer, lår etc). Jeg ser noen over her nevner at de er 166 og ca 60 kg, samt godt trent. Jeg er 163 og veier 50 kg, men er over hodet ikke godt trent. Allikevel tipper jeg hun på 60 kg har en mye bedre kropp en meg, rett og slett fordi muskler veier mer enn fett. 1
Astalia Skrevet 25. februar 2015 #12 Skrevet 25. februar 2015 Hei du Så flink du er som vil legge om :D Jeg begynte selv på mandag å trodde det kom til å være et helvete men tvert imot. Mandag morgen kasta jeg alt usunt hjemme, kjøpte frukt og grønnsaker jeg liker og lasta ned Lifesum. Den appen kan du bruke for å skrive inn alt du får i deg iløpet av en dag. Du kan tilogmed skanne strekkoder Du begynner med å finne ut hvor mange kalorier du trenger ved å hverken gå opp eller ned også trekker du fra så mange kalorier du er komfortabel med også kan du prøve deg fram:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå