Gå til innhold

Fordeling ved skilsmisse

Anbefalte innlegg

Skrevet

I 2001 kjøpte jeg meg min første leilighet. Jeg var så heldig å få noe hjelp av min far som hadde arvet litt penger etter sin mor.

I 2003 traff jeg min nåværende mann. Han flyttet inn til meg etter et halvt år, med avtale om at han skulle betale en liten husleie (han eide ikke egen leilighet når han flyttet inn hos meg). Det var aldri snakk om at han skulle kjøpe seg inn i leiligheten, og sånn ble det heller ikke. Jeg betalte det meste av mat etc. da han studerte, og kun jobbet enkelte kvelder samt helger. Da han var ferdig med studiene og hadde fått seg jobb fikk vi vårt første barn, og nr. 2 kom året etter. Vi trengte større plass, tok opp lån sammen og kjøpte oss hus. Etter salget av leiligheten min satt jeg igjen med 700.000. Det ble aldri (dessverre) satt opp noen kontrakt mellom oss. Disse la jeg inn i det nye huset vårt.

For 3 år giftet vi oss. Nå vil han skilles. Hvordan stiller det seg nå med pengene jeg la inn i huset vårt ved salg? Blir disse delt på to eller har jeg rett på disse?

Anonymous poster hash: 430ed...b6c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ha din andel (700k) + halvparten av felles opparbeidet etter gjelda er trukket fra

Anonymous poster hash: a1f1b...ad7

Skrevet

Gifter du deg så pleier man og dele ting 50/50. Så om du får dine penger tilbake trur jeg ikke. Det kan godt hende du må dele disse pga ingen kontrakt.

Anonymous poster hash: ea2d4...d91
Skrevet

Gifter du deg så pleier man og dele ting 50/50. Så om du får dine penger tilbake trur jeg ikke. Det kan godt hende du må dele disse pga ingen kontrakt. Anonymous poster hash: ea2d4...d91

Tull....

Hva er vitsen med å skrive sånt..

Det du hadde med deg inn er ditt fortsatt.

Anonymous poster hash: a1f1b...ad7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...