Gå til innhold

Hva mener han med denne meldingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikker om dette er det rette forumet å spørre, men jeg er dater en norsk fyr fortiden (jeg er utenlands og snakker helt greit norsk). Han bor fortiden utenfor Oslo så vi har sett lite til hverandre.

Fikk en tekstemelding om å møtes på torsdag da han kommer til Oslo, men jeg er på reise og kan ikke treffe ham. Jeg spør om han heller kan komme i midten av mars.

Han svarer at Jeg skal se an. Er nok ikke her igjen om lenge.

What does that mean? Kommer han tilbake om litt eller er er det lenge til han er tilbake i Oslo?

Sorry if this is not the right forum. Håper dere kan tyde hva han sier Blir litt flaut å spørre ham.

Tusen takk.

Anonymous poster hash: 9f712...d26
Videoannonse
Annonse
Gjest forvirret jente
Skrevet

Usikker om dette er det rette forumet å spørre, men jeg er dater en norsk fyr fortiden (jeg er utenlands og snakker helt greit norsk). Han bor fortiden utenfor Oslo så vi har sett lite til hverandre.

Fikk en tekstemelding om å møtes på torsdag da han kommer til Oslo, men jeg er på reise og kan ikke treffe ham. Jeg spør om han heller kan komme i midten av mars.

Han svarer at Jeg skal se an. Er nok ikke her igjen om lenge.

What does that mean? Kommer han tilbake om litt eller er er det lenge til han er tilbake i Oslo?

Sorry if this is not the right forum. Håper dere kan tyde hva han sier Blir litt flaut å spørre ham.

Tusen takk.

det å tyde hva en mann mener, er ofte ikke enkelt, og jeg synes den setningen er var ganske så forvirrende :klo: så kanskje det bare hadde vært like greit å spørre han?

Skrevet

Du har nok rett. Meldingen er litt forvirrende... og jeg som trodde jeg var dårlig i norsk :P

• Liker 1
Skrevet

Setningen hans er dårlig formulert. Men det han skriver, er at det trolig er lenge til han skal tilbake til oslo igjen. Mye lenger enn til midten av mars.

Anonymous poster hash: 4f348...1ad

• Liker 5
Skrevet

Han skal se ann hva han får til, men mest sannsynlig er det lenge til han er i Oslo igjen. Så han tror ikke han kommer i Mars, men det kan hende. :)

Gjest forvirret jente
Skrevet

er jo og en "fare" for at han rett å slett har skreve feil, om han har vært litt distrahert i skrivingsøyeblikket, så er det fort gjort at et ord sniker seg inn, som ikke skal være der, eller at et ord blir glemt ;)

Skrevet

Tusen takk for avklaringen dere. Jeg trodde først han mente at det ikke er lenge til han kommer tilbake, men etter å ha lest meldingen ett par ganger, så tror jeg det blir lenge til han kommer igjen...

Takk for hjelpen!

Skrevet

Jeg hadde tolka det som om det er lenge til han kommer tilbake.

Anonymous poster hash: 54e5e...87c
Gjest Hummels
Skrevet

Jeg tror han mener, er nok her igjen om ikke lenge. Kanskje han mener at han kommer igjen om ikke så lenge. Bare at han skrev det litt rart, kanskje bare bytta på orda i meldinga med en feil.

Gjest gjestvest
Skrevet

Tror han mener:

Er nok ikke her igjen lenge?

En stund til han kommer igjen?

Skrevet

Utlendinger som har lært seg norsk/lærer seg norsk blir lett forvirret av våre "nekteord" i positive setninger, som her. Og det skjønner jeg godt :P Hehe

Det første jeg tenkte da jeg leste setningen var at det sikkert ikke er så lenge til han kommer tilbake, men når jeg leser hva andre har kommentert her inne, så ser jeg at det også lett kan tolkes motsatt :P

Når vi som er 100% norske er usikre, så tror jeg at det er innafor for deg å spørre hva han egentlig mener ;)

Skrevet

Det er ikke flaut, det er bare å skrive tilbake "tilbake om ikke lenge eller ikke tilbake før om lenge? :) "

Setningen var klumsete og da er det helt legitimt å sjekke.

Uansett ville jeg ikke brukt mye energi på denne fyren, da distansen og timingen gjør det hele altfor vanskelig. Du kan selvsagt treffe ham, men ikke satse for mye.

Anonymous poster hash: 2477b...d0a
Skrevet

Uansett ville jeg ikke brukt mye energi på denne fyren, da distansen og timingen gjør det hele altfor vanskelig. Du kan selvsagt treffe ham, men ikke satse for mye.

Anonymous poster hash: 2477b...d0a

:ironi: Du vet jo ingenting om fyren eller om han er verdt å bruke litt tid på??? Greit når folk ber oss om å tolke, men å komme med slike kommentarer i en tråd som dette er bare så utrolig unødvendig!

Skrevet

Du har nok rett. Meldingen er litt forvirrende... og jeg som trodde jeg var dårlig i norsk :P

Ha-ha, jeg tolker det faktisk som at du skriver bedre norsk enn han :fnise:

Jeg tror faktisk han mener å skrive "Er nok her igjen om ikke (så) lenge" istedenfor "Er nok ikke her igjen om lenge". Grunnen til at jeg tror deet er at han skriver at han skal "se an" før neste misvisende setning følger. Er dette første gang han uttrykker seg litt vanskelig? For denne gangen er det virkelig umulig å forstå hva han faktisk prøver å si - selv for oss nordmenn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...