Gå til innhold

matlogg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei idag har jeg spist dette, jeg skal ned i vekt så lurer jeg på om dette er greit?

jeg står opp klokken 7 hver dag, så har veldig lange dager! Drikker bare vann til alle måltider.

frokost klokken 7 : havregrøt rundt 190 kalorier

lunsj klokken 12 : salat med litt kindeybeans, mais, paprika, kyllingbiter og litt skinkebiter. Sånn man for kjøpt på meny.

kom hjem rundt 16:00.. da spiste jeg et knekkebrød med kyllingservelat

middag klokken 20.00 spiste jeg en laksefilet med isbergsalat, litt strimla gulerøtter, hodekål, rødkål og mais..

er dette greit tenker dere?

Anonymous poster hash: ba9e4...1f8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker veldig lite spør du meg!

Du får jo ikke i deg noe som helst fett omtrent. Det er mye tom mat; isbergsalat har veldig lite næring, og selv om det er bra med mye grønnsaker, så trenger du mer fett, mer protein, mer av alt egentlig.

Jeg levde ganske likt som deg veldig lenge, men det var først når jeg begynte å spise MER at jeg faktsik gikk ned i vekt. Jeg fikk i meg altfor lite næring, jeg ble svak og energiløs. Og jeg hadde ikke i nærheten så lange dager som deg!

Anonymous poster hash: 7bf56...680
Skrevet

Nei, det er ikke greit. Alt for lite mat.

Anonymous poster hash: 0a970...523

Skrevet

Det virker veldig lite spør du meg!

Du får jo ikke i deg noe som helst fett omtrent. Det er mye tom mat; isbergsalat har veldig lite næring, og selv om det er bra med mye grønnsaker, så trenger du mer fett, mer protein, mer av alt egentlig.

Jeg levde ganske likt som deg veldig lenge, men det var først når jeg begynte å spise MER at jeg faktsik gikk ned i vekt. Jeg fikk i meg altfor lite næring, jeg ble svak og energiløs. Og jeg hadde ikke i nærheten så lange dager som deg!

blir det mer ok om jeg spiser 1 skyr blåbærjoghurt med en halv banan til kvelds?

Skrevet

Du må ha i deg mer fett og protein. En halv avacado om dagen hadde hjulpet endel, gjerne til frokost ( tilegg til havregrøten) for å gi kroppen mer energi å ta av i løpet av dagen. Ta litt kesam på salaten din som dressing (bland gjerne kesam med litt sitron/lime, salt, pepper og evt noen tørkede urter for en veldig god, sunn og proteinrik dressing). Jeg er ikke verdensmester i kalorier, men jeg har vanskelig for å se for meg at du ligger på mer enn rundt 1000 kalorier om dagen der. Om du er veldig lite aktiv, bør du ligge mellom 1200-1400 for å gå ned i vekt. Om du er medium aktiv bør du ligge på mer.

Hvordan er dagen din, hvor mye beveger du deg på jobb, trener du noe?

Skrevet

Hei Marleen...

Anonymous poster hash: 0d43a...ea7

• Liker 7
Skrevet

Du må ha i deg mer fett og protein. En halv avacado om dagen hadde hjulpet endel, gjerne til frokost ( tilegg til havregrøten) for å gi kroppen mer energi å ta av i løpet av dagen. Ta litt kesam på salaten din som dressing (bland gjerne kesam med litt sitron/lime, salt, pepper og evt noen tørkede urter for en veldig god, sunn og proteinrik dressing). Jeg er ikke verdensmester i kalorier, men jeg har vanskelig for å se for meg at du ligger på mer enn rundt 1000 kalorier om dagen der. Om du er veldig lite aktiv, bør du ligge mellom 1200-1400 for å gå ned i vekt. Om du er medium aktiv bør du ligge på mer.

Hvordan er dagen din, hvor mye beveger du deg på jobb, trener du noe?

er vel en del å går, frem og tilbake.. og jeg trener noen ganger i ukedagene :)

Skrevet

Da må du spise mer. Kroppen din får ikke nok næring; du forbrenner mye mer enn du får i deg, for mye mer, og da ender kroppen opp med å tviholde på det den får.

Spis litt nøtter eller frukt mellom måltider. Drikk gjerne et glass melk til frokost. Avacado og kesam er gull for å tilføre sunt fett og protein. Drikk en smoothie innimellom. Og for guds skyld, spis nå en liten bit sjokolade eller en kjeks eller noe annet som er godt. Maten du beskriver her virker det ikke som om du synes er veldig god eller spennende, bare det som er mat som får det ned i vekt. Mat skal først og fremst være gøy og godt!

Skrevet (endret)

Feil tråd!

Endret av miaw
Skrevet

Emmm.. Marleen? Etter dette innlegget forstår jeg virkelig ikke hvorfor du kommenterer at jeg spiser for lite på innlegget mitt. Herregud

Anonymous poster hash: c96a5...79c
Skrevet

Nå er jeg litt forvirra... Hvem er TS? Eller er det to tråder som blir blanda nå?

Skrevet

Jeg som skrev over er ikke TS. TS heter Marleen, og skrev en kommentar om at jeg visste at jeg spiste for lite, noe hun også gjør.

Anonymous poster hash: c96a5...79c
Skrevet

blir det mer ok om jeg spiser 1 skyr blåbærjoghurt med en halv banan til kvelds?

Det er bedre enn ingenting, men det er ikke bra nok. Det er fortsatt alt for lite. Du bør minst spise 1 skyr og 2 HELE bananer til kvelds. Du må spiser mer gjennom hele dagen.

Anonymous poster hash: 0a970...523

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...