AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #1 Skrevet 23. februar 2015 Hei, jeg har fått resept på cerazette, men etter å ha lest flere steder om jenter som har blitt gravide på denne pillen, er jeg usikker på om jeg ønsker å bruke den. Noen erfaringer å dele? Hvilke alternativer finnes for en som ikke ønsker hormoner etc. i kroppen? Takk! Anonymous poster hash: b924a...769
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #2 Skrevet 23. februar 2015 Du er aldri 100% sikker på prevensjon. Cerazette er en mini-pille, dvs du MÅ ta den til samme tidspunkt hver dag for å ha god nok effekt. Kjenner mange som går på denne mini-pillen og følger bruksanvisningen, de har ikke blitt gravide. Cerazette er 99% sikker Anonymous poster hash: 99e34...be3
kjøttmeis Skrevet 23. februar 2015 #3 Skrevet 23. februar 2015 Cerazette er veldig lik en vanlig p-pille, bare at du bør ta den til omtrent samme tid hver dag. Det gjelder eeegentlig alle typer p-piller, for ultimat beskyttelse. Og som andre piller er det aldri helt 100 % sikkert, men ganske så nært. Tar du det til (omtrent) samme tid hver dag skal det gå bra. Jeg har gått på pillen i over 2 år snart, og jeg har ikke blitt gravid, selv etter å ha glemt mange piller. (Du bør ikke glemme pillen altså).
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #4 Skrevet 23. februar 2015 AnonymBruker, on 23 Feb 2015 - 20:47, said: Du er aldri 100% sikker på prevensjon. Cerazette er en mini-pille, dvs du MÅ ta den til samme tidspunkt hver dag for å ha god nok effekt. Kjenner mange som går på denne mini-pillen og følger bruksanvisningen, de har ikke blitt gravide. Cerazette er 99% sikker Anonymous poster hash: 99e34...be3 Man har et ganske godt slingringsmonn med cerazette, man er trygg så lenge det ikke går mer enn 36 timer mellom pillene. Har gått på cerazette i 7 år, har ikke hatt noen problemer med dem. Og som ab over sier så er man aldri 100 % sikker, uansett hvilke ppiller man bruker. Anonymous poster hash: b855a...82a 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #5 Skrevet 23. februar 2015 Takk for svar, begge to! Dersom man f.eks mister menstruasjonen, er dere ikke bekymret for graviditet? Tar dere en graviditetstest fra tid til annen? Anonymous poster hash: b924a...769
Kragebein Skrevet 23. februar 2015 #6 Skrevet 23. februar 2015 Takk for svar, begge to! Dersom man f.eks mister menstruasjonen, er dere ikke bekymret for graviditet? Tar dere en graviditetstest fra tid til annen? Anonymous poster hash: b924a...769 Jeg går på en annen type p-pille, men jeg tar en graviditetstest hver 3. måned uansett om jeg får mensen eller ikke. Synes det er deilig å være helt sikker
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #7 Skrevet 23. februar 2015 AnonymBruker, on 23 Feb 2015 - 20:55, said: Takk for svar, begge to! Dersom man f.eks mister menstruasjonen, er dere ikke bekymret for graviditet? Tar dere en graviditetstest fra tid til annen? Anonymous poster hash: b924a...769 Har ikke bekymret meg for det. Man får jo symptomer hvis man blir gravid, og i så fall hadde jeg testet. Anonymous poster hash: b855a...82a
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #8 Skrevet 23. februar 2015 Jeg ble gravid på Cerazette, og stoler ikke på den pillen. Tok vanlige p-piller i mange år uten problemer. Begynte så på Cerazette, og tok den slik som den andre p-pillen, til samme tid hver morgen, men ble altså gravid, så på meg fungerte den ikke. Er det beste "uhellet" som har skjedd meg altså, så ingen skade skjedd slik sett, men den var ikke trygg for meg hvert fall. Hadde heller ikke noen diarè eller omgangssyke som kan redusere effekten av pillen. Anonymous poster hash: 3449f...385
tørkestativ Skrevet 24. februar 2015 #9 Skrevet 24. februar 2015 Har gått på cerazette i 3 år og alt har gått fint for min del, selvom jeg har glemt piller fra en tid til en annen.. legen sa at det er 12 timers glemmefrist. altså hvis du tar den kl 07.00 mandag og tirsdags morgen men glemmer å ta den onsdag, så kan du likevel ta den kl 19 på onsdag å fortsatt være sikker
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #10 Skrevet 24. februar 2015 Jeg gikk på cerazette, men har aldri tenkt å begynne på de igjen. For det første blødde jeg HVER DAG all den tiden jeg gikk på pillene (ikke mye, men litt). For det andre så ble jeg gravid i tillegg. Og siden jeg fortsatt spottet daglig på cerazette, så oppdaget jeg ikke at jeg var gravid før etter en stund heller. Og minipiller + graviditet er ikke bra... det øker sjansen for graviditet utenfor livmoren, som igjen kan føre til infeksjon og ødelagte eggledere. I mitt tilfelle lå heldigvis fosteret der det skulle. Har imidlertid inntrykk av at de pillene der er litt lotto - enten slipper man mensen helt, eller så blør man konstant. Og blir man gravid, så merker man det jo ikke heller, ettersom blødningene er helt tilfeldige/fraværende/konstante. Har til og med lest på internett i ettertid at visse leger ikke skriver ut de pillene engang, fordi en del risikerer å bli gravide til tross for korrekt bruk. Anonymous poster hash: fbd60...672
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå