AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #1 Skrevet 23. februar 2015 Hei. Jeg har akkurat begynt å trene til et marathon. Jeg har aldri trent før, så skjønner ikke helt dette med spising før trening. Er det slik at man bør faste minst 3-4 timer før man begynner å løpe, for å forhindre ekstra vekt og for at blodet skal holde seg i musklene? Dette er ganske lange, og harde økter. Er det lurt å spise noe for å holde energinivået oppe under treningsøkten? Hva og når skal man i såfall gjøre dette? Er det nødvendig å drikke vann underveis i treningen? hilsen en skikkelig potetsekk. Anonymous poster hash: 1c7f2...73b
Supraspinatus Skrevet 23. februar 2015 #2 Skrevet 23. februar 2015 Hei. Jeg har akkurat begynt å trene til et marathon. Jeg har aldri trent før, så skjønner ikke helt dette med spising før trening. Er det slik at man bør faste minst 3-4 timer før man begynner å løpe, for å forhindre ekstra vekt og for at blodet skal holde seg i musklene? Dette er ganske lange, og harde økter. Er det lurt å spise noe for å holde energinivået oppe under treningsøkten? Hva og når skal man i såfall gjøre dette? Er det nødvendig å drikke vann underveis i treningen? hilsen en skikkelig potetsekk. Anonymous poster hash: 1c7f2...73b Det er ingen fasit på hva som er riktig for alle. Jeg trener ikke mot maraton men jeg trener høyintensivt i blant. Jeg pleier å spise noe (frokost) ca 1 timer før jeg skal trene. Da velger jeg en smoothie med både protein, fett og litt karbohydrater. F.eks. Banan, kokosmelk, bringebær, egg, proteinpulver. Om du spiser et veldig tungt måltid som middag med kjøtt og saus så trenger du kanskje noe lengre tid før du løper. Ev kan du spise 3-4 timer før, så spiser du noe lett før trening. Jeg anbefaler deg å prøve forskjellige strategier på trening. Dette er faktisk viktig i forhold til en ev konkurranse i fremtiden.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #3 Skrevet 23. februar 2015 Jeg trener og konkurrerer på sykkel. Ikke helt det samme som løping, men kanskje noen ideer. Dersom jeg skal ut på rolig langtur kan jeg spise en god porsjon havregryn rett før jeg skal ut. Det er ikke noe problem når intensiteten er lav. Spiser deretter litt hver time dersom økten er lenger enn et par timer. Før konkurranse spiser jeg ikke måltid senere enn en drøy time før start. 15-20 minutter før start spiser jeg en banan eller energibar. Deretter spiser jeg jevnlig hvert 20-30 min konkurransen varer (2 timer ++). Havregryn går det fint å spise. Brødskiver blir jeg veldig tung i magen av så det spiser jeg aldri før konkurranse og helst ikke før trening. Anonymous poster hash: 4d49c...148 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå