Gå til innhold

Tør dere jogge ute?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Menn blir også voldtatt. Det blir bare ikke snakket om fordi mange menn opplever en så stor skam. Et eksempel er en voldtekt av en mann ved Akerselven i Oslo.

Menn blir aldri (praktisk talt) utsatt for overfallsvoldekter, og det er langt mindre farlig for en mann å jogge ute på natta så ser virkelig ikke poenget med å trekke dette inn her.

• Liker 11
Gjest Coolaid

Menn blir aldri (praktisk talt) utsatt for overfallsvoldekter, og det er langt mindre farlig for en mann å jogge ute på natta så ser virkelig ikke poenget med å trekke dette inn her.

Poenget mitt er at hvem som helst kan bli voldtatt, og hvem som helst blir det. Om det er flest kvinner eller menn som blir utsatt for overfallsvoldtekt er vel egentlig ikke så viktig? Poenget er at det skjer begge kjønn og vi ikke ønsker noen utsatt for dette.

Overfallsvoldtekter av både menn og kvinner hører heldigvis til sjeldenhetene. De fleste voldtekter blir begått av noen man kjenner. En undersøkelse fra 2014 forteller at 20 000 menn blir voldtatt i Norge. Det eksisterer også store mørketall av voldtekter. Man kan ikke se bort fra at også menn blir utsatt for overfallsvoldtekter eller voldtektsforsøk. 2/3 av av voldtatte menn blir voldtatt av andre menn, mens 1/3 av voldtektene blir begått av kvinner.

Poenget mitt er at hvem som helst kan bli voldtatt, og hvem som helst blir det. Om det er flest kvinner eller menn som blir utsatt for overfallsvoldtekt er vel egentlig ikke så viktig? Poenget er at det skjer begge kjønn og vi ikke ønsker noen utsatt for dette.

Overfallsvoldtekter av menn forekommer faktisk ikke, og jo, det er ganske relevant for saken.

• Liker 1

Annonse

Overfallsvoldtekter av både menn og kvinner hører heldigvis til sjeldenhetene. De fleste voldtekter blir begått av noen man kjenner. En undersøkelse fra 2014 forteller at 20 000 menn blir voldtatt i Norge. Det eksisterer også store mørketall av voldtekter. Man kan ikke se bort fra at også menn blir utsatt for overfallsvoldtekter eller voldtektsforsøk. 2/3 av av voldtatte menn blir voldtatt av andre menn, mens 1/3 av voldtektene blir begått av kvinner.

Men hvorfor trekker du dette inn her? Dette handler om å LØPE UTE.

Anonymous poster hash: f7433...ecb

• Liker 6

Tør dere jogge ute på kvelden? Jeg har som regel bare tid til å jogge på kvelden, og skulle gjerne gjort det, men.. Jeg er rett og slett litt redd. Det er mørkt og er redd for å bli overfalt. Hører jo ingenting hvis man har musikk på ørene heller.

Anonymous poster hash: adf57...115

Hva med å jogge før jobb, om morgenen?

Selv tør jeg jogge i mørket, men er arbeidsledig nå, så da jogger jeg helst om dagen.

Ja, jeg jogger ute når det er mørkt.Hvis ikke kunne jo fort jogging blitt et problem på denne årstiden. Jeg jogger derimot ikke i skogen, selv om det uansett er lite av det her jeg bor. Jeg jogger for det meste på godt opplyste veier, hvor det er kun tidvis jeg er helt alene mange minuttene, og er faktisk mest bekymret for å bli påkjørt bakfra tross reflekser. Nekter å la redsel bli et problem som hindrer meg i å gjøre det jeg har lyst til.

Anonymous poster hash: 3a62f...7c6

Annonse

Har absolutt ingen problemer med å jobbe på kvelden. Har til og med vært ute å jogga kl23.30. God hodelykt, refleksvest/jakke og bikkje er med.

Bor ikke midt i storbyen, men heller ikke utpå bygda. Er verken mørkeredd eller "folkredd". Er mer bekymret for elg enn voldtektsmenn.

Anonymous poster hash: 77575...07b

Har jeg aldri tenkt på. Dvs, jeg jogger ikke så mye, men går tur med hund hver dag. Skulle jeg tenkt slik, så kunne jeg jo ikke gått tur med hunden nesten hele vinterhalvåret, for da er det jo allerede mørkt etter jeg har kommet hjem fra jobb og spist middag.

Jeg har en liten sperre for det ja. Det er ikke det at jeg er redd eller noe, men jeg vet ikke om jeg liker å jogge ute slik at mange mennesker kan se meg! :laugh: Vet ikke hva som feiler meg. Har så fine turområder her jeg bor så jeg burde virkelig bare komme meg ut.

Anonymous poster hash: 890c5...772
Annonse

Det er ikke sjelden at det forekommer overfallsvoldtekter, hvertfall ikke i Oslo, dessverre.

En periode for ikke mange mnd. siden var det jo flere overfallsvoldtekter som skjedde der hver eneste dag, hørte jo om at det var rapportert inn opptil 4 bare på en dag (eller for det meste kveld/natt muligens).

Ja, jeg jogger ute når det er mørkt.Hvis ikke kunne jo fort jogging blitt et problem på denne årstiden. Jeg jogger derimot ikke i skogen, selv om det uansett er lite av det her jeg bor. Jeg jogger for det meste på godt opplyste veier, hvor det er kun tidvis jeg er helt alene mange minuttene, og er faktisk mest bekymret for å bli påkjørt bakfra tross reflekser. Nekter å la redsel bli et problem som hindrer meg i å gjøre det jeg har lyst til.

Vil bare få føye til her at jeg også går tur med hunden -hun kan ikke løpes med, og det må jo gjøres også etter mørket frembrudd. Jeg bor i en storbY, og går og jogger like mye på opplyste fortau som grusveier litt unna bykjernen. Hvis Man skal tenke hvis om attE med alt blir man jo lagt mange hindre på.

Jeg har en liten sperre for det ja. Det er ikke det at jeg er redd eller noe, men jeg vet ikke om jeg liker å jogge ute slik at mange mennesker kan se meg! :laugh: Vet ikke hva som feiler meg. Har så fine turområder her jeg bor så jeg burde virkelig bare komme meg ut.

Anonymous poster hash: 890c5...772

Da er det kanskje greit om det er mørkt, så blir man ikke sett så godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...