Gå til innhold

Svimte av i dusjen igår, hvorfor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg dusjet med typen igår kjente jeg plutselig at jeg ikke fikk puste, og jeg klarte ikke holde meg oppreist. Jeg så ikke klart og måtte sette meg ned på gulvet. Dette har skjedd før, men da under trening og som et resultat av kyssesyken og dehydrering. Nå ser jeg ingen "grunn" til at det skjer og begynner å bli bekymret.. Jeg er forresten 17 år hvis det sier noe. Noen som kan hjelpe eller vet hva det kommer av, hva jeg evnt. kan gjøre?

Anonymous poster hash: 602c0...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har skjedd meg også. Jeg fant ut at jeg har lavt blodtrykk pluss at jeg var vegetarianer og hadde jernmangel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodtrykksfall, med midlertidig heteslag pga varmt vann og mye damp, særlig om badet er lite og døren var igjen, og litt ekstra hete fra det faktum at du dusjet med typen :lur: , kan være årsaken til at du ble lightheaded og holdt på å gå i gulvet.

Det har skjedd meg også, og som regel holder det å senke temperaturen på blandebatteriet i dusjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svimte du av, altså var du bevisstløs? I så fall bør du dra til lege.

Det kan evt forklares ved at varmt vann senker blodtrykket hos en del disponerte - slik at det du opplevde var et blodtrykksfall.

Anonymous poster hash: 7de9e...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Takk for svar! Men hva kommer dette eventuelt av? Jeg skulle sette meg ned, men da datt jeg bare ned og var borte i ett par sekunder før jeg "våknet" igjen.

Badet er veeldig lite, og det var nok mye damp der! Vil det hjelpe med åpen dør når jeg dusjer? Det kom veldig plutselig og var veldig ubehagelig:( men hvorfor får jeg blodtrykksfall? Tusen takk for hjelpen dere:D og ja, det ble kanskje litt for hett med den kjekke kjæresten min o:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google:

Den mest sannsynlige forklaringen på det du opplevde, er en såkalt vasovagal reaksjon / nærbesvimelse. Dette er en ikke uvanlig reaksjon (og ingen sykdom i seg selv), hvor forskjellige kroppslige stimuli utløser en reaksjon i nervesystemet som igjen fører til blodtrykksfall og besvimelse eller nærbesvimelse.

Anonymous poster hash: 800f8...069
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en vasovagal reaksjon. Helt ufarlig. Damp, varme, kanskje litt ekstra hett mellom deg og typen og nervesystemet ditt får en kick og blodtrykket faller = du blir svimmel eller besvimer.

Anonymous poster hash: fdc4e...474
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Takk for svar! Men hva kommer dette eventuelt av? Jeg skulle sette meg ned, men da datt jeg bare ned og var borte i ett par sekunder før jeg "våknet" igjen.

Badet er veeldig lite, og det var nok mye damp der! Vil det hjelpe med åpen dør når jeg dusjer? Det kom veldig plutselig og var veldig ubehagelig:( men hvorfor får jeg blodtrykksfall? Tusen takk for hjelpen dere:D og ja, det ble kanskje litt for hett med den kjekke kjæresten min o:)

Det kommer sannsynligvis av at du ble for varm rett og slett.

Det vil hjelpe veldig å la døren stå åpen slik at dere ikke "bruker opp" alt oksygenet i rommet, og også å senke temperaturen på vannet littegranne.

Jeg har bare opplevd det to ganger selv, og da begge ganger fordi jeg hadde for varmt vann i dusjen og døra lukket inntil. Med en gang døra blir åpnet eller temperaturen på vannet senket, vil du merke stor forskjell og hjernen returnerer til normalt i løpet av noen sekunder eller et minutt eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man dusjer og det er varmt, så utvider blodårene seg. Når blodårene utvider seg, så går også blodtrykket ned. Og da er det lett å besvime.

Anonymous poster hash: 73f33...1f7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...