Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre med håret mitt?(ekstremt slitt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! En trist jente på 17 som trenger hjelp her.. Jeg har veldig mye krøller, og retter derfor håret mitt(delvis) hver dag. Jeg vasker håret med sjampo og balsam annenhver dag + jeg bruker litt kokosolje på tuppene..

Problemet er at håret mitt er helt utrolig tørt og slitt.. Jeg vil gjerne ha langt hår, men har nettop klipt meg i håp om at det kan vokse fortere.. Har nå litt over skulderlangt. Skal sies at håret mitt bærer preg av ett års jevnlig bleking (platinablondt).

Selv om jeg nettop har klipt meg er håret mitt som å kjenne på tørt høy og dette er ikke særlig gøy da andre jenter på min alder har mykt, langt og fint hår:( ødelegger faktisk veldig på selvtilliten min, og jeg føler meg ufeminin..

Ble litt vel langt, men håper noen tok seg tid til å lese og muligens vet hva som kan hjelpe? Trenger sårt råd..:(

Anonymous poster hash: 7bcf2...14f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke blek, ikke rett og ikkevask hver dag.

Anonymous poster hash: a905d...24d

• Liker 6
Skrevet

Du må rett og slett slutte å mishandle håret ditt, dersom du vil ha fint og sunt hår.

Krøllete hår er som regel mer tørt og porøst i naturlig tilstand enn andre hårtyper, og tåler dermed røff behandling enda dårligere. Du stripper det for fuktighet og utsetter det for slitasje daglig, og det vil ikke bli bedre før du slutter med dette.

Du kan bruke produkter med mye silikon for å få håret til å se mindre slitt ut (dette kamuflerer bare at det er ødelagt, det reparerer det ikke), bruk proteinkur innimellom, og slutt helt med retting og bleking. Jobb med krøllene dine, ikke mot dem :)

• Liker 4
Skrevet

Slutt å bleke håret, og begynn å bruke kokosolje i håret natta før du vasker det. Jeg synes også det høres ut som om du vasker det litt ofte, du kunne prøvd å kutte ned litt på det. Støtter innlegget ovenfor, jobb med krøllene dine, ikke mot dem :)

Skrevet

Vask håret sjeldnere, og bruk heller en tørrshampo, gjør underverker :) Ellers så ville jeg hørt med en frisørsalong om hva slags shampo/balsam du bør bruke, om du bør bruke en kur av og til?!

Skrevet

Tenk så fint hår du hadde hatt om du :

-ikke bleket det

-ikke rettet det

-ikke vasket det annenhver dag

Du ville hatt en sunt, langt og fint hår må du la din naturlige hårfarge vokse ut, og la håret være krøllete, og å vaske det 1-2 ganger i uken.

Hvordan er din naturlige hårfarge?

• Liker 1
Skrevet

Prøv å se om du klarer deg en ekstra hårvask og dermed slipper rettejern en dag også ved å bruke tørrshampoo. Og så begynner du med kuring. Kjøp redken sin extreme-serie; de har knallgode proteinkur og leave in. Invester også i en god fuktkur, og prøv å la krøllene være innimellom - forandring fryder vet du :)

Anonymous poster hash: db87f...c9e

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Jeg vil jo helst ikke rette det, men jeg hater krøllene mine.. Kan ikke fordra de, og jeg viser meg ikke ute uten å ha rettet håret.. Jeg kan heller ikke vaske håret noe sjeldnere siden det blir veldig fett veldig fort.. Har sånne mini krøller eller hva jeg skal si og det er kjempestygt og ser ikke ut.. Er ikke sånne fine krøller, men helt kaos:(

Ts

Skrevet

Tenk så fint hår du hadde hatt om du :

-ikke bleket det

-ikke rettet det

-ikke vasket det annenhver dag

Du ville hatt en sunt, langt og fint hår må du la din naturlige hårfarge vokse ut, og la håret være krøllete, og å vaske det 1-2 ganger i uken.

Hvordan er din naturlige hårfarge?

Veldig enig. Sjekk også ut balsammetoden, perfekt for dem med krøllete hår.

http://www.klikk.no/mote/detnye/skjonnhet/article750794.ece

Anonymous poster hash: dc12b...bb8

Skrevet

Takk for svar! Jeg vil jo helst ikke rette det, men jeg hater krøllene mine.. Kan ikke fordra de, og jeg viser meg ikke ute uten å ha rettet håret.. Jeg kan heller ikke vaske håret noe sjeldnere siden det blir veldig fett veldig fort.. Har sånne mini krøller eller hva jeg skal si og det er kjempestygt og ser ikke ut.. Er ikke sånne fine krøller, men helt kaos:(

Ts

Ei venninna av meg sa det samme på din alder. Hun hatet krøllene sine, selv om hun hadde fantastisk hår!

Idag er hun i 30 årene, og har blitt veldig glad i krøllene sine, hun har fortsatt veldig vakkert hår med nydelige krøller de fleste misunner henne!

Ikke blek fåret ditt mer, ikke vask så ofte ( ca 1-2 ganger pr uke ), la det vokse seg sundt og sterkt, og bruk sjampo/balsam med mye fuktighet, gjerne for krøller.Du må omfavne dine krøller, så blir de slik du vil! Du vil få mye mykere hår, mykere krøller, ike så tørt som det er nå. Det er og viktig å spise sundt og mye sunt fett ( nøtter, avocado, omega 3, kokosolje )

Anonymous poster hash: 9992c...84e

Skrevet

Ts

Har du et bilde av håret ditt i naturlig tilstand, eller kan du linke et bilde av noen som har lik hårtype? Det er lettere å gi konkrete råd om vi får se hva du har å jobbe med :)

Skrevet

Det har ofte lettere for å bli krusete hvis det er tørt og slitt. Å la det få hvile en stund vil sikkert bedre det masse. :)

Anonymous poster hash: dc12b...bb8
Gjest Livmora
Skrevet

Har du prøvd å flette håret stramt når det er vått? Jeg har ingen erfaring med krøller, men jeg tenker at om håret er stramt nok vil det muligens tørke seg slett på toppen, og gi deg bølger. ( dersom du foretrekker dette fremfor dine naturlige krøller)

Skrevet

Ts

Du må ta et valg. Krøller som er sunne, glansfulle og fine, eller rett hår som er tørt, krusete og slitt.

Jo du kan vaske håret sjeldnere. Hodebunnen blir vant til det og håret blir da ikke så fort fett. Bruk tørrshampo den dagen du normalt hadde vasket det. Å ha hestehale el. kan også gi en ekstra dag.

Anonymous poster hash: e226f...91f

Skrevet

Hvis du absolutt må rette det ut så anbefaler jeg å kun rette håret ved ansiktet/luggen og sette resten av håret i en dult/flette/hestehale. Da sliter du hvertfall ikke på hele håret dag etter dag.

Prøv også å flette det når det er vått eller fuktig så blir krøllene mer håndterbare når det tørker :)

Skrevet

Husk varmebeskytter når du retter det, og drikk ølgjær - du kan kjøpe det på helsekostbutikker. Og sånn olje i håret, den maroccen eller hva det er den heter.

Skrevet

Det finnes jo kremer og ditt og datt for å få krøller til å bli mer samler og se finere ut :) Har flerne venninner med skikkelig løvehår og krøller som bruker det, jeg er såå misunnelig. Prøv det! Det er ganske fint med krøller.

Skrevet (endret)

Ts

Vi vil alle ha det vi ikke har. Jeg har alltid ønsket med krøllete hår, men det har jeg ikke, så jeg må gjøre det beste ut av det jeg har.

Du må rett og slett lære deg å like deg selv som du er.

Du ser det ikke selv, men du er nok nydelig med de krøllene du har. Man har det håret man passer.

Om du føler alt er bustete, må du jobbe med krøllene så de ligger fint. Jeg ser mange vakre og søte og pene jenter med masse krøller, og de ligger fint fordi de tar vare på håret.

Når du ikke bryr deg om krøllene, blir håret stygt -rett og slett. Ja, du kan rette det ut, men du ender opp med å ødelegge håret.

Kan du ikke oppsøke en god frisør og få tips og råd til hvordan jobbe med håret ditt så det blir vakkert. Du trenger å jobbe med krøllene så de ligger fint.

Du må også venne håret ditt til å vaskes sjeldnere. Jeg har vendt håret mitt til å kun vaske det 1-2 ganger i uken.

Jeg har også endret kosthold for at det skal bli finere og mindre fett, for det vi spiser syns jo på hår og hus og helse.

Jeg spiser sunt, og jeg drikker kun vann og spiser bl.a. mye fisk, avokado, nøtter, frø og grønsaker, og jeg er veldig forsiktig med å spise mye søtsaker og brus og annen usunn mat. Det er kun til kos.

Vil du være vakker med dine vakre krøller, eller vil du ha slitt og skadet hår fordi du retter det hver dag.

Endret av Bølle
Skrevet

Har du vurdert frizz-out? Visstnok en behandling noen få salonger utfører vor håret glattes ut og holder seg i 6-12 uker, samtidig som håret tilføres kreatin (bygger opp slitt hår) og gir håret glans og vitalitet. Koster sykt mye - tror det er ca 3500 per behandling. Men det er en slags hårkur og samtidig slipper du å måtte rette det og slite på det daglig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...