AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #1 Skrevet 23. februar 2015 Jeg er ei jente på 20 år, 160 cm og 49-50 kg. Ønsker å gå opp noen kilo, og har en stund vært godt i gang med dette. Men greia er at når jeg legger på meg, så er det kun magen som blir større. Ingenting legger seg på f.eks. hofter, lår osv., der hvor jeg faktisk vil ha litt mer. Har så tynne fyrstikkbein, irriterer meg at jeg ikke kan bli litt rundere på underkroppen. Alle bukser er passe i midja, men for store nedover beina... Noen som har tips til hvordan jeg skal gå opp i vekt uten at alt legger seg på magen? Har prøvd å spise mye + hard styrketrening på bein, men virker ikke som jeg har særlig anlegg for å få større bein enn jeg har. Anonymous poster hash: 24a75...829
grrwaffmjau Skrevet 23. februar 2015 #2 Skrevet 23. februar 2015 Man legger vanligvis på seg på magen først, så jevner det seg ut.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #3 Skrevet 23. februar 2015 Man legger vanligvis på seg på magen først, så jevner det seg ut. Hva mener du med at det jevner seg ut? Skal jeg bare la det legge seg på magen, så flytter det seg etter hvert? Anonymous poster hash: 24a75...829
grrwaffmjau Skrevet 23. februar 2015 #4 Skrevet 23. februar 2015 Hva mener du med at det jevner seg ut? Skal jeg bare la det legge seg på magen, så flytter det seg etter hvert? Anonymous poster hash: 24a75...829 Ja:)
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #5 Skrevet 23. februar 2015 Det kommer jo an på kroppsfasongen din. Det kan hende du fra naturens side har eplefasong, noe som gjør at du legger på deg på magen først. Det trenger ikke bety at du utelukkende legger på deg på magen. Alle er forskjellige. Jeg er en naturlig pærefasong. Jeg skulle så gjerne lagt på meg på brystene, men her er det kun lår og rumpe jeg legger på meg. Etterhvert, etter en stund med vektoppgang, begynner det å komme litt mer på mage og bryster, men jeg er fortsatt en pærefasong, noe som gjør at proporsjonene fortsatt er synlige. Uansett trenger det ikke være noe galt med fasongen din, TS. Magefett kan være farlig dersom det blir for mye, men jeg tviler på at det er noe du bør bekymre deg for. Spis sunne kaloritette matvarer (avocado, nøtter, etc) og tren regelmessig (for meg trigger trening sultfølelsen min) og da bør ikke magefettet være noe å bekymre seg for. Anonymous poster hash: f22b2...7b2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #6 Skrevet 23. februar 2015 Ja, fettet blir lei av å bo på magen så det tar seg en ferietur rundtom på kroppen --_-- Anonymous poster hash: b93c1...6a6 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #7 Skrevet 23. februar 2015 Viss du vil legge på deg uten å se rar ut kan det hjelpe å trene styrke. Rare bein? Tren squats. Anonymous poster hash: b93c1...6a6
Gjest Runforit Skrevet 23. februar 2015 #8 Skrevet 23. februar 2015 Tren tung styrke og få i deg overskudd av kalorier så vil du legge på deg muskler slik at du bli større og fit over det hele
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #9 Skrevet 23. februar 2015 Tren tung styrke og få i deg overskudd av kalorier så vil du legge på deg muskler slik at du bli større og fit over det hele Som sagt har jeg prøvd dette - siden en stund før jul. Kanskje er jeg for utålmodig... Har ikke sett noen forskjell på underkroppen ennå. Men det er mulig jeg ikke trener tungt nok, eller spiser nok. Anonymous poster hash: 24a75...829
grrwaffmjau Skrevet 23. februar 2015 #10 Skrevet 23. februar 2015 Ja, fettet blir lei av å bo på magen så det tar seg en ferietur rundtom på kroppen --_--Anonymous poster hash: b93c1...6a6 Er en ernæringsfysiolog som har fortalt meg at det jevner seg ut med tiden.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #11 Skrevet 23. februar 2015 Fortsett med styrketrening du, og ikke heng deg oppi for mye kalorioverskudd med det første. La heller kroppen venne seg til treningen, før du etterhvert legger til ekstra kalorier i form av ren mat. Anonymous poster hash: 7f5e9...56a
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #12 Skrevet 23. februar 2015 Det er genetisk bestemt hvordan fettet fordeler seg på kroppen. Det er lite du kan gjøre for å styre dette. Anonymous poster hash: c2a0c...25f
Dolly82 Skrevet 24. februar 2015 #13 Skrevet 24. februar 2015 Jeg har og alltid lagt på meg på magen og hatt relativt tynne føtter uansett hvor stor jeg har vert, men etter stort vekttap hvor jeg tok bukplastikk medfølgende fettsuging på magen så har fettet lagt seg mer på lår og rumpe.. og mindre på magen så tror nok at det vil legge seg mest på magen på noen personer... Men det vil kanskje bli bedre etterhvert når du får barn om du ikke har det allerede da..
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #14 Skrevet 24. februar 2015 Jeg er ei jente på 20 år, 160 cm og 49-50 kg. Ønsker å gå opp noen kilo, og har en stund vært godt i gang med dette. Men greia er at når jeg legger på meg, så er det kun magen som blir større. Ingenting legger seg på f.eks. hofter, lår osv., der hvor jeg faktisk vil ha litt mer. Har så tynne fyrstikkbein, irriterer meg at jeg ikke kan bli litt rundere på underkroppen. Alle bukser er passe i midja, men for store nedover beina... Noen som har tips til hvordan jeg skal gå opp i vekt uten at alt legger seg på magen? Har prøvd å spise mye + hard styrketrening på bein, men virker ikke som jeg har særlig anlegg for å få større bein enn jeg har. Anonymous poster hash: 24a75...829 Jeg er også slik! Jeg er litt høyere enn deg, så vekten min må du ikke se på, den tar jeg bare med for å illustrere. Når jeg går ned i vekt går jeg ned alle andre steder enn magen helt til jeg når 61-62 kg, da først begynner magen å bli målbart mindre. Og motsatt når jeg går opp. Da legger jeg på meg kun på magen helt til jeg når 61-62 kg, da begynner jeg å legge på meg på hofter, lår og bryst. Armer og bein er alltid tynne. Jeg har ingen andre råd enn å fortsette å trene tung styrke, det kan forme kroppen din til en viss grad, og ellers akseptere at du har den kroppen du har, og det viktigste er å være sunn. Anonymous poster hash: 0ca31...705
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #15 Skrevet 24. februar 2015 Kjenner meg altfor godt igjen i det du skriver. Da jeg var i tenårene forsøkte jeg rimelig desperat å legge på meg. Ble ertet fordi jeg var altfor tynn og spiste smør rett fra boksen med skje i håp om å få litt fett (og former) på kroppen. Ingenting skjedde... Trente også mye på den tiden og koblet ikke dette sammen med mindre muligheter for å legge på meg drømmekiloene Vet ikke hvordan det er med deg, men jeg var altså naturlig syltynn og har alltid hatt type guttekropp. Var også svært sent utviklet. Nå er jeg i slutten av 30-årene og er mere naturlig slank, men med muligheter til å anlegge mage i en helt annen grad enn tidligere. Min erfaring er ikke det en del andre sier om at fettet først legger seg på magen før det fordeler seg jevnt over. Hvis du er som meg er det på magen det legger seg først, og når det eventuelt er opparbeidet litt mageflesk kan det legge seg andre steder i tillegg til at det stadig fortsetter å legge seg på magen Mitt ene råd til deg er å forsøke å akseptere kroppen som den er. Du er faktisk ganske heldig dersom du kan spise hva du vil uten at det legger seg på kroppen (kan knapt tro at det er jeg som sier dette i dag...). Det er i så tilfelle heller ingenting du kan gjøre med det (tro meg; jeg prøvde ALT!) Det kommer likevel en tid når kroppen endrer seg - litt forskjellig hvor drastiske endringer som skjer, men noe endres uansett med alderen. For meg skjedde dette mot slutten av 20-årene og jeg innser nå at jeg nok er heldig sammenliknet med de jeg ønsket å være mer lik da jeg var yngre. Hvis det er bena som er hovedproblemet synes jeg du skal trene styrke - om du ikke får til et kraftigere utseende vil iallfall "pipestilkene" bli mer robuste, noe de kan ha svært godt av. Og så kan det være en fordel å bruke bukser med bootcut eller sleng Glemmer aldri fyren jeg var dritforelska i som sa til venninna mi at han var sikker på at jeg var spiseforstyrret med de tynne stankelbeina Jeg sliter fortsatt med selvbildet den dag i dag etter mangeårig mobbing pga vekten. Blir så forbannet over at det er greit å hetse de som er naturlig tynne. Alle vet jo at det er uakseptabelt å hetse folk som er feite, men få forstår at enkelte faktisk har komplekser for en altfor tynn kropp. Lykke til med vektøkningen, selv om jeg tviler på at du kommer vel i havn før noen år fremover i tid Anonymous poster hash: 1aa15...28e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå