Ulzzang Skrevet 23. februar 2015 #1 Skrevet 23. februar 2015 (endret) Inspirert i den andre tråden om gjerrigknarkhistorier. I den andre tråden har det kommet opp mange rare historier om ting folk gjør som får dem til å fremstå som gjerrige. Men jeg synes at historier om ekstrem overforbruk og sløseri kan være like fasinerende og gi en lettere hakeslepp også. Da mener jeg historier som kan virke litt ekstreme, ikke der en person unner seg noe ekstra fordi de har råd til det. Men historier der folk bokstavelig talt kaster pengene i søpla bare fordi de er dumme eller fordi de har for mye penger og kan gjøre det. håper på at tråden byr på morsome historier som den andre tråden har gjort. Endret 23. februar 2015 av Ulzzang 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #2 Skrevet 23. februar 2015 Er du en av gjerrigknarkene? Anonymous poster hash: ce22a...036 1
Ulzzang Skrevet 23. februar 2015 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2015 (endret) Da starter jeg: Bedriften til mannen min skulle ombygge lokalene og i forbindelse med dette skulle de hive noen automater. Automatene hadde 6000 kr i mynter til sammen. Det skulle koste mer å sende en konsulent til banken og veksle pengene enn det de ville få igjen. Så de bestemte seg for å kaste de 6000 kronene i samme kontainer. Var det så vanskelig å ta initiativet til å ringe en veldedig organisasjon og be dem hente disse pengene? Det hadde vært win win siden det ikke hadde kostet bedriften noe å kvitte seg med myntene og de hadde gått til noen som trengte det. Samme bedrift kastet 60 datamaskiner som var fullt funksjonelle fordi konsulentene mente at skjermene var for små. Tro meg, jeg jobber meg små skjermer og disse var ikke små. Ja også kastet rett i søpla istedenfor å forsøke å selge dem eller gi dem bort. edit: autocorrect. Endret 23. februar 2015 av Ulzzang 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #4 Skrevet 23. februar 2015 Bare å se et par episoder av Luksusfellen så får man flust av historier .Anonymous poster hash: 01d59...878
Miss moneypenny Skrevet 23. februar 2015 #5 Skrevet 23. februar 2015 Nabo som kjøpte et ny- oppusset hus for 8 millioner, rev alt innvendig og pusset det opp på nytt.... 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #6 Skrevet 23. februar 2015 Min fetter kjøpte et verktøy på impulskjøp for en tid tilbake, og ettersom jeg har litt peiling på verktøy tilbød jeg meg å hjelpe ham med å finne et verktøy som dekket hans behov. Neida, denne ser kul ut, jeg får sikkert bruk for den, den er kjekk å ha, var svaret. Verktøyet ble bestilt på nett og kostet over 2 tusen, og da den kom viste det seg at det var intet annet enn et gedigent bomkjøp. Jeg gjorde ham oppmerksom på at han hadde angrefrist, men den gadd han ikke benytte seg av og la heller det ubrukte verktøyet, fortsatt innpakket, inn i redskapsboden, hvor det nok fortsatt ligger den dag i dag. Anonymous poster hash: 66388...265 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #7 Skrevet 23. februar 2015 Venninnen min som bor i et avsidesliggende strøk, les GOKK kjøpte leilighet med samme prisantydning som på beste vestkant i oslo. På dette stedet kunne hun leie et hvilket som helst fullt møblert og stilig hus til maks 5000 måneden, stedet er ekstremt underbefolket og betaler nærmest innbyggere for å flytte dit. Jenta ville gjerne eie noe eget. Hadde hørt at det var bra. Nå sitter hun fint i det. Anonymous poster hash: 91ee0...85a 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #8 Skrevet 25. februar 2015 Jeg begynte å jobbe for to år siden etter fem år som student. På disse to årene har jeg klart å pådra meg ca 200 000 i forbruksgjeld. Og det med en lønnsitbetaling på 31 000 i mnd. Det er flere grunner til dette, men hovedgeunnen er nok at jeg møtte en mann som har langt mer penger enn meg. Jeg har nå nettopp startet prosessen med å rydde opp, men det er helt forferdelig å tenke på hvor dum jeg har vært. Itillegg kommer studielån, billån og lån på en tomt som ikke kan selges. Har over 10 000 i låneutgifter hver mnd. Og det er før utgifter til boligAnonymous poster hash: 32638...f5d
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #9 Skrevet 25. februar 2015 Dette var ikke bevisst da, men jeg kjøpte meg et dataspill online bare for å finne ut at pc-en min ikke takla spillet. Så der kasta jeg 300 kr ut av vindu Er jo ikke sjokkerende mye penger da men, jeg ble irritert.. (Jeg burde jo ha sjekka om pc-en min ville kjøre spillet først da blæ)Anonymous poster hash: 04f3a...ff5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #10 Skrevet 26. februar 2015 Det verste sløseriet i mine øyne, er forsvarets innkjøp av kampfly. Helt sinnssykt dyre fly, som det koster en formue å få opp i lufta, som er avleggs og teknologisk utdatert om 5 år. Som vi sikkert "må" kjøpe for å vise solidaritet med USA eller andre land som produserer dem. Og tjener seg søkkrike på vår dumsnillhet. Hva som blir brukt her, kommer sjelden frem i media. Mens skal man bygge noe nytt på et sykehus el.l., blir det diskutert i det vide og brede. Når det kun er en dråpe i havet sammenlignet med forsvarets nye fly. Anonymous poster hash: 55571...0b8 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #11 Skrevet 26. februar 2015 Det verste sløseriet i mine øyne, er forsvarets innkjøp av kampfly. Helt sinnssykt dyre fly, som det koster en formue å få opp i lufta, som er avleggs og teknologisk utdatert om 5 år. Som vi sikkert "må" kjøpe for å vise solidaritet med USA eller andre land som produserer dem. Og tjener seg søkkrike på vår dumsnillhet. Hva som blir brukt her, kommer sjelden frem i media. Mens skal man bygge noe nytt på et sykehus el.l., blir det diskutert i det vide og brede. Når det kun er en dråpe i havet sammenlignet med forsvarets nye fly. Anonymous poster hash: 55571...0b8 Kan du ikke lage en egen tråd om dette? Anonymous poster hash: 7d378...44f 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #12 Skrevet 26. februar 2015 Jeg synes det generelt er mye sløseri. Når folk må ha seg nye møbler, selv om det er få år siden de kjøpte forrige og det er ingenting galt med den de har. De bare må ha noe nytt. Samme med mobiltelefoner. Bare må ha ny når det kommer noe bedre, og det er jo hele tiden. Ja, egentlig det meste. Så har man stappfulle skap og kjeller og loft er fulle av fullt brukbare ting. Anonymous poster hash: 4e53a...075 7
Aule Skrevet 26. februar 2015 #14 Skrevet 26. februar 2015 Jeg kjenner dessverre en del folk som i mine øyne sløser. Oppussing av kjøkken og bad hvert femte år, kaste en fire år gammel sofa på dynga, fremstå som rikere enn man er gjennom aggressivt bruk av kredittkort og refinansiering etc. De er alle genuint fine folk, men dagens materialisme og fasadesamfunnet har påvirket folk. Jeg er en av de som gladelig tar i mot brukte møbler og gjenstander som er for gammelt for fintfolk. Lever ganske nøkternt. Men heller ikke jeg er perfekt. Har blåst enorme summer på min hobby, men har roet ned kraftig siste året. Jeg fikk meg et støkk når jeg satte meg ned med kalkulatoren og regnet detaljert på ting, og fant ut at 265000kr hadde gått i sluket på 1,5 år. Så nå prøver jeg å leve mer fornuftig....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå