AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #1 Skrevet 23. februar 2015 Hvor mye hadde du gitt til Afrika og andre fattige? Venninna mi spurte meg,og jeg sa at jeg ikke ville gitt noe fordi jeg heller ville brukt pengene på ting jeg får mer nytte, glede og moro av enn å bare gi dem bort til fattige son jeg ikke kjenner. Hva med dere? Anonymous poster hash: 3da29...7f7
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #2 Skrevet 23. februar 2015 Ingenting. Ville delt med familie og de jeg var glad i, i tilleg til å kjøpe meg leilighet. Anonymous poster hash: ba2cc...fa5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #3 Skrevet 23. februar 2015 Ingen stor andel.Anonymous poster hash: 25629...e66
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #4 Skrevet 23. februar 2015 0 kr Anonymous poster hash: a8354...3d9 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #5 Skrevet 23. februar 2015 Godt å se at flere er som meg Anonymous poster hash: 3da29...7f7
Rosewood Skrevet 23. februar 2015 #6 Skrevet 23. februar 2015 Jeg ville investert i egen leilighet, reist litt, og delt litt med de jeg er glad i
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #8 Skrevet 23. februar 2015 Skulle gjerne sagt at jeg hadde gitt mye, men det hadde jeg nok ikke. En del på familie og venner. En del til noen formål her hjemme jeg oppriktig unner det. Betalt ned siste rest av boliglånet. Resten på horer og knark. Ok, hverken horer eller knark, men sannsynligvis omtrent like nyttige ting. Anonymous poster hash: cbf7f...6d9
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #9 Skrevet 23. februar 2015 Jeg hadde nok gitt en del til veldedighet ja, men da til til noe som forgår i Norge. Anonymous poster hash: ca76a...6b1
Gjest Bruce Wayne Skrevet 23. februar 2015 #10 Skrevet 23. februar 2015 I would be cool and piss it all away
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #11 Skrevet 23. februar 2015 Ingenting. Anonymous poster hash: ab947...19f 1
maskineple Skrevet 24. februar 2015 #12 Skrevet 24. februar 2015 (endret) . Endret 30. mars 2015 av kjærligbåttur 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #13 Skrevet 24. februar 2015 Jeg vet ikke hvor mye eller til hvilken veldedighet, men hadde definitivt gitt til noen. Jeg gir alltid litt til veldedigheter i løpet av et år, men har lite penger, så det hadde vært godt å få gitt litt mer:)Anonymous poster hash: 162ca...dec 1
Gjest Cartman Skrevet 24. februar 2015 #14 Skrevet 24. februar 2015 Ville gitt penger til mamma og storebror. I tillegg ville jeg kjøpt meg et fint hus og gitt en del penger til frelsesarmeen, da jeg tror på deres arbeid for de svakeste i samfunnet.
Christiania_Oslo Skrevet 24. februar 2015 #15 Skrevet 24. februar 2015 Kjøpt leilighet og bil Hjulpet mine 4 nærmeste venniner med lån etc Hatt en fet sparekonto Brukt på veldedighet mens jeg var ute og reiste, dvs kjøpt ting til folk i de landene jeg var i.
Mafalda Skrevet 24. februar 2015 #16 Skrevet 24. februar 2015 Etter å ha betalt ned boliglånet og kjøpt en ekstra leilighet til barna, ville jeg splittet resten til sparing og veldedighet. Jeg gir til veldedighet nå (dog litt mer spesifikt enn "Afrika og andre fattige", en uttrykksmålte jeg finner ganske usmakelig), når jeg ikke har så mye til overs, så det er klart jeg ville gjort det hvis jeg plutselig hadde masse ekstra penger. En million eller to, kanskje?
veraa94 Skrevet 24. februar 2015 #17 Skrevet 24. februar 2015 Helt ærlig hadde jeg nok prioritert meg selv og familien. Hadde kjøpt meg leilighet her i Oslo, kjøpt nyy kjøkken til mamma, samt hjulpet henne med å pusse opp det som trengs i huset. Hadde også spandert en bedre ferie på mamma og broren min. Det jeg hadde prioritert som veldedighet hadde vært å melde meg som fast giver til leger uten grenser.
nyher Skrevet 24. februar 2015 #18 Skrevet 24. februar 2015 Hadde bestilt meg tidenes sommerferie! Og kjøpt meg hytte, som er den store drømmen Ville også betalt ned lån og gitt litt til familie. Også sørget for at pensjonisttilværelsen blir bra Hadde ikke gitt en krone til andre land, men støtter gjerne kreftforeningen, dyrebeskyttelsen og andre organisasjoner i Norge.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #19 Skrevet 24. februar 2015 Tror jeg hadde gjort noe helt vilt som f.eks å kjøpe silikonpupper til alle venninnene min eller noe sånt. Anonymous poster hash: 13e66...9ac
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #20 Skrevet 24. februar 2015 Jeg ville tatt med svigers på en fantastisk ferie - de har gjort utrolig mye for oss og hjulpet oss kjempemasse i etableringsfasen:) alltid følt meg velkommen der:) Deretter ville jeg betalt ned all gjeld familien min måtte ha, for så å sette litt ekstra inn på konto for mine søsken. Resten sparing og litt god mat:) Og en fin ferie igjen i sommer! Ville ikke akkurat begynt å flytte inn i ny leilighet eller kjøpt bil osv med en gang, da dette er for... stort... og pengene i så fall ville forsvunnet raskt med store tilhørende utgifter. Vil heller prøve å "glemme" pengene og studere ferdig i hybelen. Og angående fattighjelp: Jeg ville heller bidratt i lokale organisasjoner og hvor jeg kan "se" at pengene hjelper, enn å bare sende dem avgårde til det store utland. Mens jeg skriver dette, innser jeg hvor snever og navlebeskuende jeg er som nordmann, men sånn er det bare... Og 10 millioner kan ikke redde "hele Afrika" heller, det er en relativt lav sum... Anonymous poster hash: f6dda...171
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå