Gå til innhold

God diett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at det som er anbefalt er å spise 1500 kalorier og trene. Men jeg lurte bare på om noen av dere har prøvd ut en diett som gjør at det går litt fortere slik at jeg ikke mister motivasjonen så fort?

Anonymous poster hash: 8dd0d...e5d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde meg på 1000 kalorier dagen med trening. gikk ned 16 kg på noen måneder og nå har jeg anoreksi

Anonymous poster hash: 71228...b96

Skrevet

Jeg prøvde meg på 1000 kalorier dagen med trening. gikk ned 16 kg på noen måneder og nå har jeg anoreksi

Anonymous poster hash: 71228...b96

Uff da :/ Ikke noe gøy å høre...

Gjest Runforit
Skrevet

Finnes ingen snarveier til en frisk, sterk, sunn og slank kropp. Spis 150 kcal med sunn og god mat og få inn 3 gode treningsøkter (de dagene du trener spiser du litt mer) i uka så blir du fit i prosessen.

Skrevet

Finnes ingen snarveier til en frisk, sterk, sunn og slank kropp. Spis 150 kcal med sunn og god mat og få inn 3 gode treningsøkter (de dagene du trener spiser du litt mer) i uka så blir du fit i prosessen.

150 kcal ja :fnise: hoho, neida forstår at du mente 1500. Men ønsker folk med erfaring med 1000-1200 kalorier som forteller hvordan det er/var.

Skrevet

Jeg vet at det som er anbefalt er å spise 1500 kalorier og trene. Men jeg lurte bare på om noen av dere har prøvd ut en diett som gjør at det går litt fortere slik at jeg ikke mister motivasjonen så fort?

"1500 kalorier og trene" er en tommelfingerregel, du skal helst spise 15-20% mindre enn vedlikeholdskaloriene dine, og hvor mye det er, varierer med alder, kjønn, høyde, vekt og aktivitetsnivå. Det er sunt å trene for dem som liker og tåler det, men det går fint å gå ned i vekt uten å trene også. Jeg har forsåvidt gjort det, om du ikke regner rusleturer i nabolaget og 10 pushups og dips hver tredje dag som trening...

Det er mange dietter, pulvere, teer, piller osv som lover rask nedgang, men det er kun størrelsen på kaloriunderskuddet som bestemmer hvor stor og rask nedgangen blir. Hvorvidt du klarer å holde deg til dette kaloriunderskuddet over tid, avgjør hvor effektivt opplegget er. Jo større kaloriunderskudd, og jo flere matvarer som kuttes ut, jo tøffere vil det være for kropp og sjel, og jo lettere vil det være å sprekke. Husk at du må leve og spise på en annen måte enn før for resten av livet, om du skal unngå å gå opp igjen. Hvis du ikke er motivert for dette, og heller ikke for å bruke den tiden det tar å gå ned i vekt på en sunn måte, vil du ha liten sjanse for å lykkes med både vektnedgangen og å holde vekta etterpå, dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...