Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og 2 par venniner av meg har bestemt oss for å dra for første gang til Roskilde festival!

Vi har aldri vært der før, så fint med tips fra dere som har vært der tidligere :)

Skrevet

Ikke ta med ting du er redd for. Husk hengelåser på telt og sekker ol (selv om det er nytteløst om noe vil stjele, men jeg har ikke opplevd mye stjeling der).

Godt med våtservietter og solkrem.

Anonymous poster hash: 9f1d5...ec6
Skrevet

Ikke ta med ting du er redd for. Husk hengelåser på telt og sekker ol (selv om det er nytteløst om noe vil stjele, men jeg har ikke opplevd mye stjeling der).

Godt med våtservietter og solkrem.

Anonymous poster hash: 9f1d5...ec6

Er det lov å ta med alkohol inn?

Skrevet

Ja, du kan ta med alkohol inn. Men du kan forhåndsbestille brett med øl og det er ganske billig. Ellers så er det faktisk ganske digg å ligge på "clean and silent". Og ikke gå for nærme gjerdene.. Ellers er gode sko (som ikke gjør noe om blir møkkete), solkrem, regnponcho/jakke, våtservietter og sånn campingstol godt å ha.

Skrevet (endret)

Har vært 2 ganger, og det har vært fantastisk begge ganger! Anbefaler å lese forumet på festivalen sine hjemsider. Der finner dere svar på veldig mye.

Noen få greier:

* Finn ut på forhånd hvor dere vil campe og møt opp tidlig (de gode teltplassene blir tatt på minutter). Hold dere et stykke unna gjerdene. (området mellom silent&clean og partyområdet var fantastisk siden vi fikk det beste av begge verdener). Ene året møtte vi opp rett før åpningen, andre gangen satt vi i kø i 9 timer, likevel måtte vi gå i en halvtime for å finne god nok plass til teltet vårt.
* Ha gode liggeunderlag. Vi kjøpte luftmadrasser, som var den beste investeringen for hele turen. Puter var også luksus.
* Dere trenger mest trolig mindre klær enn dere tror. MEN for all del; husk varme klær, for natta kan bli bikkjekald selv om det er 20+ om dagen.
* Kjøp noen billige campingstoler fra Føtex, Kvickly eller lignende. Holder utrolig lenge.
* Om dere kjører eller har mulighet; ha med dere en tralle til å frakte alkohol på. Vi reiste inn i byen og kjøpte alkohol for 2-4 dager om gangen. Billigere enn å handle på området.
*Lag en plan over hva dere vil se på forhånd, og ellers gå og opplev det som er. De beste konsertene var ofte de vi ikke visste hvem var.

* Ha et åpent sinn. Sett dere ned med naboene og kos dere!
* Prøv en strawberry daiquiri og dixie-burger fra pavilion-området.

Endret av Moonwalker
Skrevet

Er det lov å ta med alkohol inn?

Inn på campområdet er det lov. På selve festivalområdet er det også lov, men det er litt strengere med at det ikke kan være flasker osv.

Ellers; som personen over sa, ikke ta med ting du er redd for å miste. Jeg har aldri opplevd tyveri iløpet av de 6 årene jeg var der, men har opplevd oversvømmelse og brann. Vil du ha den ekte roskilde-følelsen så ligger du på østkanten. Vil du ha det litt roligere så anbefaler jeg vest, gjerne høyt oppe mot B-området. Eventuelt så kan stillecampen anbefales. (Ikke ta alt jeg sier for god fisk, tror det har blitt litt forandringer siden sist jeg var der).

Kjøp billigtelt og ikke ta med soveposen til 3000 kroner. Ikke camp rett ved siden av gjerdene, da disse blir brukt som toalett.

Pakk minst mulig i sekken. Det kan være langt å gå før man finner teltplass, men mindre man har sånn reservert plass.

Det viktigste; varm genser, 1 bukse, regnklær, støvler, våtservietter, tannbørste, truser og sokker for en uke, bikini.

Anonymous poster hash: 74600...540

Skrevet

Jeg har hørt at camp C er der hvor det er "vilt" forhold til de andre? Is it trueee? :D

Skrevet

Åå, Roskilde! Misunner dere, det er så fantastisk :D Ser du har fått mange gode tips allerede, men jeg vil også bare si at du trenger MYE mindre klær enn du tror! Første gang jeg reiste dro jeg med meg en sekk på sikkert 20 kg, og omtrent alle klærne var ubrukt da jeg kom hjem. Etter det har jeg reist med 10kg sekk, mye mer chill og hadde likevel alt jeg trengte. Husk ullundertøy, en varm ullgenser og et godt skjerf! Det blir kaldt om nettene.

Anbefaler å reservere teltplass på forhånd, det kan være ganske kaotisk når området åpner og det kan være litt stress å finne en bra plass. Vi har vært på G-camp (nærmest festivalområdet) de fleste gangene, der er det ganske heftig men veldig gøy! Ørepropper er en fin ting om du har ambisjoner om å få deg noen timers søvn i løpet av uka. Testa Silent&Clean forrige gang og det var på mange måter deilig men litt kjedelig i forhold til G-camp. Smak og behag.

Pro-tip er å kjøpe med en "refreshing facial mist" fra Body Shop! Utrolig deilig å spraye i ansiktet når du våkner klein i et glovarmt telt uten oksygen om morgenen ;-)

Kos dere og pass på hverandre! Det er lett å gå seg vill på campen om natta så ikke gå alene.

Anonymous poster hash: 08313...ee3
Skrevet

Jeg har hørt at camp C er der hvor det er "vilt" forhold til de andre? Is it trueee? :D

Erfaringsmessig vil jeg si at camp C og G er de villeste, men hakket mer grisete på C-camp kanskje. Man skal ha en ganske stabil psyke og gode ørepropper for å holde ut her i 9 dager - full festival experience!

Anonymous poster hash: 08313...ee3

Skrevet

Tusen takk for alle tipsene! :biggrin::danse:

Skrevet

Nå er det lenge siden jeg var på Roskilde da (2005) men husker vi ikke kunne drikke vannet fra de kranene der (tydeligvis), så vi kjøpte en stor dunk med vann inne i Roskilde by som ikke er langt unna.

Skal du ha med campingstol (som er veldig greit å ha) kjøp noe billig ræl, mest sannsynlig blir stolen stjelt...

Når dere har slått opp teltet, se etter et flagg eller annet kjennetegn så du finner igjen :P husker jeg dumma meg ut der den første dagen og lette i evigheter før jeg fant teltet vårt igjen :P

Trenger ikke ha med så mye klær nei, du kommer til å gå rundt og stinke og sånn uansett så kan likegjerne gå i de samme klærne en stund.

Å få dusja tar tid.. Kø til varmdusjene.. Ikke så lang kø til felles-kalddusjene da! Men greit å ha med våtsrrvietter uansett.

Kan hende ting har endra seg sia jeg var der da:) men det er kjempegøy! Kos deg masse!

Anonymous poster hash: c0af1...bb7

Skrevet

Jeg har alltid en rumpetaske på meg med alle verdisaker. På den måten kan du bevege armer fritt, og det er vanskeligere å stjele en rumpetaske enn en veske, også miste og glemme den på fylla. Har en smal som ikke syns gjennom klærne, så man kan ha den rundt magen.

Jeg har aldri hatt behov for å ha hengelås på teltet.. Tror det heller tiltrekker tyver, fordi da vil de tenke at det finnes noe verdifullt i teltet.

Drikk nok vann! Jeg besvimte første dagen. Ikke kult, men lærte av det.

Hvis doene er fulle, eller tilgriset i din camp, gå til silent and clean for å drite. Ikke vanskelig å finne ok doer der.

Sov så mye du klarer, hvis ikke blir du utrolig sliten.

Finnes busser som går fra C til Oslo S når festivalen er over. Dette kan bestilles på forhånd. Deilig å ikke måtte finne en reisemåte hjem da, men ha alt klart

Ellers har du fått mye bra tips av de andre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...